NEWS - Summer Schedule 2010

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by Dutchbird »

Icelandair is een tikfout, bij de slots staat gewoon 75W. Tevens is het niet nieuw dat ze in de zomer de frequentie opvoeren, dat doen ze vrijwel ieder jaar.

Israir is ook niet nieuw, die komen iedere zomer.

Wat ik persoonlijk zeer opmerkelijk vind zijn deze vluchten:

A AMS QR071 29MAR 30OCT 1204560 305 333 DOH DOH 0540
A AMS QR071 28MAR 27OCT 0030007 305 333 DOH DOH 0550
D AMS QR072 28MAR 30OCT 1234567 305 333 0910 DOH DOH
A AMS QR073 28MAR 30OCT 1234567 305 333 DOH DOH 1220
D AMS QR074 28MAR 30OCT 1234567 305 333 1350 DOH DOH

Het zal mij benieuwen of dat daadwerkelijk wat gaat worden. 8)
Grtz,
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by skycruiser »

Misschien ook nog wel leuk zijn de verwachte Qatar Cargo B777-F's, plus een nieuwe lijndienst:

QR6055/6056 op dinsdag (0835-1100 LT) van/naar Doha

en de nieuwe vlucht Doha-Amsterdam-New York JFK v.v. op woensdag (1345-1545 LT) en zaterdag (1155-1355 LT), retourvluchten op vrijdag (0900-1055 LT) en maandag (0720-0915 LT). Vluchtnummers QR6037/6038.

Verder zet Korean Air vanaf 28 Maart wederom de B777-200ER in op de Seoul-Amsterdam-Madrid v.v. route.

Ook komt Turkish Airlines met verdere uitbreiding in de vorm van een lijndienst vanaf Antalya, 2x per week met een A320 op donderdag en zondag (TK221/222).

Grt,
Eric
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by B767-300ER »

Jongens

Hoe komen jullie aan de slotlijst?
All times are local times!

Regards, N.
boeing767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 870
Joined: 07 Jul 2008, 11:44
Location: Kaatsheuvel

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by boeing767 »

De lijst kun je vinden door in de url S09 in S10 te veranderen.
MTOW
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 14 Aug 2007, 01:13
Subscriber Scramble: MTOW

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by MTOW »

Dutchbird wrote:

A AMS QR071 29MAR 30OCT 1204560 305 333 DOH DOH 0540
A AMS QR071 28MAR 27OCT 0030007 305 333 DOH DOH 0550
D AMS QR072 28MAR 30OCT 1234567 305 333 0910 DOH DOH
A AMS QR073 28MAR 30OCT 1234567 305 333 DOH DOH 1220
D AMS QR074 28MAR 30OCT 1234567 305 333 1350 DOH DOH

Het zal mij benieuwen of dat daadwerkelijk wat gaat worden. 8)
Grtz,
Tsja, vanuit het niets gelijk 2x dagelijks, lijkt me een beetje onrealistisch.
Maar je weet maar nooit, misschien willen ze EK wel voor zijn op pax gebied...
skycruiser wrote: Misschien ook nog wel leuk zijn de verwachte Qatar Cargo B777-F's, plus een nieuwe lijndienst:

QR6055/6056 op dinsdag (0835-1100 LT) van/naar Doha

en de nieuwe vlucht Doha-Amsterdam-New York JFK v.v. op woensdag (1345-1545 LT) en zaterdag (1155-1355 LT), retourvluchten op vrijdag (0900-1055 LT) en maandag (0720-0915 LT). Vluchtnummers QR6037/6038.
Ok, dat maakt van AMS dus gelijk een QR walhalla met de genoemde pax vluchten erbij :lol:
skycruiser wrote: Seoul-Amsterdam-Madrid v.v.
De KE 772's komen dus komende zomer 2x per dag op SPL, geen driehoek vlucht meer?



Mike
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
User avatar
XYZ
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4304
Joined: 28 Feb 2003, 17:54

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by XYZ »

This would be an early version of the Summer 2010 slot coordination list.

