Valt dan toch nog mee Januari i.p.v. Februari wat ik had gehoord!Stratofreighter wrote: ↑25 Jan 2023, 16:02 ...en de PH-MPS kan deze donderdag 26 januari 2023 weer worden binnengezwaaid/gewuifd te Amsterdam Schiphol...
https://scramble.nl/community/messageboard/14/168182
Er moet minimaal 1 kist in ,Martinair kleuren zijn, anders houden ze op te bestaan,is me ooit verteld
Geen probleem... De KLM Flight Academy blijft nog jaren vliegen met de vier SOCATA TB 10 Tobago's en een TB 20 Trinidad in Martinair kleuren!
Oh, en:AMSTELVEEN - Er is nog altijd geen duidelijkheid over het behoud van de Martinair-livrei als de Boeing 747’s van KLM/Martinair Cargo vervangen worden door Airbus A350’s. Vrachtdirecteur Adriaan den Heijer verwacht hier uiterlijk eind 2024 uitsluitsel over te kunnen geven.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... urenschemaDen Heijer verwacht niet dat de unieke en grote neusdeuren van de Jumbo’s veel gemist zullen worden, zo zei hij ook in de webcast. In de reguliere vrachtstroom is er geen vracht die qua volume te groot is voor de zijdeur van de A350.
Het komt momenteel maar twee tot drie keer per jaar voor, voor specifieke projecten, dat er wel vracht vervoerd wordt die straks niet meer meekan in de A350, aldus Den Heijer, maar dat heeft dus geen significante impact op de bedrijfsvoering.
747classic wrote: ↑22 Jun 2022, 16:39 Nog een ex Martinair 747 classic vrachtmachine (747-228F, PH-MCN) is na 7,5 jaar storage weer in de lucht !
Op 20 Juni ferry vlucht SHJ-CGK na een verblijf van Sep 2014 - 20 Juni 2022 in SHJ, zie : https://flightaware.com/live/flight/N54VP
N54VP, White Walker Holdings LLC, SHJ, 22 Juli 2021.
Origineel uploaded door Clive Hindmarch op Flickr, zie : https://www.flickr.com/photos/superspot ... otostream/
Hopelijk volgt in Djakarta een HMV bij GMF aero.
Heeft even geduurd, maar gisteren eindelijk overgevlogen van Jakarta naar Bisjkek. Na 8 jaar dus mogelijk weer in commercieel gebruik.747classic wrote: ↑27 Oct 2022, 13:30 De ex Martinair 747-228F, PH-MCN staat op het punt om weer in dienst te worden genomen door Aerostan (Kyrgyzstan)
Na uitfasering bij Martinair in 2008 werd eerst nog enkele jaren doorgevlogen bij Midex Airlines (Sharjah, UAE) met de registratie A6-MDG .
Eind 2014 werd ze tenslotte gestald op SHJ, zonder noemenswaardige protectie.
In April 2021 werd ze opnieuw verkocht, nieuwe eigenaar : White Walker Holdings LLC, met registratie N54VP
Op 20 juni 2022 werd N54VP overgevlogen van SHJ naar CGK voor groot onderhoud bij GMF AeroAsia, de (enige overgebleven) expert betreffende de 747 classic.
Met de registratie EX-47004 zal ze binnenkort weer actief worden voor Aerostan.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more