Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2745
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Boudewijn van Oirschot »

B767-300ER wrote:Nieuwe situatie: (tussen haakjes de code van de maatschapij die hem in de huidige situatie vliegt)
MBA (MP) gaat naar KY (772/763), deze heeft de mogelijkheden om deze bestemming, al dan niet in combinatie met NBO, aan te vliegen.
CUR (MP en KL): KLM 7x per week met een 744. De tussenstop die KLM 4x per week op AUA en SXM wordt gedaan komt te vervallen
AUA (MP en KL) en SXM (KL). Hier wordt een 332 op ingezet, in combinatie met PUJ (MP). 3x PUJ-AUA (332), 2x SXM-AUA (332) en 2x AUA (332) AUA is altijd een KLM bestemming geweest (met een tussenpoos van 1 jaar) en kunnen dit probleemloos weer oppakken.
HAV (MP) en CUN (MP). 5x per week een combinatievlucht van KLM (A332) HAV-CUN.
VRA: Komt te vervallen. Met een frequentie van 5 vluchten per week op HAV, dat 100km verwijderd ligt van VRA, heeft VRA geen toegevoegde waarde voor KLM. AF zal vanaf Parijs ook een lijndienst naar HAV starten.
MCO: Gaat naar AF. Gaat meedere keren per week vliegen met een high density 773 (472 passagiers) (reeds aangekondigd op luchtvaartnieuws.nl)
MIA: een oude MP bestemming. Onder druk van KLM opgeheven. Komt weer terug in het routenetwerk van SkyTeam. Komt of bij KLM (M11/332) of bij Delta (332/763)
Voor het uitvoeren van deze nieuwe 332 vluchten zal KLM 3x A332 extra aan moeten schaffen (reeds eerder door mij gemeld) in een high density uitvoering. Deze cabines zijn dus anders als de huidige 332's in de KLM vloot. In deze kisten alleen een economy en economy comfort zone, geen business class. (charter / leisure vervoer zeg maar) AF heeft dat ook in een gedeelte van haar vloot (zie bijvoorbeeld de 773 die ze gaan gebruiken naar MCO en nu reeds naar PUJ en SDQ) en KLM gaat dat nu ook doen. Ook al wijkt dat af van het businessmodel dat KLM hanteert, als er geld mee te verdienen valt....
Zeer interessante info, thanks :)

K.u.t. is het idd wel, gewoon weer een zwarte tijd in de Nederlandse luchtvaartgeschiedenis, helaas :(
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Wil je aub met je eigen lichaamsdelen schelden? Dank u.

Ik vindt heel deze toestand Voor de mensen van Martinair een vervelende situatie. Ik heb het helaas zelf 2 keer meegemaakt dat het bedrijf waar ik werkte kapot ging. Lees Air Holland> Air Exel/Holland Exel> ArkeFly. In de startup periode had was ik niet blij om voor Arke te werken, maar dat is de laatste Jaren wel veranderd, ik heb het erg naar mijn zin.

Ik heb het idee dat KLM na de overname van Martinairpassage er helemaal niet beter op wordt. Ik heb het gevoel dat ArkeFly er wel beter op gaat worden. Want ArkeFly pakt de verloren touroperators die stoelen bij Martinair hadden op en daar komt uit dat er diverse lijnen bij gaan komen. En daarom noem ik het mooie spannende tijden.

[ Post made via Mobile Device ]

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Maartje wrote:Wil je aub met je eigen lichaamsdelen schelden? Dank u. =]
Excuus
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5413
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

Maartje wrote: Ik heb het gevoel dat ArkeFly er wel beter op gaat worden. Want ArkeFly pakt de verloren touroperators die stoelen bij Martinair hadden op en daar komt uit dat er diverse lijnen bij gaan komen. En daarom noem ik het mooie spannende tijden.
Tja, marktwerking ?? Gezien het wegvallen van Martinair blijft er ook weinig anders over dan Arke voor de touroperators :wink:
(prijstechnisch word het minder interessant maar dat zal gaan blijken).
Groeten,
Ron
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

B767-300ER wrote:Voor het uitvoeren van deze nieuwe 332 vluchten zal KLM 3x A332 extra aan moeten schaffen (reeds eerder door mij gemeld) in een high density uitvoering.
Heb vernomen dat het 3x 333's met een high-density uitvoering gaan worden :!:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