Carrier - Prefix - Historic - Requested - Allocated

Adria Airways JP 558 558 558
Aegean Airlines A3 32 110 110
Aer Lingus EI 3286 3720 3720
Aeroflot Russian Airlines SU 868 868 868
Afriqiyah Airways 8U 186 186 186
Air Arabia Maroc(MAC) 3O 248 248
Air Astana KC 434 372 372
Air Baltic BT 434 1300 1300
Air Berlin AB 424 1178 1178
Air Bridge Cargo RU 306 434 434
Air France AF 7563 8184 8184
Air Malta KM 434 434 434
Air Transat TSC 252 302 302
Alitalia AZ 2046 2604 2604
Amsterdam Airlines AAN 943 707 707
Arkefly OR 3774 3926 3926
Arkia Israeli Airlines IZ 18 124 124
Armavia U8 144 188 188
Atlas Blue 8A 406 646 646
Austrian Airlines OS 1673 1736 1736
Belavia B2 186 186
BH Airlines BGH 98 98 98
BMI BD 1612 1612 1612
BMI Baby WW 2554 2556 2556
British Airways BA 4622 5084 5084
Bulgaria Air FB 464 956 956
CargoLux Airlines CV 124 62 62
Cathay Pacific Airways CX 592 620 620
China Airlines CI 556 558 558
China Southern Airlines CZ 744 890 890
City Flyer CJ 1171 1301 1301
Continental Airlines CO 1302 1302 1302
Corendon CAI 1209 1178 1178
Croatia Airlines OU 666 612 612
Cyprus Airways CY 434 434 434
Czech Airlines OK 1302 1302 1302
Delta Air Lines DL 1114 2604 2604
Deutsche Lufthansa LH 7230 7378 7378
EasyJet EZY 7248 9300 9300
EasyJet Switzerland EZS 1240 1700 1700
Egyptair MS 310 310 310
El Al Israel Airlines LY 681 705 705
Emirates EK 496 619 619
Estonian Airl OV 434 434
European Air Transport BCS/QY 434 372 372
EVA Airways BR 248 248 248
FedEx Express FX 496 496 496
Finnair Oyj AY 864 810 810
Flybe BE 1599 2046 2046
Garuda GA 434 434
Georgian Airlines A9 186 186 186
Great Wall Airlines IJ 532 496 496
Iberia IB 1914 2046 2046
Icelandair FI 434 558 558
Iran Air IR 248 248 248
Isair Airl 6H 124 124
Israir Airlines ISR/H6 160 124 124
Jade Cargo International JI 185 558 558
Japan Airlines JL 620 620 620
JAT Airways JU 310 432 432
Jet2.com LS 744 744 744
Jett8 Airlines Cargo JX 247 124 124
Kalitta Air K4 365 365 365
Kenya Airways KQ 434 434 434
KLM Royal Dutch Airlines KL 134544 130914 131782
Korean Air KE 372 372 372
Lan Cargo UC 186 248 248
LOT Polish Airlines LO 1088 1178 1178
Malaysia Airlines MH 744 744 744
Malev Hungarian Airlines MA 2170 1736 1736
Map Airl MPJ 310 310
Martinair Holland MP 4186 4188 4188
Meridiana S.P.A, IG 806 930 930
My Way Airlines 8I 222 222 222
Nippon Cargo Airlines KZ 319 372 372
Northwest Airlines NW 6569 4989 4989
Norwegian Air Shuttle DY 724 744 744
Olympic Airlines OA 434 1736 1736
Onur Air OHY 394 528 528
Pakistan International Airl PK 124 184 184
Pegasus Airlines H9 908 1158 1158
Qatar Airways QR 268 1290 1290
Rossiya - Russian Airlines FV 186 372 372
Royal Air Maroc AT 744 830 830
Royal Jordanian RJ 310 310 310
SAS Scandinavian Airlines SK 2896 3238 3238
SATA Int Serv S4 48 48 48
Singapore Airlines SQ 1168 992 992
Sky Airlines SHY 280 742 742
Sun d'or International Airlines 2U 42 76 76
SunExpress XQ 960 1316 1316
Surinam Airways PY 218 248 248
Swiss International Air Lines LX 2170 2170 2170
Syrian Arab Airlines RB 124 136 136
TACV Cabo Verde Airlines VR 70 136 136
Tailwinds TWI 398 398
TAP Air Portugal TP 1953 2604 2604
Tarom RO 306 434 434
Transavia Airlines HV 23236 23218 23218
Tunisair TU 168 176 176
Turkish Airlines TK 1614 2242 2242
Ukraine International Airlines PS 564 558 558
United Airlines UA 868 868 868
US Airways US 420 434 434
Viking Airlines VIK 52 52
VLM Airlines VG 2622 2790 2790
Vueling Airlines VLG/VY 1674 3038 3038
Windjet IV 244 248 248
User avatar
Qatari 6056
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 70
Joined: 07 Aug 2007, 08:29

