KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hier de link: http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/6549355/
Wordt in het onderwerp gesproken over een combi als kist maar volgens mij wordt Miami vooral gebruikt als technische stop en dat er relatief weinig vracht op en af gaat.
Verder meen ik mij te herinneren dat in het verleden Miami het prima deed qua pax aantallen maar dat er te weinig op werd verdient en dat ze die capaciteit liever ergens anders in wilde zetten. Maar het fijne weet ik hier niet van.
Wordt in het onderwerp gesproken over een combi als kist maar volgens mij wordt Miami vooral gebruikt als technische stop en dat er relatief weinig vracht op en af gaat.
Verder meen ik mij te herinneren dat in het verleden Miami het prima deed qua pax aantallen maar dat er te weinig op werd verdient en dat ze die capaciteit liever ergens anders in wilde zetten. Maar het fijne weet ik hier niet van.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De yields naar FL zijn inderdaad laag, altijd zo geweest. Veel vakantieverkeer. Ik kan me wel voorstellen dat er met de opkomst van de ME3+1 wordt gekeken naar routes waar KL minder last van deze clubs zou hebben. Wat de KLeM nodig heeft is een toestel dat geld kan verdienen met een relatief lage CASK, bijvoorbeeld de 77W, 333 of zelfs de al afgeschreven combi's. Toestellen die bij KL's eerdere pogingen naar MIA niet of nauwelijks in de vloot aanwezig waren. De vrachtmarkt is er al, die hoeven ze niet eens op te bouwen. Kan zo van de een op andere dag van de MD11F in een blauwe vogel. Dat er vanuit MIA naar AMS nu niet veel vracht mee gaat komt door het simpele feit dat er niets meer bij kan, er zitten al 100+ ton bloemen aan boord. Pax aanbod is er ook voldoende, dat vliegt nu via de DL hubs of TUI.
De concurrentie is groot, zeker, maar als er een major uit de EU MIA rendabel kan opereren is het 'densificatie'-KLM wel.
De concurrentie is groot, zeker, maar als er een major uit de EU MIA rendabel kan opereren is het 'densificatie'-KLM wel.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
76-er, wat ik bedoelde was dit: die 11-en of 747F die nu Miami aanvliegen gaan of komen naar/vanuit Zuid-Amerika. Vracht kan aan boord blijven etc. Als er een combi wordt in gezet moet alle vracht eruit omdat de combi terug gaat naar Ams. Hoe vervoer je die vracht verder zuid Amerika in of hoe haal je het uit Zuid Amerika? En dan moet je misschien pallets ombouwen ivm afmetingen etc. Dat lijkt me niet efficiënt.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoeveel kan er nu mee vanaf Quito met de MD11 of 744?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat MIA alleen een tankstop is. Volgens mij kan je dan net zo goed bij BQN stoppen (goedkoper). De enige reden om dan nog naar MIA te gaan (va Quito) is met een gunstige wind of heb ik het antwoord al gegeven?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat MIA alleen een tankstop is. Volgens mij kan je dan net zo goed bij BQN stoppen (goedkoper). De enige reden om dan nog naar MIA te gaan (va Quito) is met een gunstige wind of heb ik het antwoord al gegeven?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wanneer wordt PH-BHA geleverd?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat Wingview zegt.
Stėl KL start MIA, dan hoeven de freighters dus niet meer langs MIA maar volstaat BQN. Is idd goedkoper. Wat een MD wegsleurt uit UIO weet ik niet, maar de 74 (zeker de ERF) heeft er geen beperkingen. Tonnetje of 100 dus.
Maar uiteraard blijft het allemaal speculaas.
Stėl KL start MIA, dan hoeven de freighters dus niet meer langs MIA maar volstaat BQN. Is idd goedkoper. Wat een MD wegsleurt uit UIO weet ik niet, maar de 74 (zeker de ERF) heeft er geen beperkingen. Tonnetje of 100 dus.
Maar uiteraard blijft het allemaal speculaas.
- toppiero
- Scramble Die-Hard
- Posts: 660
- Joined: 07 Jul 2008, 17:44
- Type of spotter: F3,warbird,mil,civil
- Location: NL
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heeft iemand toevallig zicht op de ombouw van de cabines van de ''oude'' 77W's?
