voor de "Spotter" is dat zeker de moeite waard denk ik..pjotrtje wrote:Ach, zo zie je nog eens wat verschillende vliegvelden.
Daar ga je al, afschaffen die krant!fan31 wrote:telegraaf
Volgens moj hoeft dat ook niet maar weet niet zeker...76-er wrote:Toch weer wat geleerd: dat een 73 kennelijk met de APU in bedrijf de plas over moet. Dacht dat dat allang niet meer hoefde...
Heeft dat niks met de ETOPS te maken??...B767-300ER wrote:Volgens moj hoeft dat ook niet maar weet niet zeker...76-er wrote:Toch weer wat geleerd: dat een 73 kennelijk met de APU in bedrijf de plas over moet. Dacht dat dat allang niet meer hoefde...
[ Post made via Mobile Device ]
Komt er dus op neer dat de APU de elektriciteit- en bleedairvermogen op zich neemt zodra er een motor uitvalt zodat de resterde motor alleen thrust hoeft te leveren.ETOPS-wetgeving wrote:4.2 Auxiliary Power Unit (APU)
A gas turbine engine intended for use as a power source for driving generators,
hydraulic pumps, and other aeroplane accessories and equipment, and/or to provide
compressed air for aeroplane pneumatic systems.
a) An essential APU installation provides the bleed air and/or mechanical power
necessary for the despatch of a transport category aeroplane for operations other
than extended range operations with twin-engined aeroplanes.
b) An APU installation required for extended range operations provides the bleed air
and/or mechanical power necessary for the safe flight of a twin-engined transport
category aeroplane approved for extended range operation and is designed and
maintained to provide a level of reliability necessary to perform its intended
function.
Is niet zo. De resterende motor werkt nog gewoon mee.Diarto wrote:Komt er dus op neer dat de APU de elektriciteit- en bleedairvermogen op zich neemt zodra er een motor uitvalt zodat de resterde motor alleen thrust hoeft te leveren.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more