Hoi,
Ik heb onlangs de Tamron 150-600 G2 lens aangeschaft en ga hem in april bij Frisian Flag voor 't eerst gebruiken. Ben zeer benieuwd!
Zijn er mensen die deze lens ook gebruiken voor luchtvaartfotografie en die nuttige tips hebben?
Op welke instellingen geeft hij bijv. de mooiste resultaten? Tot welke mm is hij echt scherp? Etc.
Do's & don'ts met deze lens zeg maar...
Alvast dank!
O ja, ik gebruik hem i.c.m. een Canon EOS 60D.
Groet, Peter
Tamron 150-600 G2 gebruik voor luchtvaartfotografie
Forum rules
-
- Scramble Newbie
- Posts: 42
- Joined: 09 Feb 2005, 20:51
- Subscriber Scramble: pollypeter
- Location: Hoogeveen
Re: Tamron 150-600 G2 gebruik voor luchtvaartfotografie
Zelf gebruik ik sinds mei vorig jaar deze lens. ben overgestapt van de eerste versie naar deze G2. gebruik de lens in combinatie met een canon 80d. Vergeleken met de eerste versie heeft deze lens voor mij een flink aantal voordelen
- scherper
- kan net wat dichterbij fotograferen
- zoom is wat stroever en je kunt hem vast zetten
- betere stabilisatie
- hanteerbaar gewicht integenstelling tot de sigma, die aanmerkelijk zwaarder is
Voor vliegtuigen gebruik ik bijna altijd een 1been statief en zet ik de stabilisatie uit. Vaak vind ik de foto's dan net wat scherper dan met stabilisatie. Toestellen die taxien probeer ik vaak op twee manieren uit. stabilisatie op stand 1 en zonder. landingsfoto's doe ik (uitzonderingen daargelaten)zonder stabilisatie. Bij vluchtfoto's zonder 1 been statief zet ik wel vaak de stabilisatie aan, maar als het weer het toelaat kies ik voor hoge sluitertijd en f8 zonder stabilisatie uit de losse hand.
Ik fotografeer ook vaak vogels en daar werkt de stabilisatie (stand 2) (is mijn ervaring) bij vluchtfoto's wat beter.
Echt stilstaande toestellen gaat echt perfect met stabilisatie. Het lukt me tegenwoordig om zelfs met 1/60 sec scherpe foto's te maken op 550 mm, dit met 1 beenstatief. uit de losse hand blijft dit een gok, er zit wel eens een goede tussen maar meestal niet.
Probeer mijn vliegtuigfoto's bijna altijd met minimaal f8 te maken en pas daarvoor mijn iso en evt sluitertijd aan. Vergeleken met mijn oude 50d heeft de 80d wel veel minder ruis, dus dat komt goed uit.
Hoop dat je hier wat mee kunt
Piet
- scherper
- kan net wat dichterbij fotograferen
- zoom is wat stroever en je kunt hem vast zetten
- betere stabilisatie
- hanteerbaar gewicht integenstelling tot de sigma, die aanmerkelijk zwaarder is
Voor vliegtuigen gebruik ik bijna altijd een 1been statief en zet ik de stabilisatie uit. Vaak vind ik de foto's dan net wat scherper dan met stabilisatie. Toestellen die taxien probeer ik vaak op twee manieren uit. stabilisatie op stand 1 en zonder. landingsfoto's doe ik (uitzonderingen daargelaten)zonder stabilisatie. Bij vluchtfoto's zonder 1 been statief zet ik wel vaak de stabilisatie aan, maar als het weer het toelaat kies ik voor hoge sluitertijd en f8 zonder stabilisatie uit de losse hand.
Ik fotografeer ook vaak vogels en daar werkt de stabilisatie (stand 2) (is mijn ervaring) bij vluchtfoto's wat beter.
Echt stilstaande toestellen gaat echt perfect met stabilisatie. Het lukt me tegenwoordig om zelfs met 1/60 sec scherpe foto's te maken op 550 mm, dit met 1 beenstatief. uit de losse hand blijft dit een gok, er zit wel eens een goede tussen maar meestal niet.
Probeer mijn vliegtuigfoto's bijna altijd met minimaal f8 te maken en pas daarvoor mijn iso en evt sluitertijd aan. Vergeleken met mijn oude 50d heeft de 80d wel veel minder ruis, dus dat komt goed uit.
Hoop dat je hier wat mee kunt
Piet
-
- Scramble Newbie
- Posts: 42
- Joined: 09 Feb 2005, 20:51
- Subscriber Scramble: pollypeter
- Location: Hoogeveen
Re: Tamron 150-600 G2 gebruik voor luchtvaartfotografie
Top, waardevolle info! Dank