Wat jij niet wist is dat OAT een onderdeel is van het ICAO. Dat bedoel ik dus met dat je onzin zat te spuien. Ik leg het nog één keer uit: OAT is per definitie niet opereren volgens ICAO -regels. Uiteraard moet ICAO het fenomeen OAT wel benoemen, maar dat is wat anders. Oneens. OAT is nog steeds op...
-knip- ADF/VOR/DME -knip- zijn gewoon aanwezig.-knip- Onjuist. Echter worden er uitzonderingen gemaakt (ook voor civiel verkeer) onder bijvoorbeeld special "IFR / VFR conducted" vluchten bij nacht. Niet geheel juist. Militair verkeer mag gewoon unaided VFR vliegen 's nachts. Nogmaals, civ...
En nu stel ik voor dat je echt gaat inbinden, Lightning, voordat ik me opwindt. Je bent nieuw hier (i.i.g. onder deze username) en blaast bijzonder hoog van de toren. Die combinatie is acceptabel, mits je overtuigt. Dat doe je helaas niet. Jouw uitspraak hierboven over 'onlogisch' gaat compleet voo...
Hoeveel Tornadoes er dan rondvliegen maakt niet uit, 't gaat om he aantal types. Het is totaal onlogisch om 2 seats te hebben en slechts 1 stuurinrichting.
@evhest, ik weet heel veel niet, maar over dit onderwerp weet ik heel wat meer dan andere mensen hier blijkt. @key, Operation Air Traffic staat ook gewoon vermeld in ICAO, en valt dus ook onder ICAO, met enkele uitzonderingen op GAT. Once again wordt er weer onzin verspreid. Ennuh key, de meeste 'fe...
Ja maar Colin, mensen beweren hier dingen en vertellen hier zomaar dingen en doen alsof ze alles weten en het de waardheid is, terwijl het complete onzin is. Vandaar mijn reactie. En mij kun je niet wijsmaken dat de kennis hier extensief is als men niet eens zeker weet dat je voor en achterin de Apa...
Er wordt hier een partij onzin geluld zeg. De Nederlandse Apache kan geen bakens ontvangen. Niet eens een ADF!!! Zelf gevraagd aan een Apache vlieger. En NATUURLIJK kan de voorste en de achterste vlieger de kist besturen. Zou wel héél erg raar zijn als dat niet kon... Ennuh, in de militaire luchtvaa...
Kheb het dus nog uitgezocht. Apaches kunnen NIET instrument vliegen. IFR is prohibited voor Apaches. Ze kunnen geen enkele baken ontvangen. Zelfs niet ADF. Als ze dus IFR geraken is het een emergency en zullen ze terug moeten komen naar een veld via een GPS, PAR of ASR approach. IFR kan een Apache d...
Nou Kiwi, wat je zegt klopt niet. Instrumentvliegen en IFR vliegen zijn precies hetzelfde. En dat van de Apache heb ik gehoord van andere luchtmachtvliegers. Kwam een keer ter sprake. Beetje googlen levert ook resultaten op van uitbreidingspakketten om de Apache IFR capable te maken. Maar ik zal een...
Martinez76, militaire kisten mogen ook gewoon 's nachts VFR vliegen hoor. Ten tweede, volgens mij was die Apache autorotaties aan het oefenen? Of in ieder geval circuitjes aan het vliegen, en dat doe je dus niet met instrumentvliegen. Ik ben niet in de war met de longbow radar. De Nederlandse Apache...
Ware het niet dat Apaches niet instrument KUNNEN vliegen. Dus het lijkt me sterk. Zal wel iets anders geweest zijn. Volgens mij, zat er niet heel erg op te letten hoor, maar volgens mij deden ze ook oefeningen die totaal niks met IF vliegen te maken hebben.