NEWS - Summer Timetable 2008

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
staf5480
Posts: 23
Joined: 09 Nov 2007, 20:29

Post by staf5480 »

Dutchbird wrote:Je moet niet alles geloven wat op slotcoordination staat. :wink:
Grtz,
ik mag toch aannemen dat bovenstaande slots ergens op gebaseerd zijn, ze koem niet zomaar uit de lucht vallen

daarbij heeft mp maar iest van 400 slots minder gevraagd dan orig jaar, terwijl de short ahul ruim 40% van de slots was...
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

staf5480 wrote:
Dutchbird wrote:Je moet niet alles geloven wat op slotcoordination staat. :wink:
Grtz,
ik mag toch aannemen dat bovenstaande slots ergens op gebaseerd zijn, ze koem niet zomaar uit de lucht vallen
Een maatschappij vraagt slots aan en vult die slots in met verwachtingen.

Wat een maatschappij uiteindelijk doet met die slots, dat zul je moeten afwachten...

Zoals wel vaker is aangegeven in dit forum:

Een slotaanvraag betekend niet automatisch dat de betreffende vlucht ook plaats vind.

Maar je hoeft ons niet te geloven hoor, zolang zitten we nog niet op dit forum en zijn we nog niet met deze materie bezig.... ;)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
staf5480
Posts: 23
Joined: 09 Nov 2007, 20:29

Post by staf5480 »

ik voel cynisme.. LOL

Ik snap jullie strekking ook wel, het zijn maar aanvragen en wat je er mee doet moet je verder zelf weten. Echter als je als MPH zo stellig bent dat je stopt met je short-haul, waarom vraag je ze dan uberhaupt aan. Neem aan dat het aanvragen ervan toch ook wel geld kost? Vandaar de vraagtekens... En ik als newbie snap wel, dat een slot aanvragen iets anders is als hem gebruiken:P
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Post by James »

Denk eens even na...wanneer worden slots aangevraagd??? juist lang van te voren..ofwel lang voor MPH
besloten heeft te stoppen met shorthaul vluchten :wink:
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
Bokkum
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8667
Joined: 18 Apr 2004, 21:53
Type of spotter: S5, biz prio
Location: AMS/SPL

Post by Bokkum »

Dutchbird-757 wrote:Het leukste nieuws voor mij is toch dat ik in de zomer van 2008 naar AMS mag vliegen! Nog niet eens intern aangekondigd maar ik weet het al. Heerlijk dat internet. Mijn weekend kan niet meer stuk. :D

BA CityFlyer CJ (CFE) 0000 1260 1260
British Airways vliegt ook naar London City

Amsterdam, 26 november 2007, British Airways introduceert per 6 maart 2008
een nieuwe bestemming vanaf Amsterdam. Vier keer per dag zal British Airways
het meest centraal gelegen vliegveld van Londen, London City Airport, aandoen.

London City is het jongste van de 5 vliegvelden rond de Engelse hoofdstad.
Het vliegveld is in snel tempo gegroeid van een bijna ongebruikt stuk grond
met landingsbaan tot een modern vliegveld met jaarlijks ongeveer 2,4 miljoen
passagiers. Het vliegveld ligt op steenworp afstand van het zakelijke en
financiële hart van Londen en is daarom erg geliefd bij zakenreizigers.

“We zijn erg verheugd deze nieuwe bestemming aan te kunnen kondigen. We
bieden hiermee meer gemak aan onze zakelijke en vrije tijd passagiers.”
Aldus Patrick Malval, General Manager Frankrijk en Benelux. “Met het
financiële hart van Londen om de hoek, kunnen zakenreizigers in- en
uitvliegen voor een paar uurtjes. Het is ook goed nieuws voor toeristen die
Londen willen bezoeken. Zij zullen de korte afstand naar alle top hotels,
theaters en bezienswaardigheden kunnen waarderen.”