MAS017 wrote:
B767-300ER wrote:Voor het uitvoeren van deze nieuwe 332 vluchten zal KLM 3x A332 extra aan moeten schaffen (reeds eerder door mij gemeld) in een high density uitvoering.
Heb vernomen dat het 3x 333's met een high-density uitvoering gaan worden :!:
Die geluiden heb ik ook gehoord.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5413
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:
MAS017 wrote:
B767-300ER wrote:Voor het uitvoeren van deze nieuwe 332 vluchten zal KLM 3x A332 extra aan moeten schaffen (reeds eerder door mij gemeld) in een high density uitvoering.
Heb vernomen dat het 3x 333's met een high-density uitvoering gaan worden :!:
Die geluiden heb ik ook gehoord.
Nice, dat worden dan een cabine-config van +/- 335 seats (of de comfort-classe word uitgebreid) maar de huidige MP 767's hebben 274 seats aanboord dus er komen iets meer stoelen beschikbaar 8)
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Hurricane wrote:[Nice, dat worden dan een cabine-config van +/- 335 seats (of de comfort-classe word uitgebreid) maar de huidige MP 767's hebben 274 seats aanboord dus er komen iets meer stoelen beschikbaar 8)
Meer stoelen minder frequent of meer tussenlandingen ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

4x 274 = 1096
3x 335 = 1005
Minder stoelen dus....

Erwin
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ehusmann wrote:4x 274 = 1096
3x 335 = 1005
Minder stoelen dus....

Erwin
Er verdwijnen ook routes....
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3373
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Maartje wrote:De parttimers, 0-uren, uitzend medewerkers zijn binnenkort hun baan als stewardess bij de KLM kwijt. Dit ivm het Martinairpersoneel wat massaal bij de KLM in gaat stromen.
Bron? Er zijn bij KLM overigens geen nul-uren contractanten, alleen flexwerkers. En KLM werft 450 Cabin Attendants omdat er per Q1 2011 capaciteit bij moet. Dus... Tenzij je een verifieerbare bron noemt verwijs ik jouw verhaal naar het rijk der fabelen.
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
PH-BRAD
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2705
Joined: 03 Feb 2010, 15:46
Type of spotter: S3
Location: RTM

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by PH-BRAD »

B767-300ER wrote: MIA: een oude MP bestemming. Onder druk van KLM opgeheven. Komt weer terug in het routenetwerk van SkyTeam. Komt of bij KLM (M11/332) of bij Delta (332/763)
Is er al bekend wanneer deze gaat beginnen, of ongeveer? Volgend jaar zomer al?
Mvg,

:wink:
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

B767-300ER wrote:
ehusmann wrote:4x 274 = 1096
3x 335 = 1005
Minder stoelen dus....

Erwin
Er verdwijnen ook routes....
Uiteraard, en daarom is het ook niet te vergelijken. Want een deel van die routes kan dan weer via AF gaan, een deel niet, frequenties anders, prijzen anders, etc etc. Maar totaal aantal stoelen van KLM/MP blijft dus min of meer gelijk.

Erwin
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

PH-BRAD wrote:
B767-300ER wrote: MIA: een oude MP bestemming. Onder druk van KLM opgeheven. Komt weer terug in het routenetwerk van SkyTeam. Komt of bij KLM (M11/332) of bij Delta (332/763)
Is er al bekend wanneer deze gaat beginnen, of ongeveer? Volgend jaar zomer al?
Tussen 15 januari en 25 maart 2011 moet deze route operationeel zijn
ehusmann wrote:
B767-300ER wrote:
ehusmann wrote:4x 274 = 1096
3x 335 = 1005
Minder stoelen dus....
Erwin
Er verdwijnen ook routes....
Uiteraard, en daarom is het ook niet te vergelijken. Want een deel van die routes kan dan weer via AF gaan, een deel niet, frequenties anders, prijzen anders, etc etc. Maar totaal aantal stoelen van KLM/MP blijft dus min of meer gelijk.

Erwin
eens :mrgreen: wederom....
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Zo'n A333, haalt die de Carib wel in één keer? Dacht dat dit meer een midrange toestel was.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”