TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
HaHa, daar heb je helemaal gelijk in Erwin...
Zelfs een bronvermelding is voor velen al teveel gevraagd.
Het is overigens wel zuur om te zien hoe er afgelopen weekeinde 2 Nederlandse vliegmaatschappijen ten onder gaan/de stekker er zelf uittrekken (Naja MP alleen voor pax dan) terwijl er een 3e is die alleen maar loopt uit te breiden en de opbrengst per stoelkilometer alleen maar ziet stijgen. Denk dat er maar weinig mensen zouden zijn in 2005 die zouden geloven dat TFL in 2011 over 10 eigen machines beschikt.
Zelfs een bronvermelding is voor velen al teveel gevraagd.
Het is overigens wel zuur om te zien hoe er afgelopen weekeinde 2 Nederlandse vliegmaatschappijen ten onder gaan/de stekker er zelf uittrekken (Naja MP alleen voor pax dan) terwijl er een 3e is die alleen maar loopt uit te breiden en de opbrengst per stoelkilometer alleen maar ziet stijgen. Denk dat er maar weinig mensen zouden zijn in 2005 die zouden geloven dat TFL in 2011 over 10 eigen machines beschikt.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
En MP over 0 pax kisten...B767-300ER wrote:Denk dat er maar weinig mensen zouden zijn in 2005 die zouden geloven dat TFL in 2011 over 10 eigen machines beschikt.
Zien we hier een verschuiving?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Klein beetje, maar niet helemaal.Diarto wrote:En MP over 0 pax kisten...B767-300ER wrote:Denk dat er maar weinig mensen zouden zijn in 2005 die zouden geloven dat TFL in 2011 over 10 eigen machines beschikt.
Zien we hier een verschuiving?
Vanaf mei 2005 vervoerde TUI haar passagiers voor long-haul al niet meer met MP, nadat HXL op de fles ging en Thomas Cook besloor direct met MP in zee te gaan. MP had toen geen plaats meer voor TUI, die vervolgens voor miljoenen euro's geld in HXL stak en dit omdoopte tot ArkeFly.
ArkeFly vult haar kisten naar de DR, Cuba, Jamaica en Mexico voor 90% uit pakketreizen, de ander 10% zijn seat only's.
Bij Martinair lag die verhouding heel anders. Als er meer dan 50% van de passagies in de MP kisten naar verre bestemmingen Nederlanders waren is het veel, ook veel Russen, Polen en Denen/scandinaviers reisden met MP naar verre bestemmingen, via AMS.
Uiteraard zal TFL er deels debet aan zijn geweest, sterker nog, deze heeft het lot zelfs een beetje geholpen.
4 jaar geleden moest de EU groen licht geven voor de overname van MP door KLM. Neelie Kroes vond toendertijd dat ook de concurentie op de long-haul teveel een monopolie werd voor KLM dan. Neelie heeft toen de mening gevraagd aan TUI, de enige concurrent voor de KLM dan nog op de long-haul caribbean. Steven van der Heijden van TFL heeft toen middels een schrijven aan Neelie laten weten daar totaal geen problemen mee te hebben (als enige concurrent) waardoor Neelie groen licht heeft gegeven. Steven is nu de lachende 3e. Slim? Ik denk het wel.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Goedemiddag,B767-300ER wrote:Ik heb bepaalde informatie niet goed geintreperteerd cq weergegeven.
Vwb de 767 vloot:
De 763 AHX wordt wel gespoten, maar in gewoon wit.
De 763 AHQ wordt ook gespoten, en wordt nog voorzien van winglets
.
Bij mijn weten heb ik het hier nog niet terug kunnen lezen (zo ja, excuses!), maar is het al bekend wanneer de AHQ opnieuw gespoten gaat worden cq de winglets krijgt?
Bedankt.
Groet,
John.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Hmmm...dan ben ik benieuwd bij wie wel
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Uhm gokje, Waarschijnlijk de personen die dat regelen cq beslissen??
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Joh, zou je denken?
Ik had jouw voorgaande post als quote gezet omdat het daarin vermeld werd. Wie er al dan niet een antwoord op geeft heeft voor mij geen voorkeur.
We wachten het af.
Bedankt en groeten.
