Spotten op Heathrow
Forum rules
Spotten op Heathrow
Deze zomer wil ik een paar dagen gaan spotten op Heathrow. Aangezien ik alleen maar nummers schrijf ben ik niet echt afhankelijk van zonstanden etc. Wie kan mij vertellen wat de meest geschikte plek voor zowel westen als oostenwind landingen/takeoffs is? Een tip over een goed, niet te duur hotel is ook van harte welkom.
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
Re: Spotten op Heathrow
Landing op 27L: Myrtle Avenue
Landing op 27R: Northern Perimeter Road bij de rotonde
Rgrds,
Erik
Landing op 27R: Northern Perimeter Road bij de rotonde
Rgrds,
Erik
Jovel, wat voor kijker heb je? Wellicht kun je namelijk alles zien vanaf één plek, mits je voldoende mm hebt... Op positie 51°28'48.14"N 000°26'33.46"W staan overigens altijd heel veel locals die je van goede tips en veel geouwehoer kunnen voorzien.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Als trouwe bondgenoot heb ik al jaren een Pentax 20*60 PCF kijker. Ik ben wel in voor wat geouwehoer met locals maar niet de hele dag . 1 plek zou geweldig zijn mits dat inderdaad gaat lukken met een 20 keer kijker.pjotrtje wrote:Jovel, wat voor kijker heb je? Wellicht kun je namelijk alles zien vanaf één plek, mits je voldoende mm hebt... Op positie 51°28'48.14"N 000°26'33.46"W staan overigens altijd heel veel locals die je van goede tips en veel geouwehoer kunnen voorzien.
Bij oostenwind kun je het beste op de zuidelijkste punt van het 'kiss and ride' platform van T5 gaan staan zodat je de take offs op 09R kunt zien en de landingen op 09L. Bij westenwind raad ik echt het parkeerterrein aan tussen het Renaissance Hotel, Newall Road en Neptunre Road, dan heb je de meeste kans op het lezen van vertrek en aankomst of, wanneer je kunt kiezen, dan kun je één van de twee hierboven door nuckleuz aangegeven opties kiezen.
Pjotrtje, Nuckleuz bedankt.
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
Voor het Renaissance Hotel heb je een heuveltje met een houten bank en tafel, vanaf waar je alles kan zien aankomen cq vertrekken met een westenwind.
Met 20x vergroting kan je het verkeer op de 27L ook wel lezen denk ik, mits er geen heatwave is.
Anders is er nog FR24.
grt.
Miguel
Met 20x vergroting kan je het verkeer op de 27L ook wel lezen denk ik, mits er geen heatwave is.
Anders is er nog FR24.
grt.
Miguel
Dank je Miguel.
Ibis hotel is één van de goedkoopste en heeft op de vijfde verdieping ( 503-507 volgens mij ) een aantal kamers met uitzicht op 27R.
-
- Scramble Junior
- Type of spotter: MIL ONLY
- Subscriber Scramble: YES
Ik ga a.s. maandag naar Heathrow voor een dagje te spotten. Ik ga tevens ook naar Gatwick.
Iemand enig idee wat de regels zijn met gebruik scanners / meenemen in handbagage ?
Iemand enig idee wat de regels zijn met gebruik scanners / meenemen in handbagage ?
Twitter: @BartvanderDoes
BartvanderDoesPhotography
BartvanderDoesPhotography
Engelsen en scanners: a match made in heaven. Ik heb echt nog nooit, nooit problemen of vragen gehad over mijn Yupi of Uniden apparaten in de handbagage.
-
- Scramble Senior
Alvast veel plezier, als ik nog een hotel tip mag geven. Zelf boek ik altijd een kamer in de Hilton Garden Inn London Heathrow Airport. Dit hotel is gelegen aan de Eastern Perimeter Rd wat goed centraal tussen de banen ligt. Vaak zijn de 27's in gebruik voor landen/opstijgen dus dan is deze locatie ideaal. Tevens kan je vanaf Haton Cross station het OV pakken naar verschillende plekken rond de luchthaven.
Maikel
Maikel
Dat is de voormalige Jury's Inn. Daar kan maar één van de dubbele ramen open. Daar kan je geen nummers spotten / fotograferen vanuit je kamer.Maikel van der Heijden wrote:Alvast veel plezier, als ik nog een hotel tip mag geven. Zelf boek ik altijd een kamer in de Hilton Garden Inn London Heathrow Airport. Dit hotel is gelegen aan de Eastern Perimeter Rd wat goed centraal tussen de banen ligt. Vaak zijn de 27's in gebruik voor landen/opstijgen dus dan is deze locatie ideaal. Tevens kan je vanaf Haton Cross station het OV pakken naar verschillende plekken rond de luchthaven.
Maikel
Voor het OV kan je het best de rode bussen nemen. In de Heathrow zone zijn er een paar gratis.
Zie voor de bussen in de Heathrow area: http://content.tfl.gov.uk/bus-route-maps/heathrow.pdf
"The green tinted area includes every bus stop within the Heathrow Freeflow free fare zone. Main stops are shown in the white area outside"
"The green tinted area includes every bus stop within the Heathrow Freeflow free fare zone. Main stops are shown in the white area outside"
-
- Scramble Senior
Dat klopt inderdaad. Ben er tot dusver altijd heen geweest, tot nu toe 4 keer. Er zijn kamers met uitzicht op de approach van de 27L maar er zit dan inderdaad glas tussen en als de 27R dan in gebruik is zie je daar niets van. Ben sowieso van mening dat je beter buiten kan gaan staan dan van achter glas nummers schrijven/foto's maken, maar ieder z'n ding. Op Heathrow heb je een grote kans dat je alle movements ziet door het gunstige baangebruik. (totdat ze een 3de baan krijgen ).nustyR wrote:Dat is de voormalige Jury's Inn. Daar kan maar één van de dubbele ramen open. Daar kan je geen nummers spotten / fotograferen vanuit je kamer.Maikel van der Heijden wrote:Alvast veel plezier, als ik nog een hotel tip mag geven. Zelf boek ik altijd een kamer in de Hilton Garden Inn London Heathrow Airport. Dit hotel is gelegen aan de Eastern Perimeter Rd wat goed centraal tussen de banen ligt. Vaak zijn de 27's in gebruik voor landen/opstijgen dus dan is deze locatie ideaal. Tevens kan je vanaf Haton Cross station het OV pakken naar verschillende plekken rond de luchthaven.
Maikel
Voor het OV kan je het best de rode bussen nemen. In de Heathrow zone zijn er een paar gratis.
Maikel