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by Qatari 6056 »

MTOW wrote:
Dutchbird wrote:

A AMS QR071 29MAR 30OCT 1204560 305 333 DOH DOH 0540
A AMS QR071 28MAR 27OCT 0030007 305 333 DOH DOH 0550
D AMS QR072 28MAR 30OCT 1234567 305 333 0910 DOH DOH
A AMS QR073 28MAR 30OCT 1234567 305 333 DOH DOH 1220
D AMS QR074 28MAR 30OCT 1234567 305 333 1350 DOH DOH

Het zal mij benieuwen of dat daadwerkelijk wat gaat worden. 8)
Grtz,
Tsja, vanuit het niets gelijk 2x dagelijks, lijkt me een beetje onrealistisch.
Maar je weet maar nooit, misschien willen ze EK wel voor zijn op pax gebied...
skycruiser wrote: Misschien ook nog wel leuk zijn de verwachte Qatar Cargo B777-F's, plus een nieuwe lijndienst:

QR6055/6056 op dinsdag (0835-1100 LT) van/naar Doha

en de nieuwe vlucht Doha-Amsterdam-New York JFK v.v. op woensdag (1345-1545 LT) en zaterdag (1155-1355 LT), retourvluchten op vrijdag (0900-1055 LT) en maandag (0720-0915 LT). Vluchtnummers QR6037/6038.
Ok, dat maakt van AMS dus gelijk een QR walhalla met de genoemde pax vluchten erbij :lol:
Het ziet ernaar uit dat de pax-vluchten inderdaad op de planning staan.
Gezien het aantal stoelen van 610 per dag, zal dit enkel een succes kunnen worden als QR met KLM een partnerschap of verregaande code-share aangaat om pax te feederen uit het KLM-netwerk.

De B777F's gaan zeker komen, maar dat is helaas nog even afhankelijk van de uiteindelijk leverdatum (tussen April en Juni/Juli).
Al met al is QR drukdoende om van AMS een belangrijke hub te maken ...
Last edited by Qatari 6056 on 23 Nov 2009, 12:40, edited 1 time in total.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by SPL »

Qatari 6056,

ongetwijfeld dat je veel dichter bij het vuur zit en er veel meer vanaf weet, maar is het niet zo dat Qatar deze slots ieder jaar aanvraagd? Maar er daarna elk jaar toch weer vanaf ziet? Zou een leuke toevoeging zijn voor Schiphol.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
Remco
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 93
Joined: 08 Jan 2004, 10:52
Subscriber Scramble: Remco

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by Remco »

SPL wrote:Qatari 6056,

ongetwijfeld dat je veel dichter bij het vuur zit en er veel meer vanaf weet, maar is het niet zo dat Qatar deze slots ieder jaar aanvraagd? Maar er daarna elk jaar toch weer vanaf ziet? Zou een leuke toevoeging zijn voor Schiphol.


Groeten Martijn
Ik denk dat je in de war bent met Gulf Air, die heeft regelmatig slots aangevraagd in het verleden. Qatar heeft tot op heden nog nooit slots aangevraagd die ze niet waar hebben gemaakt op AMS.
User avatar
Ricardo 767-200ER
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1387
Joined: 25 Jul 2008, 23:01
Type of spotter: Civil and Military
Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
Location: EHAM/AMS
Contact:

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by Ricardo 767-200ER »

Ik denk dat je in de war bent met Gulf Air, die heeft regelmatig slots aangevraagd in het verleden. Qatar heeft tot op heden nog nooit slots aangevraagd die ze niet waar hebben gemaakt op AMS.
Gulf air zat er ook bijna aan te komen totdat de recessie erg sterk werd, toen waren de slot requests opeens verdwenen. daarvan had ik ook al geplande STA's en STD's en flightnumber gezien op scramble maar goed we zien het wel zal erg gaaf zijn :D !

