Martinair delivery topic and information

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Locked
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

Ervaring leerd dat de heer Burlage vaak de klepel hoort maar niet weet waar het achter eind van het varken zit.

(Zie VLM verhaal, wat al twee keer door dezelfde persoon nar buiten is gebracht.)

Ik wacht liever op info van een betrouwbare bron.

Ik heb begrepen dat er woensdag in elk geval duidelijk moet worden geschept in alle geruchten.

Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
ivo de groot

Post by ivo de groot »

Chris ik ben het helemaal met je eens,als ik die verhalen lees in de telegraaf,zijn ze vaak ook niet echt kloppend...

wachtende nu op betrouwbare info over de toekomst van Martinair...

groet ivo
Yoram

Post by Yoram »

Ik denk dat MP alleen overblijft als "Lange afstandmaatschappij", zeg maar een soort van LTU.
De europese bestemming worden denk ik onder gebracht bij HV of TFL. De vracht zal wal geïntegreerd worden bij de AF/KL
mph
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 190
Joined: 03 Mar 2003, 09:17

Post by mph »

Zal KL de vracht afdeling van mp mogen samenvoegen met die van KL? Officieel zijn er nu twee vrachtbedrijven actief in NL (KL en MP) en door het samenvoegen ontstaat er een monopolie positie. Zal Brussel dit goedkeuren?
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3005
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: jfaltena
Location: Home or @ any Airfield

Post by jfaltena »

JS50557 wrote:De vracht en intercontinentale passagedivisie zouden dan na een overname van de Maersk aandelen door de KLM onder de paraplu van de Koninklijke bgaan vallen, mits de EU daarvoor toestemming zou verlenen.
SpotterNL
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 708
Joined: 01 Mar 2005, 19:34

Post by SpotterNL »

mph wrote:Zal KL de vracht afdeling van mp mogen samenvoegen met die van KL? Officieel zijn er nu twee vrachtbedrijven actief in NL (KL en MP) en door het samenvoegen ontstaat er een monopolie positie. Zal Brussel dit goedkeuren?
KL+MP hebben een leeuwendeel, maar er vliegen nog meer vrachtcarriers naar AMS, vergeet dat niet. Daarnaast komt er ook nog redelijk wat vracht aan op velden als Oostende en Maastricht (even 2 velden die ik op mijn werk veel langs zie komen)
User avatar
OA152
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 92
Joined: 10 May 2005, 10:57
Location: Amsterdam-West

Martinair

Post by OA152 »

Het overhevelen van de vrachtactiviteiten van MP naar KL zal in Brussel niet begroet worden, maar geldt dat niet ook voor het overhevelen van de Europese activiteiten naar HV? Dat wordt effectief ook een veel te dominant marktaandeel.

We zullen moeten afwachten...het zou jammer zijn als MP helemaal verdwijnt...
adrianovic
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 123
Joined: 25 Nov 2006, 16:18

Re: Lot Martinair onzeker

Post by adrianovic »

JS50557 wrote:
De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot.
daar doen we hier ook lekker aan mee :wink:
ikzelf maak me niet veel zorgen want of de kisten nu afgehandeld moeten worden met een rood shirtje of blauw shirtje (zal eerder wit worden) maakt mij niets uit. maar van de media word je soms wel gek want overal staat iets anders maar van de hoge heren hoort ook niemand iets, maar dat zou ook kunnen komen omdat er bij ons gewoon niets doorkomt (waarschijnlijk omdat deze te druk zijn met andere dingen om hun eigen baantje te 'dekken').
maar voor iedereen zit er niets anders op dan afwachten en kijken welk gerucht er waarheid word.
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3005
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: jfaltena
Location: Home or @ any Airfield

Post by jfaltena »

Gevonden op http://www.nu.nl" onclick="window.open(this.href);return false; het volgende artikel...

Short English translation:
In due time Martinair will quit the flights within Europe. They will however continue with the freight division and the longhaul passengers-division.

