Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
't is net Martin-AirHolland.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MMM, zie toch liever gewoon de orginele c/s, echter hij ziet er niet slecht uit.Starbucks wrote:Wat als de pax-vluchten niet geschrapt werden????
Best strak moet ik zeggen:
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
hallo,
een vraagje. die 767's van MP zijn ongeveer 20 jaar en de arkefly 767's ahq en ahx ook. en de vloot van klm ( md11 en 747 zijn ook best oud)
maar waar ligt de grens van de leeftijd van de vliegtuigen, tot hoe lang mogen ze doorvliegen??
groet theo
een vraagje. die 767's van MP zijn ongeveer 20 jaar en de arkefly 767's ahq en ahx ook. en de vloot van klm ( md11 en 747 zijn ook best oud)
maar waar ligt de grens van de leeftijd van de vliegtuigen, tot hoe lang mogen ze doorvliegen??
groet theo
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Hoi Theotheowal wrote:hallo,
een vraagje. die 767's van MP zijn ongeveer 20 jaar en de arkefly 767's ahq en ahx ook. en de vloot van klm ( md11 en 747 zijn ook best oud)
maar waar ligt de grens van de leeftijd van de vliegtuigen, tot hoe lang mogen ze doorvliegen??
groet theo
Die grens ligt niet in jaren maar in vlieguren.
Op dit moment zijn de Martinair 767's gecertificeerd tot 130.000 vlieguren (of was het nou 110?)
KLM 747's tot 160.000
Etc Etc.
(BTW, de TFL 767 oudjes hebben nog minder dan 80.000 uren op de teller en zijn gecertificeerd tot 100.000, daarna moet er een soort van keuring plaatsvinden.)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MP 767's zijn gecertificeerd tot 130.000 uur inderdaad.B767-300ER wrote:Hoi Theotheowal wrote:hallo,
een vraagje. die 767's van MP zijn ongeveer 20 jaar en de arkefly 767's ahq en ahx ook. en de vloot van klm ( md11 en 747 zijn ook best oud)
maar waar ligt de grens van de leeftijd van de vliegtuigen, tot hoe lang mogen ze doorvliegen??
groet theo
Die grens ligt niet in jaren maar in vlieguren.
Op dit moment zijn de Martinair 767's gecertificeerd tot 130.000 vlieguren (of was het nou 110?)
KLM 747's tot 160.000
Etc Etc.
(BTW, de TFL 767 oudjes hebben nog minder dan 80.000 uren op de teller en zijn gecertificeerd tot 100.000, daarna moet er een soort van keuring plaatsvinden.)
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Even spammen:
Martinair bij Aviodrome
Lelystad, 28 juni 2011 - Op donderdag 30 juni opent Martin Schröder de Martinair expositie als het nieuwste onderdeel van de vaste expositie in het familie-luchtvaartpark Aviodrome in Lelystad. In een chronologisch overzicht wordt aandacht geschonken aan de rijke historie van de op één na oudste vliegmaatschappij van Nederland.
Einde van een tijdperk
In het najaar van 2011 zal Martinair na 55 jaar het vervoer van passagiers beëindigen en zich verder concentreren op het vervoer van vracht. Dit is voor de Aviodrome aanleiding om in de expositie aandacht te schenken aan deze opvallende Nederlandse luchtvaartmaatschappij.
De mens achter Martinair
In de expositie wordt een overzicht gegeven van de wijze waarop Martinair het vliegen voor het grote publiek populair en bereikbaar heeft gemaakt. Hierin wordt vooral aan de mens achter Martinair aandacht geschonken. Hoogtepunt van de tentoonstelling is het kleine vliegtuig, de tweemotorige Havilland Dove die in de kleuren van de PH-MAD is tentoongesteld. Met dit type vliegtuig is Martin‘s Air Charter begonnen met vliegen. Het deed dienst in de periode 1958-1966.