Greetz,
Toppiero
Toppiero
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 574
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER wrote:Jij hebt mijn bericht kennelijk niet helemaal begrepen. Edsard heeft het ondertussen al aan je uitgelegd wat ik bedoel. Dank Edsard. Het gaat mij om de inhoud, niet om 2 spellingsfouten. Niet iedereen beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift 100 procent. Maar ik schrijf dan ook geen "nieuws" artikelen. Klein verschil. Van een nieuwssite mag je nieuws verwachten, die zijn feiten dubbel checkt en controleert op juistheid middels hoor en wederhoor. Dat daarbij de artikelen in foutloos Nederlands zijn geschreven is voor een nieuwssite natuurlijk een pre, en voor een forumlod die inside info deelt slechts "mooi meegenomen". (Neemt niet weg dat ik ook een en ander moet controleren alvorens dit te plaatsen).787Dreamliner wrote:
Niet helemaal fair om te klagen over een site die fouten maakt in artikelen, als je eigen posts ook spellingsfouten bevatten. Jouw informatie wordt overigens door velen wel gewaardeerd, onder ander door mij, dus het zou jammer zijn als je door 'dat soort reacties' minder informatie gaat delen.
Het zijn juist de reacties als bijvoorbeeld die van Robin27198 die mij de zin ontnemen hier uberhaupt nog iets aan inside info te plaatsen. En jouw simpele reactie hierboven bevestigd eigenlijk mijn gevoel dat ik hier maar beter weg kan blijven. Beetje mierenneuken over 2 spellingsfoutjes, dan heb je de boodschap van mijn bericht echt niet begrepen, wat een azijnpisserij zeg. En daarachteraan roepen dat je mn informatie waardeerd. Je haalt je inside info maar ergens anders vandaan. Ik snap wel waarom een aantal anderen hier reeds vertrokken zijn. Ik ga ze denk ik maar eens achterna.
I rest my case.
als ik toch iets lees mag ik dat toch wel hier melden??
als sommige reacties jouw de zin ontnemen om hier nog wat te plaatsen dan negeer je die reacties toch gewoon? ik snap best dat mijn post bij sommige veel vragen op roept en dat sommige het irritant vinden maar het mag toch best hier geplaatst worden daar is dit forum toch voor ??
ik zal vanaf nu proberen nuttige informatie plaatsen
bij deze mijn excuses B767-300ER ik zal niet meer on nuttige informatie plaatsen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het is een gevalletje "c'est le ton qui fait la musique". Had je geschreven "kijk nou eens wat Luchtvaartnieuws te melden heeft" dan had het wat minder obstinaat geleken.robin27198 wrote:als ik toch iets lees mag ik dat toch wel hier melden??
als sommige reacties jouw de zin ontnemen om hier nog wat te plaatsen dan negeer je die reacties toch gewoon? ik snap best dat mijn post bij sommige veel vragen op roept en dat sommige het irritant vinden maar het mag toch best hier geplaatst worden daar is dit forum toch voor ??
ik zal vanaf nu proberen nuttige informatie plaatsen
bij deze mijn excuses B767-300ER ik zal niet meer on nuttige informatie plaatsen
== All is well, as long as we keep spinning ==
-
- Scramble Newbie
- Posts: 34
- Joined: 21 May 2014, 20:02
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voor zover bekend duurt het nog wel even (tenminste niks in H11 de laatste tijd). Schijnt met het gebrek aan stoelen te maken te hebben.toppiero wrote:Heeft iemand toevallig zicht op de ombouw van de cabines van de ''oude'' 77W's?
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Op dit moment wordt de BQO omgebouwd met nieuwe WBC en Economy stoelen, later in November volgt de BQP en in December volgt de laatste 772, de BQK.unimproved wrote:Voor zover bekend duurt het nog wel even (tenminste niks in H11 de laatste tijd). Schijnt met het gebrek aan stoelen te maken te hebben.toppiero wrote:Heeft iemand toevallig zicht op de ombouw van de cabines van de ''oude'' 77W's?
Het is de bedoeling dat in 2016 verder wordt gegaan met de 77W's.
Rgds/Henk
- HV7572KC
- Scramble Die-Hard
- Posts: 586
- Joined: 01 Jan 2005, 16:26
- Subscriber Scramble: HV7572KC
- Location: Sneek
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFM staat in full colours @ LETL, motoren hangen er ook nog onder. Stond gisteren met Spaanse spotter te babbelen @ LEMD, die liet een foto zien van 15/11 van de BFM. For the records, bijna alle Transaero 747s staan hier stored inclusief de EI-XLN (Tiger livery).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is de reden dat ze niet de KLM logo's verwijderen. Dit doen ze toch altijd met storage?
HV7572KC wrote:PH-BFM staat in full colours @ LETL, motoren hangen er ook nog onder. Stond gisteren met Spaanse spotter te babbelen @ LEMD, die liet een foto zien van 15/11 van de BFM. For the records, bijna alle Transaero 747s staan hier stored inclusief de EI-XLN (Tiger livery).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wanneer wordt PH-BHA geleverd?