Is volgens mij al een hele tijd geleden in het vervanging F-16 topic besproken. Het ding is gekocht door Nederland maar moet in Amerika blijven om daar deel te nemen aan het testprogramma. Is dus gewoon gigantisch dom onderhandeld door Nederland om dat met "hun eigen" toestel toe te staan (maar dat was al de bedoeling toen er mocht worden gekocht).Flyboy wrote:Kan er niet een JSF voor proefvluchten over komen naar Leeuwaren, zeg ergens in september, om daar het geluid bij verschillende vliegcnfiguraties te demonstreren. Tenslotte is er een van die kisten Nederlands....
Zou zo maar kunnen. Leeuwarden ligt dichter bij zee dan Volkel, en de wind komt dan ook voor een groot deel van de tijd van de kant af waar zee ligt. Dan kan je verwachten dat de lucht in Leeuwarden gemiddeld vochtiger is dan Volkel. In ieder geval is de bodem in Leeuwarden geologisch gezien beduidend verschillend dan in Volkel (voor degenen die nog iets van hun Aardrijkskunde kunnen herinneren: denk bijvoorbeeld aan de ligging van deze plaatsen t.o.v. de HUN en de BUZG lijn).blu109 wrote:Allemaal leuk en aardig maar is de lucht in volkel dan anders
Kijk, en dat zouden ze nou duidelijk moeten maken aan het grote publiek. Dat grote publiek is verzameld op Leeuwarden op een vrijdag en een zaterdag in september. Dus ik zou zeggen: kom maar op met dat bewijsstuk. Altijd goed voor de PR tenslottePiet Luijken wrote:Het geluid viel erg mee, was misschien iets harder dan de F-16, maar niets om je zorgen over te maken.
Zelfs op FL410, via z'n Flight DispatcherFlyboy wrote:wow, heb jij daar draadloos internet op FL240
Ach, als het Noord Hollands Dagblad gelijk heeft wordt Ljouwert toch geen fast jet basis, dusss... Scheelt weer!Flyboy wrote:Zo is de lucht daar bijvoorbeeld veel warmer en droger dan die boven luchtmachtbasis Leeuwarden.
Warme lucht, zee lucht, vochtige lucht. De publieke ophef over dit onderwerp valt voor mij in de categorie: gebakken lucht......aviodromefriend wrote:Is volgens mij al een hele tijd geleden in het vervanging F-16 topic besproken. Het ding is gekocht door Nederland maar moet in Amerika blijven om daar deel te nemen aan het testprogramma. Is dus gewoon gigantisch dom onderhandeld door Nederland om dat met "hun eigen" toestel toe te staan (maar dat was al de bedoeling toen er mocht worden gekocht).Flyboy wrote:Kan er niet een JSF voor proefvluchten over komen naar Leeuwaren, zeg ergens in september, om daar het geluid bij verschillende vliegcnfiguraties te demonstreren. Tenslotte is er een van die kisten Nederlands....Zou zo maar kunnen. Leeuwarden ligt dichter bij zee dan Volkel, en de wind komt dan ook voor een groot deel van de tijd van de kant af waar zee ligt. Dan kan je verwachten dat de lucht in Leeuwarden gemiddeld vochtiger is dan Volkel. In ieder geval is de bodem in Leeuwarden geologisch gezien beduidend verschillend dan in Volkel (voor degenen die nog iets van hun Aardrijkskunde kunnen herinneren: denk bijvoorbeeld aan de ligging van deze plaatsen t.o.v. de HUN en de BUZG lijn).blu109 wrote:Allemaal leuk en aardig maar is de lucht in volkel dan anders
Dat laatste zegt niet zo veel. Misschien stond je in de buurt van een hamburgertent, daar is de lucht veel droger. Da's logisch.Trouwens, ik ben eigenlijk de deskundige hier.
Twee keer een JSF horen vliegen en ik ben nog steeds niet doof.
(serieus-modus on)Het geluid viel erg mee, was misschien iets harder dan de F-16, maar niets om je zorgen over te maken.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more