Ik had jouw voorgaande post als quote gezet omdat het daarin vermeld werd. Wie er al dan niet een antwoord op geeft heeft voor mij geen voorkeur.
We wachten het af.
Bedankt en groeten.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Telegraaf heeft waarschijnlijk na het wegvallen van MP op de passagiersmarkt een nieuw onderwerp nodig om de Nederlandse luchtvaart af te kunnen zeiken.
Zie hier het resultaat: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/10895 ... html?p=4,3
Je mag nu de telegraaf voorzien van jouw ervaring bij OR, je kan dus nu al raden dat de meeste Hollanders even hun gal kunnen spuwen.
Zie hier het resultaat: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/10895 ... html?p=4,3
Je mag nu de telegraaf voorzien van jouw ervaring bij OR, je kan dus nu al raden dat de meeste Hollanders even hun gal kunnen spuwen.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Vroeger was er een radioprogramma, dat heette Ronflonflon avec Jacques Plafond. Daar hadden ze een rubriek "Oude koeden uit de sloot vissen" (zoals alles in dat programma voorzien van een jingle die nu nog steeds af en toe door mijn hoofd speelt). Daar zou dit niet in misstaan.Op zichzelf is het prima dat deze tweede luchtvaartmaatschappij van Nederland (de rest opereert onder de vleugels van Air France – KLM) wat ruimer in z'n jasje komt te zitten. In het verleden gebeurde het met Arke Fly nogal eens dat het hele vliegschema als een kaartenhuis in elkaar zakte, zodra er een toestel in de problemen kwam, bijvoorbeeld doordat er ergens een vogel in de motor belandde. Met alle passagiersellende van dien. Eén toestel vertraagd, álles vertraagd.
Kan iemand misschien die Jos van Noord in een motor doen belanden (in het algemeen belang)? Dat scheelt weer een vogel. Is natuurlijk wel verrotte jammer van die motor.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Vaak klagen de klagers. De mensen welke tevreden zijn zullen niet zo snel de pen pakken.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
En de telegraaf kennende worden alleen klachten onder een vergrootglas gelegd en uitvergroot. Voor mij is OR een perfect club die mij met de juiste service naar mijn vakantiebestemming brengt.SPL wrote:Vaak klagen de klagers. De mensen welke tevreden zijn zullen niet zo snel de pen pakken.
Groeten Martijn
Maar moet wel zeggen ben benieuwd wat het dagelijkse leugentje gaat publiceren.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
zal wel een hoop gezeik zijn omtrent krappe beenruimte en zeer beperkte service. Ach ja geef klagers een platform en ze melden zich vanzelfGonzo wrote:En de telegraaf kennende worden alleen klachten onder een vergrootglas gelegd en uitvergroot. Voor mij is OR een perfect club die mij met de juiste service naar mijn vakantiebestemming brengt.SPL wrote:Vaak klagen de klagers. De mensen welke tevreden zijn zullen niet zo snel de pen pakken.
Groeten Martijn
Maar moet wel zeggen ben benieuwd wat het dagelijkse leugentje gaat publiceren.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
En daarnaast is het ook nog eens zo dat de meeste mensen het maar niet kunnen begrijpen dat het over het algemeen OF een lager prijs is OF een betere service. Een betere service voor een lagere prijs is over het algemeen niet mogelijk. Dat betekent dat als je voor een lage prijs twee weken weg wil, je niet moet gaan verwachten dat je in de eerste klas naar een 5-sterren hotel wordt gevlogen. Helaas is dat echter wel vaak wat mensen verwachten. Kijk maar eens naar programma's over ellende die mensen op vakantie ondervinden. Soms is het helemaal terecht dat ze klagen (als zelfs de basis service en kwaliteit er niet is), maar soms lig ik krom van het lachen als je ziet dat mensen gewoon veel te veel verwachten van de goedkoopste last minute.SPL wrote:Vaak klagen de klagers. De mensen welke tevreden zijn zullen niet zo snel de pen pakken.
Nu ken ik de prijzen en de service niet van ArkeFly (ik vlieg nooit met charters), maar ik heb zo het vermoeden dat er meer druk is op lage prijzen dan op de beste service.
Erwin