Grtz, John
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Lot Martinair onzeker

Post by cHabu »

adrianovic wrote:
JS50557 wrote:
De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot.
daar doen we hier ook lekker aan mee :wink:
Er is een verschil tussen een gezonde discussie en vage geruchten van ene heer Burlage in de Telegraaf.....
adrianovic wrote:
JS50557 wrote:
De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot.
adrianovic wrote:ikzelf maak me niet veel zorgen want of de kisten nu afgehandeld moeten worden met een rood shirtje of blauw shirtje (zal eerder wit worden) maakt mij niets uit.
Klopt, maar dat geld niet alleen voor Martinair. Dat geld m.i. voor elk bedrijf op Schiphol. De vliegtuigen blijven toch wel komen (en gaan).
adrianovic wrote:maar voor iedereen zit er niets anders op dan afwachten en kijken welk gerucht er waarheid word.
Persoonlijk verwacht ik dat Cargo naar KLM gaat, maar net als anderen denk ik niet dat het wordt geaccepteerd dat de pax-vluchten ook naar KLM (Transavia) gaan.
Daar zal dus een andere optie voor moeten worden gezocht. Of naar 'private' investeerders of naar bijv. Arkefly....

Omdat KLM ook een belang heeft in TRA, denk ik niet dat men de MP-pax daar kan onderbrengen. Bovendien vraag ik mij af of TRA dat wel zou willen,
gezien het feit dat men de 757's heeft uitgefaseerd.

Misschien krijg je dan ook hier een soort 'Air Berlin / LTU' constructie: Arkefly voor de europeese vluchten en Martinair op de long-haul.....

En ter info voor de heer Burlage: dit zijn geen feiten, maar speculaties... ;)

Bye, Chris.

'See you in Paris'
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
mph
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 190
Joined: 03 Mar 2003, 09:17

Post by mph »

Transavia heeft al aangegegven geinteresseerd te zijn in de Europese vluchten van MP. Long haul en de airbusjes vinden ze niet interessant maar met een paar extra 737's kan je die productie er wel bij nemen.

Ik neem aan dat MP een eigen bedrijf blijft binnen de KLM groep net zoals Transavia. Al zullen sommige dingen wel door KLM uitgevoerd gaan worden. 3 busjes opofferen om dan eindelijk verder te gaan in long haul en cargo. Kan slechter toch.
User avatar
Mzunguwamap
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1002
Joined: 03 Apr 2005, 13:40
Type of spotter: Rookie
Location: EHAA

Post by Mzunguwamap »

mph wrote:Ik neem aan dat MP een eigen bedrijf blijft binnen de KLM groep net zoals Transavia. Al zullen sommige dingen wel door KLM uitgevoerd gaan worden. 3 busjes opofferen om dan eindelijk verder te gaan in long haul en cargo. Kan slechter toch.

vijfhonderd tot duizend ontslagen. Kan slechter toch ???
"The bitch gave us Delta"
Yoram

Post by Yoram »

Mzunguwamap wrote:
mph wrote:Ik neem aan dat MP een eigen bedrijf blijft binnen de KLM groep net zoals Transavia. Al zullen sommige dingen wel door KLM uitgevoerd gaan worden. 3 busjes opofferen om dan eindelijk verder te gaan in long haul en cargo. Kan slechter toch.

vijfhonderd tot duizend ontslagen. Kan slechter toch ???
Slechter als de Nederlandse luchtvaart, kan niet slechter toch ???

Alles gaat kapot en dat is mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse overheid en AF & CDG.
User avatar
RCV
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 219
Joined: 28 Oct 2003, 18:35

Post by RCV »

Yoram wrote:Ik denk dat MP alleen overblijft als "Lange afstandmaatschappij", zeg maar een soort van LTU.
De europese bestemming worden denk ik onder gebracht bij HV of TFL. De vracht zal wal geïntegreerd worden bij de AF/KL
En waar zou KLM de totale vracht onder gaan brengen die ze dan overnemen van de MP? Vracht 1/2/3? daar zitten ze nu al aan hun max. Deze optie lijkt mij tot nu toe het beste voor alle partijen...
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Post by skycruiser »

RCV wrote:
Yoram wrote:Ik denk dat MP alleen overblijft als "Lange afstandmaatschappij", zeg maar een soort van LTU.
De europese bestemming worden denk ik onder gebracht bij HV of TFL. De vracht zal wal geïntegreerd worden bij de AF/KL
En waar zou KLM de totale vracht onder gaan brengen die ze dan overnemen van de MP? Vracht 1/2/3? daar zitten ze nu al aan hun max. Deze optie lijkt mij tot nu toe het beste voor alle partijen...
KLM Cargo gaat tezijnertijd verhuizen naar de overzijde van de Kaagbaan, op het gebied ten zuiden van de huidige Menzies/Skylink loodsen, ongeveer op de plek van de welbekende spottersplaats.

Dit zal een eventuele volledige integratie de komende 'jaren' dus niet in de weg staan.

Gr.
Eric
Locked

Return to “Amsterdam - Schiphol”