Volgens mij is Schiphol op dit moment nog de enige grote luchthaven die op deze huidige manier werkt. Of vergis ik me?aviodromefriend wrote:Ik ben benieuwd hoelang Schiphol dit gaat volhouden. In het verleden hebben ze dit ook al een paar jaar gehad, en toen zijn ze weer teruggegaan naar checks aan de gate.
Reden: Klachten van de passagiers vanwege de lange wachttijden en -rijen. Ik kan me herinneren dat die rijen wel eens bijna tot buiten de terminal hebben gestaan. Zouden ze dat dit keer werkelijk in de klauwen kunnen houden? Eerst zien, dan geloven.
Bedankt voor je reactie!!SkyPlane wrote:Hi Niels,
Het project ook wel One-XS genaamd heeft eigenlijk niks te maken om aankomende passagiers specifiek te scheiden van vertrekkende passagiers.
Kijk, dat is helder! VS en GB kan dus allemaal vanaf de D. Hoe zit het met de Oostbloklanden buiten de EU?SkyPlane wrote: Waar de luchthaven naar toe wilt is one stop security en centrale security. Dit om de passagiers flow te vergroten en kosten te verminderen.
Zoals ik net aangaf wilt de luchthaven over op one stop security. Dat betekend dat landen die dezelfde security kwaliteits controles uitvoeren als op Schiphol, EU, USA daar de passagiers uit een clean gebied komen.
Die passagiers hoeven niet nog een keer door de security check heen.
Reizigers die komen uit gebieden waar de check niet aan de zelfde kwaliteitseisen voldoet moeten nog een keer door de check heen.
Deze passagiers worden gescheiden bij aankomst door de nieuwe verdiepingen.
Op de D-pier kunnen dus alleen passagiers worden afgehandeld die dezelfde soort check hebben ondergaan.
De overige pieren krijgen speciale transfer filters
Heeft zeker te maken met dat de D-Pier wisselt tussen schengen/niet schengen?SkyPlane wrote: Tevens worden alle gates aangepast en opgefrist naar de standaard van deze tijd.
Dit houd in dat alle scheidingswanden weggaan(het zelfde principe op de B/C-pier). Dit kan alleen worden uitgevoerd op de E/F/G-pier
[ Post made via Mobile Device ]
Ja en nee. Als passagiers een check hebben gehad met dezelfde kwaliteit die op Schiphol wordt uitgevoerd worden ze meteen samen gevoegd met de passagiers die vertrekken vanaf Schiphol. Ook al zijn ze aankomend.Bedankt voor je reactie!!
Naja, laat ik het iets anders stellen, om project One XS te kunnen voltooien, moeten de aankomende van de vertrekkende passagiers gescheiden worden, anders kan je One XS niet invoeren. Soort randvoorwaarde.....
Dat hangt helemaal af van de kwaliteit van de security controles die daar zijn uitgevoerd.Kijk, dat is helder! VS en GB kan dus allemaal vanaf de D. Hoe zit het met de Oostbloklanden buiten de EU?
Correct!Heeft zeker te maken met dat de D-Pier wisselt tussen schengen/niet schengen?
Dit is een proces dat niet meer terug te draaien is.aviodromefriend wrote:Ik ben benieuwd hoelang Schiphol dit gaat volhouden. In het verleden hebben ze dit ook al een paar jaar gehad, en toen zijn ze weer teruggegaan naar checks aan de gate.
Reden: Klachten van de passagiers vanwege de lange wachttijden en -rijen. Ik kan me herinneren dat die rijen wel eens bijna tot buiten de terminal hebben gestaan. Zouden ze dat dit keer werkelijk in de klauwen kunnen houden? Eerst zien, dan geloven.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more