Expositie
Na de opening van de Martinair Expositie zal het publiek de gelegenheid krijgen alles te weten te komen over de rijke historie van deze luchtvaartmaatschappij.
O ja, dit komt gecopy/paste van http://www.aviodrome.nl/persbericht-28-juni-2011
Martinair bij Aviodrome
Lelystad, 28 juni 2011 - Op donderdag 30 juni opent Martin Schröder de Martinair expositie als het nieuwste onderdeel van de vaste expositie in het familie-luchtvaartpark Aviodrome in Lelystad. In een chronologisch overzicht wordt aandacht geschonken aan de rijke historie van de op één na oudste vliegmaatschappij van Nederland.
Einde van een tijdperk
In het najaar van 2011 zal Martinair na 55 jaar het vervoer van passagiers beëindigen en zich verder concentreren op het vervoer van vracht. Dit is voor de Aviodrome aanleiding om in de expositie aandacht te schenken aan deze opvallende Nederlandse luchtvaartmaatschappij.
De mens achter Martinair
In de expositie wordt een overzicht gegeven van de wijze waarop Martinair het vliegen voor het grote publiek populair en bereikbaar heeft gemaakt. Hierin wordt vooral aan de mens achter Martinair aandacht geschonken. Hoogtepunt van de tentoonstelling is het kleine vliegtuig, de tweemotorige Havilland Dove die in de kleuren van de PH-MAD is tentoongesteld. Met dit type vliegtuig is Martin‘s Air Charter begonnen met vliegen. Het deed dienst in de periode 1958-1966.
Expositie
Na de opening van de Martinair Expositie zal het publiek de gelegenheid krijgen alles te weten te komen over de rijke historie van deze luchtvaartmaatschappij.
O ja, dit komt gecopy/paste van http://www.aviodrome.nl/persbericht-28-juni-2011
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Toch wel opmerkelijk te noemen dat na al het gezeur van Air France mbt het gebruiken van de PH-MPS voor Martinair dat juist die PH-MPS 27jun-28jun een -All Air France- vlucht AMS-ORD heeft uitgevoerd.
Last edited by Silvester on 30 Jun 2011, 13:15, edited 1 time in total.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5416
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Die mensen hebben een goed gevoel voor humorSilvester wrote:Toch wel opmerkelijk te noemen dat na al het gezeur van Air France mbt het gebruiken van de PH-MPS voor Martinair dat juist die PH-MPS 27jun-28jun een -All Air France- vlucht AMS-ORD-AMS heeft uitgevoerd.
Groeten,
Ron
Ron
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Part of the deal?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Hij is inderdaad opmerkelijk echter zal naast de 5C vluchten wel vaker gaan gebeuren zover ik heb begrepen. Het gaat een soort "slet"worden van de club die door AF en KL gebruikt gaat worden wanneer nodig en mogelijk is.Silvester wrote:Toch wel opmerkelijk te noemen dat na al het gezeur van Air France mbt het gebruiken van de PH-MPS voor Martinair dat juist die PH-MPS 27jun-28jun een -All Air France- vlucht AMS-ORD heeft uitgevoerd.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
En gevlogen door MP of door AF?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat lijkt me een beetje te ingewikkeld. (Checklisten in het Frans enzo..)
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het is een vraag (MP of AF)
Maar neem aan dat je bedoeld te zeggen MP
Maar neem aan dat je bedoeld te zeggen MP
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Denk niet dat je zo'n toestel zomaar even op twee AOC's tegelijk zet, dat bedoel ik meer. Dan zou het eerder zo'n constructie zijn zoals de MD11 route naar West-Afrika die vanuit CDG gevlogen wordt.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Kist wordt gevlogen door MP personeel.
Het ziet er tot nu toe namelijk niet uit dat deze kist even ergens anders geplaatst wordt.
Het ziet er tot nu toe namelijk niet uit dat deze kist even ergens anders geplaatst wordt.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.