Wat is jouw inschatting dan mbt dat laatste precies Piet? Op zich zou je als je braaf met je vouwfietsje in het gras staat geen problemen veroorzaken toch?Piet Luijken wrote:
Mag je op de lus spotten? Ja, maar niet aanbevolen.
[ Post made via Mobile Device ]
HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)
Forum rules
- Polecat
- Scramble Master
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)
I have never drunk milk, and I never will . . . .
- Derice
- Scramble Addict
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Dat is toch al allemaal uitgebreid besproken een tijdje terug?
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=492166#p492166 (en verder)
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
O, jawel hoor. Maar jouw nadruk op de taalfouten ging de hoofdrol spelen. Wat je over de inhoud van het bord zegt was mij ook allang opgevallen, zodra ik er voor het eerst langs reed. Ik maak me alleen al om ZOVEEL dingen druk, dat ik deze er niet bij neem.Fogg wrote:Maar goed, blijkbaar delen jullie mijn gevoel niet.
Erik
What four words, Jimmy!?!
- Polecat
- Scramble Master
ja precies, en mij lijkt het dat als je niet op de weg staat dus geen probleem op zich, maar krijg uit "niet aanbevolen" het idee dat Piet dat iets anders zou zien...Derice wrote:Dat is toch al allemaal uitgebreid besproken een tijdje terug?
en ff voor de goede orde, wil ook geen nieuw/verlengd interpretatietopic, maar dit leek een beetje af te wijken van het '"zonder auto zou het moeten mogen en kunnen" idee dat ik kreeg van die andere thread...
- phkza
- Scramble Addict
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Het bord zal spotten als zodanig niet verbieden, maar meer zijn bedoeld voor de 'onwetende dagjesmens' die met zijn Zafira, Touran of andere gezinsmobiel voor de poort of in de berm gaat staan. Een officieel 'spotverbod' zou moeten worden aangegeven met een bord 'verboden toegang' of 'privéterrein' om het rechtsgeldig te laten zijn. Maar dat weet de patrouillerende politie ook wel. Dus zolang zij rondrijden (en niet Trigion of andere 'hier heb je zo'n stoer metalen V'tje voor op je shirt en een busje dus leef je uit' instelling) moet het wel goed komen. Hoop ik.
- Piet Luijken
- Moderator
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
Aanbevolen als in 'ik heb liever niet dat je het doet maar ik kan t niet verbieden'.
De kreet op t bord 'spotten, niet hier' klinkt als een verbod maar zoals besproken in de discussie van de link is dat niet hard te maken.
Op je fiets mag je hier wel stoppen en spotten. Of lopend. Of je mag je laten afzetten.
De kreet op t bord 'spotten, niet hier' klinkt als een verbod maar zoals besproken in de discussie van de link is dat niet hard te maken.
Op je fiets mag je hier wel stoppen en spotten. Of lopend. Of je mag je laten afzetten.
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
Alleen als je het niet erg vindt om uit een rijdende auto te springen. Een stopverbod betekent een stopverbod. Dus ook niet stoppen om iemand snel uit te laten stappen.Piet Luijken wrote:Of je mag je laten afzetten.
Erwin
P.S. tenzij te met "laten afzetten" een "veel te hoge bekeuring krijgen" bedoelde...
Helaas. Op je fiets mag je ook niet stoppen. Tenminste, niet op de rijbaan!Piet Luijken wrote:Op je fiets mag je hier wel stoppen en spotten.
Bij 0,25km/u kun je vrij goed en pijnloos uitstappen...ehusmann wrote:Een stopverbod betekent een stopverbod. Dus ook niet stoppen om iemand snel uit te laten stappen.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- Polecat
- Scramble Master
er staat echter expliciet "motorvoertuigen" en niet "bestuurders".. en volgens mij zou dat kunnen betekenen dat een fiets wel mag?Helaas. Op je fiets mag je ook niet stoppen. Tenminste, niet op de rijbaan!
ehusmann wrote:ErwinPiet Luijken wrote:Of je mag je laten afzetten.
P.S. tenzij te met "laten afzetten" een "veel te hoge bekeuring krijgen" bedoelde...
ik ben die bon in de loop der tijd maar als een bijdrage aan de ongetwijfeld hoge kosten van al die borden gaan zien... (levert weer werkgelegenheid op bij de lokale sign-boer, de graafploeg, de handhaver etc etc.. zo klimmen we snel weer uit de crisis!)
Het bord is leidend, niet de verklaring. Een rond bord, met blauwe basis, een rode rand en twee rode, 90 graden gekruiste balken er in wijst op een stopverbod voor bestuurders, niet alleen voor bestuurders van motorvoertuigen. Wéér een fout op het bord dus.Polecat wrote:er staat echter expliciet "motorvoertuigen" en niet "bestuurders".. en volgens mij zou dat kunnen betekenen dat een fiets wel mag?
