Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Not really for Summer 2008 but more for Summer 2010:
Garuda orders 10 777-300ERs
Garuda Indonesia has ordered 10 Boeing 777-300ERs and plans to use these long-range aircraft for services to the USA and Europe, including Amsetrdam Schiphol.
Today at the Singapore Airshow the airline’s CEO, Emirsyah Satar, signed a firm order for 10 777-300ERs and says first deliveries are set for mid-2010.
“We hope that this will be part of our expansion…and will be used to open new routes,” says Satar.
“We’re going to expand to the USA and Europe and” phase out Boeing 747-400s.
The carrier was earlier looking to get 777-200ERs but Satar says it decided on -300ERs instead because the airline wants the extra capacity and the -300ER can operate non-stop from Jakarta to Amsterdam and London, two destinations it plans to serve as part of an expansion.
Boeing says in a statement that the order for 777-300ERs is from an earlier deferred deal for six 777-200ERs, which has now been converted to one for six 777-300ERs. It also includes a new order for an additional four 777-300ERs.
Garuda ordered the six -200ERs in the mid-1990s but postponed delivery indefinitely after falling into severe financial difficulty following the 1997 Asian economic crisis.
Lossmaking Vueling has announced it will halt all A320 operations on the route MAD-AMS-MAD starting with the summer timetable. The airline used to operate the route twice daily last summer.
De nieuwe Thaise carrier met als definitieve naam Siam Pearl Airways begint mogelijk deze zomer met vluchten tussen Bangkok en Amsterdam.
De airline streeft ernaar in juni 2008 te starten !
De carrier gaat twee keer in de week vanuit Bangkok op Amsterdam vliegen, op maandag en donderdag, daarnaast wil Siam Pearl Airways vanuit Bangkok ook een operatie op London Gatwick starten.
Om snel met de operatie te kunnen beginnen, heeft Siam Pearl Airways twee Boeing 767 aangeschaft, met een extended range voor langere afstanden.
De carrier had eerder al twee Boeing 747 verworven, maar deze moeten nog officieel door de luchtvaartautoriteiten worden goedgekeurd.
Deze procedure laat nog minstens vier maanden op zich wachten.
De nieuwe airline streeft naar een vloot van zes toestellen.
Typische geval van eerst zien en dan geloven. Ik heb een beetje gezocht op internet naar de historie van deze wannabee 'airline'.
De oorspronkelijke naam van deze airline was Neo Siam Airways.
De website ziet er niet al te veelbelovend en professioneel uit. http://www.neosiamairways.in.th/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op Siam Pearl Airways zoeken levert met Google niets op, beloofd ook al niet veel goeds.
Lijkt mij zo'n papieren airline die om de geldschieters koest te houden af en toe een persberichtje de deur uitstuurt met de melding dat men nu echt snel gaat vliegen....
KLM has made final adjustments to its Summer 2008 timetable:
- Los Angeles - KL603 the 2nd B777 has been cancelled
- Shanghai - has been increased from 12x to 14x/week = 2x daily B747M
- Washington - no MD11 but A330-200 in April
- ACC, LOS, JRO-DAR will see a mix of aircraft to adjust capacity to demand.
- Tehran will see MD11 4x/week
- Nairobi will be 5x/week on both KL & KQ until peak summer.