Whereabouts ex Polish-AF MiG-17/Lim?
Forum rules
Forum for all news, background, discussions and research on vintage aircraft, warbirds and wrecks & relics (stored, preserved, dumped etc). Actual logs -especially those of active airfields- are preferred to be posted in the appropriate Spotters forums. |
-
- Scramble Rookie
Whereabouts ex Polish-AF MiG-17/Lim?
Hello all,
I assume that the impounded ex Polish MiG is still somewhere in the Northern part of Holland? (Maby Domeinen at Hoogeveen)..
Has anyone seen this MiG recently?
Beneath you can find the article about the impounding in Dutch...
Grtz,
Jan.
-------------------------------------------------------------------------------------
Politie neemt MIG 17 in beslag
Gepubliceerd op donderdag 2 maart 2006 om 23:08
Organisatie: Politie Drenthe
De politie heeft dinsdagmiddag jl. een MIG 17 gevechtsvliegtuig in beslag genomen. Het vliegtuig was gestald in een schuur bij een woning in Schoonloo.
Na onderzoek door experts van de Koninklijke Landmacht bleek dat de 66-jarige eigenaar zich schuldig had gemaakt aan overtredingen van de Wet Wapens & Munitie. Aan het toestel waren twee mitrailleurs en een boordkanon bevestigd en de schietstoel, voorzien van een explosieve lading, was nog aanwezig.
-------------------------------------------------------------------------------------
I assume that the impounded ex Polish MiG is still somewhere in the Northern part of Holland? (Maby Domeinen at Hoogeveen)..
Has anyone seen this MiG recently?
Beneath you can find the article about the impounding in Dutch...
Grtz,
Jan.
Politie neemt MIG 17 in beslag
Gepubliceerd op donderdag 2 maart 2006 om 23:08
Organisatie: Politie Drenthe
De politie heeft dinsdagmiddag jl. een MIG 17 gevechtsvliegtuig in beslag genomen. Het vliegtuig was gestald in een schuur bij een woning in Schoonloo.
Na onderzoek door experts van de Koninklijke Landmacht bleek dat de 66-jarige eigenaar zich schuldig had gemaakt aan overtredingen van de Wet Wapens & Munitie. Aan het toestel waren twee mitrailleurs en een boordkanon bevestigd en de schietstoel, voorzien van een explosieve lading, was nog aanwezig.
- Polleke_NL
- Scramble Addict
- Type of spotter: photography (military only)
- Subscriber Scramble: Ruud van Haaster
Knowing "bijzondere wetten" in Noord Holland (or perhaps our country in general?), I would assume this Mig has been destroyed, even when a lawcase is still pending, they tend do that with other "normal" arms too, even if it is covered by a license...
Police are there to enforce law, but hardly follow law themselves (and trust me, I speak from own experience)..., the only way to retrieve this aircraft would be if there is some kind of regi known so it might be found and recognized some day....
Police are there to enforce law, but hardly follow law themselves (and trust me, I speak from own experience)..., the only way to retrieve this aircraft would be if there is some kind of regi known so it might be found and recognized some day....
Ruud
-
- Scramble Rookie
Whereabouts Lim
Ruud & Peter,
thanks for sorting things out.
Cheers,
Jan.
thanks for sorting things out.
Cheers,
Jan.
- Wijgert IJlst
- Scramble Addict
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Wijgert IJlst
Re: Whereabouts ex Polish-AF MiG-17/Lim?
De vleugels, staart vlak en vertical stablisers, plus een drietal droptanks, zijn achtergebleven op de locatie (Hoofdweg 6) in Schoonloo.
Volgens de eigenaar is de romp in beslag genomen door ministerie van justitie. Hij kon/wilde niet zeggen waarom.
De MiG-21 die hier ook ooit stond is opgekocht en naar Emmeloord gegaan, alwaar hij via Marktplaats verkocht zou zijn. Wie weet dat Frank Crebas hier meer van/over weet te vertellen?
Volgens de eigenaar is de romp in beslag genomen door ministerie van justitie. Hij kon/wilde niet zeggen waarom.
De MiG-21 die hier ook ooit stond is opgekocht en naar Emmeloord gegaan, alwaar hij via Marktplaats verkocht zou zijn. Wie weet dat Frank Crebas hier meer van/over weet te vertellen?
Kind Regards / Groeten,
Wijgert IJlst
Wijgert IJlst
Het waarom was wel duidelijk... er zaten nog wapens in de kist (al of niet bruikbaar... ik denk het laatste.) De man heeft 2x een MiG gekocht, volgens zeggen om te laten zien hoe gemakkelijk het was om wapens over de grens te krijgen.Wijgert IJlst wrote:De vleugels, staart vlak en vertical stablisers, plus een drietal droptanks, zijn achtergebleven op de locatie (Hoofdweg 6) in Schoonloo.