== All is well, as long as we keep spinning ==
- mipo72
- Scramble Addict
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
Heren en wellicht ook de dames onder ons,
Er staat op het bord "Alle motorvoertuigen" dus, met de fiets mag je daar wel gewoon staan hoor.
Tenzij je weer een fiets hebt met hulpmotor, dan mag het weer niet.
Vraag ik mij dan ook meteen weer af, hoe zit dat dan met eventuele invalide mensen?..
Deze hebben vaak een scootmobiel en/of een elektrische rolstoel welke dus ook in het bezit zijn van een "motor" dan wel niet elektrisch.
Ach ja, zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Maar lopend en/of met de (vouw)fiets mag je daar dus gewoon staan.
Grt,
Michel
Er staat op het bord "Alle motorvoertuigen" dus, met de fiets mag je daar wel gewoon staan hoor.
Tenzij je weer een fiets hebt met hulpmotor, dan mag het weer niet.
Vraag ik mij dan ook meteen weer af, hoe zit dat dan met eventuele invalide mensen?..
Deze hebben vaak een scootmobiel en/of een elektrische rolstoel welke dus ook in het bezit zijn van een "motor" dan wel niet elektrisch.
Ach ja, zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Maar lopend en/of met de (vouw)fiets mag je daar dus gewoon staan.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Is dat zo? Serieuze vraag, want het antwoord kan ik eerlijk gezegd niet vinden. Persoonlijk dacht ik altijd dat een stop- en parkeerverbod niet geldt voor fietsers. Immers, een voetganger met fiets aan de hand is ook geen fietser (maar voetganger waarvoor die borden in elk geval niet gelden). Maar ik laat mij bij deze graag onderwijzen.pjotrtje wrote:Helaas. Op je fiets mag je ook niet stoppen. Tenminste, niet op de rijbaan!Piet Luijken wrote:Op je fiets mag je hier wel stoppen en spotten.
Erwin
- phkza
- Scramble Addict
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Motorvoertuigen zijn in de definitie van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens alle motorrijtuigen behalve bromfietsen, fietsen met trapondersteuning en gehandicaptenvoertuigen.
Dus met een 45 km/h wagentje mag je gewoon op de rijbaan stoppen. We zouden eigenlijk gewoon een brommerweekend moeten houden op die rotonde
Dus met een 45 km/h wagentje mag je gewoon op de rijbaan stoppen. We zouden eigenlijk gewoon een brommerweekend moeten houden op die rotonde
-
- Scramble Junior
- Type of spotter: F2 civil
Verkeersborden zoals dit stopverbod gelden officieel ook voor de bermen!!
Echter, uit eigen ervaring weet ik dat de Touareg boys uitsluitend optreden tegen geparkeerde auto 's. Fietsers en voetgangers worden (tot op heden) altijd met rust gelaten. Ik ben tenminste nog nooit weggejaagd, bekeurd of zelfs maar aangesproken als ik daar aan het spotten ben; compleet mét fiets en tuinstoeltje
(overigens sta/zit ik nooit óp de rotonde maar minstens 50m daarvanaf; geeft m.i ook veel mooiere plaatjes)
Freek
Echter, uit eigen ervaring weet ik dat de Touareg boys uitsluitend optreden tegen geparkeerde auto 's. Fietsers en voetgangers worden (tot op heden) altijd met rust gelaten. Ik ben tenminste nog nooit weggejaagd, bekeurd of zelfs maar aangesproken als ik daar aan het spotten ben; compleet mét fiets en tuinstoeltje
(overigens sta/zit ik nooit óp de rotonde maar minstens 50m daarvanaf; geeft m.i ook veel mooiere plaatjes)
Freek
Flown in 733,738,A319,A320,A330,MD-11,763,772,742,744
Oké, is het al een keer besproken of zo? Ik ben in elk geval blij dat iemand snapt wat ik bedoel.O, jawel hoor. Maar jouw nadruk op de taalfouten ging de hoofdrol spelen. Wat je over de inhoud van het bord zegt was mij ook allang opgevallen, zodra ik er voor het eerst langs reed. Ik maak me alleen al om ZOVEEL dingen druk, dat ik deze er niet bij neem
Voor welke vervoermiddelen een stopverbod geldt, daar wil ik vanaf wezen. (Zeker niet voor voetgangers natuurlijk.) Het gaat me om het principiële onderscheid tussen stoppen en spotten.
Daar heeft de politie dan geen officiële mening over te hebben.Aanbevolen als in 'ik heb liever niet dat je het doet maar ik kan t niet verbieden'.
Je kunt dit bord natuurlijk zien als een vriendelijke tip voor de dagjesmensen om naar de officiële plaats te gaan. Maar er staat toch echt 'Spotten niet hier' en dan kun je zeggen dat dat zijn verband gerukt is, maar ik weet wel hoe de beveiligingsjongens op Oost dit bord zouden opvatten als het daar stond.