Dat is wel iets gecompliceerder. Die toestellen overplaatsen naar een andere maatschappij is een financiële transacties die waarschijnlijk ook onder de sancties vallen.
https://cargofacts.com/allposts/aircraf ... s-lessors/De omvangrijke vrachtvloot van AirBridgeCargo bevindt zich blijkens de website FlightRadar24 sinds begin deze week aan de grond.
Dat geldt ook voor de zes freighters van Cargologair en Cargologair Germany.
Van de twaalf AN124’s van Volga Dnepr zouden er nog twee vliegen tussen China en Rusland.
Eigen vliegregister
Het Russische persagentschap TASS meldt dat het transportministerie in Moskou tot aan september 2022 alle airlines financieel zal helpen om de sancties te overleven.
Tegelijkertijd zouden tijdelijk alle inspecties van vliegtuigen van Russische maatschappijen worden opgeschort.
Deze maatregelen zijn overigens in strijd met de internationale veiligheidsregels.
Verder zou Rusland van plan zijn om alle vliegtuigen te registreren in een eigen nationaal register om zo binnenlandse vluchten mogelijk te maken.
March 18, 2022
The battle with Russia over aircraft ownership has made its way to freighters and the courts of New York, with Singapore-headquartered BOC Aviation filing a complaint against Russia-based AirBridgeCargo (ABC) in an attempt to reacquire a 747-8F it had on lease to the carrier. According to the lawsuit, filed March 14 in the U.S. Distric
LinkjeABU DHABI - De Russische vrachtmaatschappij AirBridgeCargo gaat mogelijk weer de lucht in. Door sancties als gevolg van de inval in Oekraïne staan de vliegtuigen van het bedrijf al maanden aan de grond, maar er zou een deal in de maak zijn met Etihad Airways om daar verandering in te brengen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more