Die eerste MiG was "schoon", maar die 2e niet. Hij had tegen mij gezegd dat de douane en politie de dag erop het toestel zouden inspecteren. Er was hem verteld dat 'ie er niet meer aan mocht komen.
Ik heb 'm daarop zelf de mitrailleurs/kanonnen aangewezen en gezegd dat ze op deze kist toch echt wel wat zouden vinden.
De volgende dag was op het nieuws dat men de kist in beslag had genomen en op TV-beelden was te zien dat geprobeerd was de wapens te verwijderen...
En ik ben Frank dan wel niet, maar MiG-21 7436 heb ik op 4 april dit jaar gezien in het Belevingspark Brennels Buiten (dat ligt aan de weg Marknesse - Kraggenburg). Daar staat ook Mi-8T 93+09.
- Polleke_NL
- Scramble Addict
Ik ken het park een klein beetje, maar heb daar geen Mi8 kunnen ontdekken. Is deze ook nieuw dan? Waar op het park staan ze ? Bij de receptie, bij het zwembad, of.... ??Heron wrote:En ik ben Frank dan wel niet, maar MiG-21 7436 heb ik op 4 april dit jaar gezien in het Belevingspark Brennels Buiten (dat ligt aan de weg Marknesse - Kraggenburg). Daar staat ook Mi-8T 93+09.
Alvast bedankt !
Ruud
Wel... de ingang is naast een boerderij langs de doorgaande weg ( ), en dan is er een lang kronkelig schelpenpad naar de gebouwen toe. Ongeveer halverwege stond de Mi-8 (precies tussen het schelpenpad en het openbare fietspad in).Ik ken het park een klein beetje, maar heb daar geen Mi8 kunnen ontdekken. Is deze ook nieuw dan? Waar op het park staan ze ? Bij de receptie, bij het zwembad, of.... ??
De MiG staat nog een heel stuk verder. Helemaal achter op het terrein ten noorden (of noordwesten?) van alle gebouwen, achter een stel heuvels.
Dat was de situatie op 4 april 2009, toen er dus nog helemaal geen begroeing was, afgezien van mos, gras en dood spul van de vorige herfst. Vanaf de doorgaande weg kon je toen beide toestellen zien. Ik zal even wat foto's opzoeken en bewerken. Die zet ik dan wel op de fotopagina (of ik geef op deze pagina wel een link).
- Polleke_NL
- Scramble Addict
Wordt gewaardeerd, alvast bedankt !Heron wrote:Die zet ik dan wel op de fotopagina (of ik geef op deze pagina wel een link).
Ruud
Bij deze...
1 Achter de Mi-8 kun je het fietspad zien. De bomen links zijn van een bos, de bomen rechts staan aan de doorgaande weg:
klik 1
2 Achter de Mi-8 op deze foto zie je het parkeerterrein en de gebouwen:
klik 2
3 De MiG-21 vanaf een heuveltje achter het parkeerterrein:
klik 3
4 De MiG-21, maar dan ingezoomd:
klik 4
5 En vanaf "de begane grond"
klik 5
Ik hoop dat het op deze manier mag van de moderators
edit: verkeerd url van foto 2 verbeterd en aanklikbare foto-linkjes gemaakt.
1 Achter de Mi-8 kun je het fietspad zien. De bomen links zijn van een bos, de bomen rechts staan aan de doorgaande weg:
klik 1
2 Achter de Mi-8 op deze foto zie je het parkeerterrein en de gebouwen:
klik 2
3 De MiG-21 vanaf een heuveltje achter het parkeerterrein:
klik 3
4 De MiG-21, maar dan ingezoomd:
klik 4
5 En vanaf "de begane grond"
klik 5
Ik hoop dat het op deze manier mag van de moderators
edit: verkeerd url van foto 2 verbeterd en aanklikbare foto-linkjes gemaakt.
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
Erg fraai, dank voor de moeite om het zo uit te leggen binnen de diverse beperkingen...Heron wrote:Ik hoop dat het op deze manier mag van de moderators
Meuningsenzo,
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- Polleke_NL
- Scramble Addict
Ontzettend bedankt, ik ga daar - na de vakantieperiode - maar weer eens langs.., ik moet ze allebei nog !Heron wrote:Bij deze...
Ruud
- Nilson
- Scramble Master
- Type of spotter: gooseproof
- Subscriber Scramble: Nilson
Today still resident the mi8 and mig21 between Marknesse and Kraggenburg.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
life is good, but a good life is better