Atlas Air , N476MC, is momenteel de vervangende 744F op de rotatie AMS-MIA-AMS, zie : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n476mc747classic wrote: ↑07 Apr 2023, 15:44 Na wat rondvragen binnen KL/MP blijkt het inderdaad om een volledige D-check te gaan.
Morgen staat de MPS gepland voor een ferryvlucht naar CGK (GMF AeroAsia)
Boeing schijnt ook geinteresseerd te zijn in de bevindingen, vooral omdat PH-MPS een omgebouwd -BCF sub-type is.
De "wear and tear" van een omgebouwde machine is immers hoger dan van een in de fabriek gebouwd vrachtvliegtuig !
Verwachte downtime 2 maanden + !
Vervangende capaciteit wordt door Atlas Air geleverd (Miami rotatie) tot eind Juli (CKC gaat na MPS voor een C-check)
Hij is nu zichtbaar op FR24 (20.21) als MP6911.747classic wrote: ↑26 Jun 2023, 16:40 Wat is er met PH-CKC aan de hand ?
Staat sinds 20Juni op Marana (MZJ )
zie : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-ckc
Onderhoud bij Evergreen Maintenace Center (EMC) op MZJ ?
Staat sinds 20 Juni in Pinal Airpark, Marana, MZJMiguel van der Loos wrote: ↑26 Jun 2023, 20:30Hij is nu zichtbaar op FR24 (20.21) als MP6911.747classic wrote: ↑26 Jun 2023, 16:40 Wat is er met PH-CKC aan de hand ?
Staat sinds 20Juni op Marana (MZJ )
zie : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-ckc
Onderhoud bij Evergreen Maintenace Center (EMC) op MZJ ?
Dat kan een testvlucht zijn of de terugvlucht naar Schiphol.
Is deze C-check verplaatst naar MZJ omdat de D-check van PH-MPS in CGK (GMF AeroAsia) is uitgelopen (al langer dan 2 maanden)?Iemand91 wrote: ↑27 Jun 2023, 23:35 PH-CKC op MZJ, 25 juni 2023: https://www.flickr.com/photos/146108410 ... st-2oKARVE
Terugvlucht staat voor alsnog gepland voor 29-06 1955LT MP9162 CGK-AMS747classic wrote: ↑28 Jun 2023, 09:05Is deze C-check verplaatst naar MZJ omdat de D-check van PH-MPS in CGK (GMF AeroAsia) is uitgelopen (al langer dan 2 maanden)?Iemand91 wrote: ↑27 Jun 2023, 23:35 PH-CKC op MZJ, 25 juni 2023: https://www.flickr.com/photos/146108410 ... st-2oKARVE
Zie net op FR24 dat PH-MPS is ingedeeld op AMS-JNB op 29/6 !
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk : na een D-check moet eerst een test vlucht worden gevlogen, gevolgd door de terugvlucht CGK-AMS, als er geen problemen zijn geconstateerd tijdens deze test vlucht.
Volgens FR24 is de terugvlucht via JNB. Martinair kennende geen raar idee.Terugvlucht staat voor alsnog gepland voor 29-06 1955LT MP9162 CGK-AMS
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more