British Airways maakt gebruik van een Avro RJ100 toestel, dat stiller en
milieuvriendelijker is. Aan boord van alle internationale vluchten biedt de
maatschappij zowel Economy (Euro Traveler) als Business Class (Club Europe).
Naast 4 directe vluchten vanaf Amsterdam, zal British Airways vanaf maart
ook dagelijks vluchten verzorgen van London City naar Rome, Barcelona en
Nice. Dit naast de bestemmingen waar al op gevlogen werd van het vliegveld.

British Airways vliegt naar alledrie de grote vliegvelden van Londen met
dagelijks 7 vluchten naar Heathrow, 5 naar Gatwick en 4 naar London City.
Dit biedt ruime flexibiliteit en keuze voor passagiers.

BA Cityflyer, volledig eigendom van British Airways, voert alle vluchten
vanuit Londen City naar bestemmingen binnen Engeland en het Europese vaste land uit.

Credits: DSML / Jan Willem de Wijn

Regards, Jeroen
User avatar
Dutchbird-757
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 543
Joined: 18 Oct 2003, 18:37
Type of spotter: See my FlickR page!
Location: Bahrain
Contact:

Post by Dutchbird-757 »

Bokkum wrote:
Dutchbird-757 wrote:Het leukste nieuws voor mij is toch dat ik in de zomer van 2008 naar AMS mag vliegen! Nog niet eens intern aangekondigd maar ik weet het al. Heerlijk dat internet. Mijn weekend kan niet meer stuk. :D

BA CityFlyer CJ (CFE) 0000 1260 1260
British Airways vliegt ook naar London City

Amsterdam, 26 november 2007, British Airways introduceert per 6 maart 2008
een nieuwe bestemming vanaf Amsterdam. Vier keer per dag zal British Airways
het meest centraal gelegen vliegveld van Londen, London City Airport, aandoen.

London City is het jongste van de 5 vliegvelden rond de Engelse hoofdstad.
Het vliegveld is in snel tempo gegroeid van een bijna ongebruikt stuk grond
met landingsbaan tot een modern vliegveld met jaarlijks ongeveer 2,4 miljoen
passagiers. Het vliegveld ligt op steenworp afstand van het zakelijke en
financiële hart van Londen en is daarom erg geliefd bij zakenreizigers.

“We zijn erg verheugd deze nieuwe bestemming aan te kunnen kondigen. We
bieden hiermee meer gemak aan onze zakelijke en vrije tijd passagiers.”
Aldus Patrick Malval, General Manager Frankrijk en Benelux. “Met het
financiële hart van Londen om de hoek, kunnen zakenreizigers in- en
uitvliegen voor een paar uurtjes. Het is ook goed nieuws voor toeristen die
Londen willen bezoeken. Zij zullen de korte afstand naar alle top hotels,
theaters en bezienswaardigheden kunnen waarderen.”

British Airways maakt gebruik van een Avro RJ100 toestel, dat stiller en
milieuvriendelijker is. Aan boord van alle internationale vluchten biedt de
maatschappij zowel Economy (Euro Traveler) als Business Class (Club Europe).
Naast 4 directe vluchten vanaf Amsterdam, zal British Airways vanaf maart
ook dagelijks vluchten verzorgen van London City naar Rome, Barcelona en
Nice. Dit naast de bestemmingen waar al op gevlogen werd van het vliegveld.

British Airways vliegt naar alledrie de grote vliegvelden van Londen met
dagelijks 7 vluchten naar Heathrow, 5 naar Gatwick en 4 naar London City.
Dit biedt ruime flexibiliteit en keuze voor passagiers.

BA Cityflyer, volledig eigendom van British Airways, voert alle vluchten
vanuit Londen City naar bestemmingen binnen Engeland en het Europese vaste land uit.