Ricardo
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by Hurricane »

Ricardo 767-200ER wrote:
Ik denk dat je in de war bent met Gulf Air, die heeft regelmatig slots aangevraagd in het verleden. Qatar heeft tot op heden nog nooit slots aangevraagd die ze niet waar hebben gemaakt op AMS.
Gulf air zat er ook bijna aan te komen totdat de recessie erg sterk werd, toen waren de slot requests opeens verdwenen. daarvan had ik ook al geplande STA's en STD's en flightnumber gezien op scramble maar goed we zien het wel zal erg gaaf zijn :D !

Ricardo
[OFF-TOPIC] Gulf Air was alleen afhankelijk van de olieprijs (die mocht niet boven de $100 per vat komen) maar zo luide het officiële verhaal; in de praktijk hebben ze ook nog te veel concurentie van LHR, FRA (xtra route erbij), CDG dus dat ging ten koste van AMS [/OFF-TOPIC]

Adios, H.
Groeten,
Ron
User avatar
Ricardo 767-200ER
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1387
Joined: 25 Jul 2008, 23:01
Type of spotter: Civil and Military
Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
Location: EHAM/AMS
Contact:

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by Ricardo 767-200ER »

[OFF-TOPIC] Gulf Air was alleen afhankelijk van de olieprijs (die mocht niet boven de $100 per vat komen) maar zo luide het officiële verhaal; in de praktijk hebben ze ook nog te veel concurentie van LHR, FRA (xtra route erbij), CDG dus dat ging ten koste van AMS [/OFF-TOPIC]

Adios, H.
Ahaa okee ik dacht dat dit ging over de EK pax vluchten ma goed het is een vooruitzicht.
back to topic

Ricardo
MTOW
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 14 Aug 2007, 01:13
Subscriber Scramble: MTOW

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by MTOW »

Ricardo 767-200ER wrote: Ahaa okee ik dacht dat dit ging over de EK pax vluchten ma goed het is een vooruitzicht.
back to topic

Ricardo
Dat $100 per vat verhaal was volgens mij inderdaad 'n voorwaarde van Emirates om pax vluchten naar AMS (en enkele andere steden) te beginnen.
Nu op dit moment kost een vat $77,65 dus waar blijven ze :lol:
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by Hurricane »

MTOW wrote:
Ricardo 767-200ER wrote: Ahaa okee ik dacht dat dit ging over de EK pax vluchten ma goed het is een vooruitzicht.
back to topic

Ricardo
Dat $100 per vat verhaal was volgens mij inderdaad 'n voorwaarde van Emirates om pax vluchten naar AMS (en enkele andere steden) te beginnen.
Nu op dit moment kost een vat $77,65 dus waar blijven ze :lol:
:shock: ... EK zal niet naar AMS komen, nu niet en daarna ook niet ... (met dank aan KLM) dus op DUS, LHR, LGW, CDG zal je het moeten doen met EK; hier blijft het Skycargo ...

Adios, H.
Groeten,
Ron
User avatar
Roger
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 451
Joined: 28 Jun 2004, 20:30
Location: Weert

Re: NEWS - Summer Schedule 2010

Post by Roger »

Hoi,
ik (niet werkzaam in de luchtvaart) vind het wel een rare: QR (Staralliance) gaat via een hub van Skyteam naar JFK vliegen. Als spotter juich ik dit toe, maar mij lijkt dat FRA/MUC of LHR logischer zou zijn. Of is dit een te kort door de bocht redenatie?

Groet,
Roger
Flown with:
2L, 3Q, 4T, 4U, 5C, 5D, A5, AB, AF, AP, AR, AZ, BA, BD, CL, CRX, CY, DB, DE, DI, DN, DU, DY, EI, EN, EW, EZS, EZY, FR, HCY, HE, HLN, HV, IB, IQ, KL, KLC, LA, LH, LHI, LTE, LX, OK, OS, RG, SK, SN, SR, SU, SW, SWU, SZ, TU, UDN, UX, VE, VY, WH, WW, WX, XT
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”