Veel adhoc vluchtjesBank_angle wrote:Naar mijn weten blijft ook dezelfde spannair a320 de star alliance kist bij arke! verder nog leuke nieuwtjes! Ik had ook gezien dat arkefly veel inhuur doet met 1 kist 767 momenteel! aangezien die standby staat voor de rest van de vloot!
Tot in de jaren 80 in ieder geval, en het kan zijn dat dit ook nog doorliep in de jaren 90, was dit bij ALLE maatschappijen een standaard procedure, gewoon om de mensen snel te kunnen vervoeren in het geval er iets aan de hand was. Ook bijvoorbeeld de Concorde had altijd een kist stand-by voor dit soort gevallen, die dan later weer in de hangaar verdween. Pas later zijn de stand-by toestellen door een aantal maatschappijen normaal ingezet op hun vluchten. Andere maatschappijen bleven deze praktijken langer trouw, denk bijvoorbeeld aan de DC-10 die NWA altijd op Schiphol had staan.ivo de groot wrote:ik vin het gewoon n slechte zaak dat er n machine klaar moet staan als er n andere uitvalt met problemen..
triest en dit gebeurd ook al bij martinair !
groet ivo
Is niks triests aan. Voor een maatschappij als ArkeFly is het een heel goed idee om een toestel standby te hebben voor het geval er een kist uitvalt.ivo de groot wrote:ik vin het gewoon n slechte zaak dat er n machine klaar moet staan als er n andere uitvalt met problemen..
triest en dit gebeurd ook al bij martinair !
groet ivo
Zoals bekend vliegen MP en TFL met een aantal (sterk) verouderde frames...phkza wrote:Is niks triests aan. Voor een maatschappij als ArkeFly is het een heel goed idee om een toestel standby te hebben voor het geval er een kist uitvalt.ivo de groot wrote:ik vin het gewoon n slechte zaak dat er n machine klaar moet staan als er n andere uitvalt met problemen..
triest en dit gebeurd ook al bij martinair !
groet ivo
P.S. correcte spelling en hoofdletters zijn niet verboden, maar dat geheel terzijde...
Kleinigheidje hou je tochhmv wrote:-Marshaller die het vliegtuig tegen een paal aan laat taxiën op KretaSky wrote:- Vogel in de motor op Bunjul
- Baanverlichting problemen op St. Maarten
- Slecht weer in Brazilië
Schijnbaar weet je vader er innderdaad weer niets vanaf...nieuwe kist wordt de EC-IZKB767-300ER wrote:Chris,cHabu wrote:James zit waarschijnlijk het dichts bij de info dan ieder ander, tenzij de info van Arke zelf niet correct is....B767-300ER wrote: Bij mijn weten was deze omwisseling gecancelled
Mee eens, jullie zitten dichter op het vuur dan een ieder ander.
Werkt James bij TFL??
Ik heb de info van me pa, werkt bij TFL, maar ook die kan dingen fout hebben natuurlijk
Uit zeer betrouwbare bron kan ik melden dat bij de "nieuwe" TD van Arke ook een paar mensen werken die voorheen bij Stella Aviation zatenBank_angle wrote:Verder gaat het heel goed met OR en met de kisten bijna niet meer stuk ik denk dat dat ook komt door de nieuwe technische dienst TECH4JETS van Arkefly!
- Flap/slat/leading edge problemen in Egyptehmv wrote:-Marshaller die het vliegtuig tegen een paal aan laat taxiën op KretaSky wrote:- Vogel in de motor op Banjul
- Baanverlichting problemen op St. Maarten
- Slecht weer in Brazilië
James,James wrote:Schijnbaar weet je vader er innderdaad weer niets vanaf...nieuwe kist wordt de EC-IZKB767-300ER wrote:Chris,cHabu wrote: James zit waarschijnlijk het dichts bij de info dan ieder ander, tenzij de info van Arke zelf niet correct is....
Mee eens, jullie zitten dichter op het vuur dan een ieder ander.
Werkt James bij TFL??
Ik heb de info van me pa, werkt bij TFL, maar ook die kan dingen fout hebben natuurlijk
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more