Credits: DSML / Jan Willem de Wijn

Regards, Jeroen
Top, merci Jeroen, je was me net voor. Nu ook op luchtvaartnieuws: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=23420" onclick="window.open(this.href);return false;

AMS, here I come... :lol:
staf5480
Posts: 23
Joined: 09 Nov 2007, 20:29

Post by staf5480 »

James wrote:Denk eens even na...wanneer worden slots aangevraagd??? juist lang van te voren..ofwel lang voor MPH
besloten heeft te stoppen met shorthaul vluchten :wink:
mijn excuus dat ik als newbie niet zo goed op de hoogte ben als jullie scramble masters, maar vragen staat vrij toch? wist niet dat slots ruim een jaar van te voren werden aangevraagd. mijn excuses voor mijn domme vraag. groetjes
hmv
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 335
Joined: 19 Jun 2007, 18:55

Post by hmv »

James wrote:Denk eens even na...wanneer worden slots aangevraagd??? juist lang van te voren..ofwel lang voor MPH
besloten heeft te stoppen met shorthaul vluchten :wink:
Even opgezocht, op 21-06-2007 kwam het bericht van Martinair dat ze zouden stoppen met Europese vluchten.

En op de slotcoordination site staat:
In April (for next Winter) and September (for next Summer)

Check on 80% rule; if an air carrier can demonstrate to the satisfaction of the coordinator that 80% of allocated series of slots have been operated, it is entitled to the same series of slots in the next equivalent season
Allocation of historical slots to individual carriers
Change in timing for operational reasons of historical slots. These so-called retimings have preference to new requests for the same slot also for slots in the night period.


Mid May (for next Winter) and mid October (for next Summer)

Take stock of requests for the next season.
- historical slots
- retiming of historical slots
- new requests by new entrants/incumbents
Determination of the difference between on the one hand available slots (capacity declaration plus overbooking plus unused slots in previous season (only Winter to Summer)) and on the other hand requested historical slots. These slots go into the slot pool.
Dus September/oktober is die aanvraag definitief geworden.
BOEING7E7
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 746
Joined: 18 Oct 2004, 22:28
Type of spotter: Sometimes

Post by BOEING7E7 »

mijn excuus dat ik als newbie niet zo goed op de hoogte ben als jullie scramble masters, maar vragen staat vrij toch? wist niet dat slots ruim een jaar van te voren werden aangevraagd. mijn excuses voor mijn domme vraag. groetjes
Het is geen domme vraag. James zou eens vaker zijn eigen advies op moeten volgen. Het eigen advies wat onder zijn berichten vermeld staat.

Mzzl.
staf5480
Posts: 23
Joined: 09 Nov 2007, 20:29

Post by staf5480 »

hmv wrote:
James wrote:Denk eens even na...wanneer worden slots aangevraagd??? juist lang van te voren..ofwel lang voor MPH
besloten heeft te stoppen met shorthaul vluchten :wink:
Even opgezocht, op 21-06-2007 kwam het bericht van Martinair dat ze zouden stoppen met Europese vluchten.

En op de slotcoordination site staat:
In April (for next Winter) and September (for next Summer)

Check on 80% rule; if an air carrier can demonstrate to the satisfaction of the coordinator that 80% of allocated series of slots have been operated, it is entitled to the same series of slots in the next equivalent season
Allocation of historical slots to individual carriers
Change in timing for operational reasons of historical slots. These so-called retimings have preference to new requests for the same slot also for slots in the night period.


Mid May (for next Winter) and mid October (for next Summer)

Take stock of requests for the next season.
- historical slots
- retiming of historical slots
- new requests by new entrants/incumbents
Determination of the difference between on the one hand available slots (capacity declaration plus overbooking plus unused slots in previous season (only Winter to Summer)) and on the other hand requested historical slots. These slots go into the slot pool.
Dus September/oktober is die aanvraag definitief geworden.
Samengevat:

op 21 juni 2007 heeft MPH besloten in zomer 2008 geen short haul meer te vliegen
In september/oktober 2007 zijn de slotaanvragen (inclusief short-haul) voor zomer 2008 voor MPH definitief geworden.
Oke duidelijk!
IL76TD
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 945
Joined: 28 Mar 2006, 19:46

Post by IL76TD »

even ter info Martinair heeft ook op Rotterdam aangegeven geen Europese vluchten meer te gaan vliegen, dus ik neem aan dat dit ook geldt voor Amsterdam.

