Small update:
The An-2 was planned to arrive at Twenthe this weekend or shortly thereafter.
However, and here it comes: they are not allowed anymore to land at the airfield and they will end their journey at Klausheide (Nordhorn, Germany).
According to the article the owners of the airfield did not allow it!
Well, I can only say that with this attitude they can better stop trying to get the field open again.
You get a chance to promote your airfield, and turn it down. Shame......
Here is the article (Dutch only, sorry)
TC Tubantia wrote:
ENSCHEDE/ NORDHORN - Captain Ben Cappelle van een Poolse Antonov AN2-dubbeldekker, die deels wordt aangedreven door biobrandstof, mag niet landen op de vroegere vliegbasis Twenthe. Cappelle, zijn broer Ruud en co-piloot Maik Feijen zijn op dit moment bezig met een transatlantische vlucht van de Verenigde Staten en Canada, via Groenland, IJsland en Ierland naar Europa. Het trio, geliëerd aan het bedrijfje Clean Tech Development Center (CTDC) uit Enschede, wil het gebruik van milieuvriendelijke biofuel (groene kerosine) in de luchtvaart promoten.
De driekoppige bemanning wilde dit weekend of pal daarna met hun éénmotorige dubbeldekker neerstrijken op de vroegere Luchtmachtvliegbasis bij Enschede. De crew moet nu noodgedwongen uitwijken naar het Duitse vliegveldje Klausheide bij Nordhorn-Lingen. Volgens hun woordvoerster Marjan van Lambalgen wil het drietal later dit jaar alsnog feestelijk landen op de Twentse baan.
Woordvoerder Maarten Hilbrandie van de Militaire Luchtvaart Autoriteit (MLA) bevestigt dat nu geen toestemming voor een Twentse landing is gegeven, nadat de huidige en toekomstige eigenaren van het vliegveld daar negatief over hebben geadviseerd.