Hmm, ik begrijp wat je bedoelt maar ben het niet met je eens. Een burst is gewoon een techniek om een bepaald soort plaat te krijgen. Ik zou degene wel eens willen ontmoeten die opposing passes goed pakt met 1 enkele klik...MISOS wrote:- Mensen die zeer onzeker zijn in hun kunnen. En die zo bang zijn om de juiste plaat te missen dat ze gewoon maar raak blijven schieten (vooral bij langsrijdende of stilstaande toestellen)
Volgens mij moet ik maar eens bij iemand langs gaan die een Canon digi cam heeft, in die dingen loop ik nog er achter. Soms zoveel functies en info dat je soms gek wordt. Maar ja we zien wel.SquAdmin wrote:Hmm, ik begrijp wat je bedoelt maar ben het niet met je eens. Een burst is gewoon een techniek om een bepaald soort plaat te krijgen. Ik zou degene wel eens willen ontmoeten die opposing passes goed pakt met 1 enkele klik...MISOS wrote:- Mensen die zeer onzeker zijn in hun kunnen. En die zo bang zijn om de juiste plaat te missen dat ze gewoon maar raak blijven schieten (vooral bij langsrijdende of stilstaande toestellen)
Ook bij taxien kan ik me er iets bij voorstellen: bij een enkel shot heb je kans dat een piepklein detail toch niet helemaal naar je zin is. Bijvoorbeeld zo'n lampje of bordje dat net voor een wiel zit. Dan is het toch prettig als je een paar extra shotjes hebt.
De mensen die ook jaren analoog gewerkt hebbenSquAdmin wrote:Ik zou degene wel eens willen ontmoeten die opposing passes goed pakt met 1 enkele klik...
Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens. Schieten met burst is zo'n beetje hetzelfde als vissen met een staaf dynamiet. Bijzonder effectief, maar je wordt er geen betere visser van.MISOS wrote:Burst is handig voor nog 2 redenen:
- Mensen die zeer onzeker zijn in hun kunnen. En die zo bang zijn om de juiste plaat te missen dat ze gewoon maar raak blijven schieten (vooral bij langsrijdende of stilstaande toestellen)
Maar een fotoshoot met mensen (uitdrukking gezicht kan in een fractie van een seconde veranderen, stand model etc...) is toch een stuk afwisselender, dynamischer en moeilijker dan een kist die op z'n gemak komt aan taxieën. Vooral een langzame VC 25Redskin wrote:Om hierop toch nog even terug te komen:
enig idee hoeveel foto's er bij een fotoshoot worden gemaakt voor een foto (en dat model kun je werkelijk bijna iedere pose laten aannemen die je wilt)
Erg mooie vergelijking. De buit is altijd groot, maar je eet wat er boven komt drijven, niet waar je specifiek op mikt. Ik ben liever de visser die omringd is door het water, de school ziet bewegen en een dik exemplaar naar keuze aan de haak slaat, zeg maar. Alleen als er een paar zó snel zijn dat dat niet meer lukt, schep ik een keer met een wat groter net.evhest wrote:Schieten met burst is zo'n beetje hetzelfde als vissen met een staaf dynamiet. Bijzonder effectief, maar je wordt er geen betere visser van.
Kijk dit spreekt mij ook zeer aan lees: FISHER01Key wrote:Erg mooie vergelijking. De buit is altijd groot, maar je eet wat er boven komt drijven, niet waar je specifiek op mikt. Ik ben liever de visser die omringd is door het water, de school ziet bewegen en een dik exemplaar naar keuze aan de haak slaat, zeg maar. Alleen als er een paar zó snel zijn dat dat niet meer lukt, schep ik een keer met een wat groter net.evhest wrote:Schieten met burst is zo'n beetje hetzelfde als vissen met een staaf dynamiet. Bijzonder effectief, maar je wordt er geen betere visser van.
Erik
aangenaam kennis met je te makenSquAdmin wrote:Ik zou degene wel eens willen ontmoeten die opposing passes goed pakt met 1 enkele klik...
Doe ik toch iets onbewust goed En ik ben niet iemand die op elke airshow afgaat waar straaljagers van de partij zijn.Flanker27 wrote:soms probeer je de burst te gebruiken voor een bepaald shot wat je zeker wilt hebben, ik noem 2 Hawks van de Red Arrows die elkaar headon passeren.
Daarom zoek ik juist een goede plek. Ik bekijk altijd goed waar de die bordjes staan. Zoals bij de kaagbaan had je dat bord met "i.v.m. veiligheid niet de vogels voeren". Ik kijk van te voeren bij welke achtergrond ik het bord tegen kom. Dan weet ik wanneer ik niet moet schieten.SquAdmin wrote:Ook bij taxien kan ik me er iets bij voorstellen: bij een enkel shot heb je kans dat een piepklein detail toch niet helemaal naar je zin is. Bijvoorbeeld zo'n lampje of bordje dat net voor een wiel zit. Dan is het toch prettig als je een paar extra shotjes hebt.
Uh ja, maar zulke grote borden zie je van mijlenver wel staan. Het gaat mij om kleine taxilampjes, baanlengtebordjes, etc. Ook navigatielichten aan/uit kan net het verschil maken tussen een goede en een betere foto. Overigens maak ik zelf meestal ook maar enkele shots hoor. Maar zelfs bij een static foto kan ik er de pest in hebben als ik er thuis achter kom dat een remove before flight vaantje net opwaaide toen ik afdrukte.bigfoot wrote:Daarom zoek ik juist een goede plek. Ik bekijk altijd goed waar de die bordjes staan. Zoals bij de kaagbaan had je dat bord met "i.v.m. veiligheid niet de vogels voeren". Ik kijk van te voeren bij welke achtergrond ik het bord tegen kom. Dan weet ik wanneer ik niet moet schieten.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more