Groeten,
Marc
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

IL76TD wrote:even ter info Martinair heeft ook op Rotterdam aangegeven geen Europese vluchten meer te gaan vliegen, dus ik neem aan dat dit ook geldt voor Amsterdam.
Tja, er zijn wel slots aangevraag en die slots zijn definitief.... :twisted:

EDIT: Mijn excusses aan een ieder die zich gekwetst voeld door bovenstaande opmerking...
Last edited by cHabu on 28 Nov 2007, 20:25, edited 1 time in total.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
XYZ
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4303
Joined: 28 Feb 2003, 17:54

Post by XYZ »

AMS-London City-AMS in Summer 2008:

- KLM plans to operate 6x flights per day with Fokker 50
- VLM plans to operate 12x flights per day with Fokker 50
- BA plans to operate 4x flights per day with AVRO RJ100

The BA CityFlyer aircraft will overnight at Schiphol:

- BA 8450 dep: 07:20 AMS - arr: 07:35 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8452 dep: 12:05 AMS - arr: 12:20 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8454 dep: 16:15 AMS - arr: 16:25 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8456 dep: 18:10 AMS - arr: 18:20 LCY RJ100 Sun-Fri
User avatar
Dutchbird-757
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 543
Joined: 18 Oct 2003, 18:37
Type of spotter: See my FlickR page!
Location: Bahrain
Contact:

Post by Dutchbird-757 »

XYZ wrote:AMS-London City-AMS in Summer 2008:

- KLM plans to operate 6x flights per day with Fokker 50
- VLM plans to operate 12x flights per day with Fokker 50
- BA plans to operate 4x flights per day with AVRO RJ100

The BA CityFlyer aircraft will overnight at Schiphol:

- BA 8450 dep: 07:20 AMS - arr: 07:35 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8452 dep: 12:05 AMS - arr: 12:20 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8454 dep: 16:15 AMS - arr: 16:25 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8456 dep: 18:10 AMS - arr: 18:20 LCY RJ100 Sun-Fri
The BA flights will now commence on the 6th of may iso of the 6th of march as announced earlier by BA.
Link: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=23461" onclick="window.open(this.href);return false;

Too bad... :(
User avatar
Dutchbird-757
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 543
Joined: 18 Oct 2003, 18:37
Type of spotter: See my FlickR page!
Location: Bahrain
Contact:

Post by Dutchbird-757 »

Bokkum wrote:
Dutchbird-757 wrote:Het leukste nieuws voor mij is toch dat ik in de zomer van 2008 naar AMS mag vliegen! Nog niet eens intern aangekondigd maar ik weet het al. Heerlijk dat internet. Mijn weekend kan niet meer stuk. :D

BA CityFlyer CJ (CFE) 0000 1260 1260
British Airways vliegt ook naar London CityNaast 4 directe vluchten vanaf Amsterdam, zal British Airways vanaf maart
ook dagelijks vluchten verzorgen van London City naar Rome, Barcelona en
Nice. Dit naast de bestemmingen waar al op gevlogen werd van het vliegveld.

British Airways vliegt naar alledrie de grote vliegvelden van Londen met
dagelijks 7 vluchten naar Heathrow, 5 naar Gatwick en 4 naar London City.
Dit biedt ruime flexibiliteit en keuze voor passagiers.

BA Cityflyer, volledig eigendom van British Airways, voert alle vluchten
vanuit Londen City naar bestemmingen binnen Engeland en het Europese vaste land uit.

Credits: DSML / Jan Willem de Wijn

Regards, Jeroen
Wat ik niet begrijp is waarom beide press releases (hier en op luchtvaartnieuws) zeggen dat BACF naar Rome gaat terwijl het dus schijnbaar Warshaw moet zijn? Maar dat terzijde.
Hier de engelse releases: http://www.flightline.co.uk/travelnews/ ... ew-routes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”