Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Vlucht KL 1021, PH-BXS... teruggekomen na meldingen van uitstromende kerosine, wat gezien zou zijn tijdens de takeoff... na controle vd brandweer bij N5 (rw27) bleek alles in orde; kist is weggesleept naar D94 voor zover ik begrepen heb.
jfaltena wrote:Vlucht KL 1021, PH-BXS... teruggekomen na meldingen van uitstromende kerosine, wat gezien zou zijn tijdens de takeoff... na controle vd brandweer bij N5 (rw27) bleek alles in orde; kist is weggesleept naar D94 voor zover ik begrepen heb.
Grtz, John
Ik meen op de scanner gehoord te hebben dat hij zei, op 126.675, dat ie wel al Fuel Inballance had, maar kan natuurlijk zijn dat ik het verkeerd had verstaan.
BXS was indeed losing fuel during departure, thanks for explaining what was going on etc Picture is on the Photo Forum (EHAM 02-05-2008 Phototopic) if you're interested.
Beetje laat maar toch nog op de dag van gister (6mei)
zag ik vanuit ons raam een KLM cityhopper met de reg PH-KLE en start maken op de zwanenburgbaan en er volgde een kleine plof en een wit pluimpje rook waarna hij van de startbaan af ging en daar even heeft gestaan om vervolgens weer terug getaxied te worden naar de wel bekende "KLM" Bravo Platform
naar wat ik kon zien zijn de passagiers weer uitgestapt omdat er een gele bus voor stond
Weet niet wat er gebeurt is, maar volgens CISS is deze kist gewoon vertrokken, alleen 'slechts' met een uurtje vertraging. Om 21:28 ipv 20:30 naar VIE.