TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Post by Bank_angle »

Naar mijn weten blijft ook dezelfde spannair a320 de star alliance kist bij arke! verder nog leuke nieuwtjes! Ik had ook gezien dat arkefly veel inhuur doet met 1 kist 767 momenteel! aangezien die standby staat voor de rest van de vloot!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Bank_angle wrote:Naar mijn weten blijft ook dezelfde spannair a320 de star alliance kist bij arke! verder nog leuke nieuwtjes! Ik had ook gezien dat arkefly veel inhuur doet met 1 kist 767 momenteel! aangezien die standby staat voor de rest van de vloot!
Veel adhoc vluchtjes
Laatst voor Monarch..

Voor de rest staande-by omdat de rest van de vloot maximaal is ingezet
Staande-bij geloof ik op het R platform (do 24-07 voor het laatst gezien) en voor nu de PH-AHY
ivo de groot

Post by ivo de groot »

ik vin het gewoon n slechte zaak dat er n machine klaar moet staan als er n andere uitvalt met problemen..

triest en dit gebeurd ook al bij martinair !

groet ivo
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Post by aviodromefriend »

ivo de groot wrote:ik vin het gewoon n slechte zaak dat er n machine klaar moet staan als er n andere uitvalt met problemen..

triest en dit gebeurd ook al bij martinair !

groet ivo
Tot in de jaren 80 in ieder geval, en het kan zijn dat dit ook nog doorliep in de jaren 90, was dit bij ALLE maatschappijen een standaard procedure, gewoon om de mensen snel te kunnen vervoeren in het geval er iets aan de hand was. Ook bijvoorbeeld de Concorde had altijd een kist stand-by voor dit soort gevallen, die dan later weer in de hangaar verdween. Pas later zijn de stand-by toestellen door een aantal maatschappijen normaal ingezet op hun vluchten. Andere maatschappijen bleven deze praktijken langer trouw, denk bijvoorbeeld aan de DC-10 die NWA altijd op Schiphol had staan.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Post by phkza »

ivo de groot wrote:ik vin het gewoon n slechte zaak dat er n machine klaar moet staan als er n andere uitvalt met problemen..

triest en dit gebeurd ook al bij martinair !

groet ivo
Is niks triests aan. Voor een maatschappij als ArkeFly is het een heel goed idee om een toestel standby te hebben voor het geval er een kist uitvalt.

P.S. correcte spelling en hoofdletters zijn niet verboden, maar dat geheel terzijde...
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

phkza wrote:
ivo de groot wrote:ik vin het gewoon n slechte zaak dat er n machine klaar moet staan als er n andere uitvalt met problemen..

triest en dit gebeurd ook al bij martinair !

groet ivo
Is niks triests aan. Voor een maatschappij als ArkeFly is het een heel goed idee om een toestel standby te hebben voor het geval er een kist uitvalt.

P.S. correcte spelling en hoofdletters zijn niet verboden, maar dat geheel terzijde...
Zoals bekend vliegen MP en TFL met een aantal (sterk) verouderde frames...
Ik doel hiermee op hun 767-vloot...

De OPS/betrouwbaarheid van deze kisten is niet "om over naar huis te schrijven"
Problemen in die vloot kunnen zo makkelijk opgevangen worden.

Is niets triests aan lijkt me, er wordt gewoon simpelweg rekening gehouden met de betrouwbaarheid van de huidige ICA vloot. Dit alles om pax tevreden te houden en calims te voorkomen.

ALs de dreamliner er nu al was geweest (wat de bedoeling was) had TFL echt geen kist aan de grond gehouden

Daarbij:
Nu in het drukke zomerseizoen, waarbij er 4 kleine (737/a320) vliegtuigen eigenlijk 24 uur per dag " in de lucht" zijn is het juist van belang back-up te hebben, teneinde enorme vertragingen te kunnen voorkomen. Als er nu een kist stukgaat, om wat voor reden dan ook, en er is geen back-up, dan werken ontstane vertragingen door defecten dagenlang door in het vluchtschema, wat de dientregeling ernstig in de war brengt... Met alle gevolgenvan dien.

Ik denk dat TFL wel geleerd heeft van fouten uit het verleden, waarbij aan passagiers diverse schadevergoedingen betaald moestsen worden door de lange delay's, en nu die boetes probeert te voorkomen.
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Post by Bank_angle »

Nee is idd niks triest aan... het is gewoon ideaal voor een airline als ze een kist Standby kunnen houden! En de klm heeft ook altijd een kist standby zijn hun dan ook zo triest ? of BA of lufthansa? Vandaag vertrok er weer toevalllig een ACMI uitgegaan naar muscat vannuit londen met de PH-AHY hij komt morgen vroeg weer terug! verder weet ik niks voor aankomende week ? iemand nog nieuws over iets van aankomende week ? Voor mij is dat wel leuke info haha ! Verder gaat het heel goed met OR en met de kisten bijna niet meer stuk ik denk dat dat ook komt door de nieuwe technische dienst TECH4JETS van Arkefly! greetzz
Sky
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 972
Joined: 10 Jun 2006, 21:50
Location: Amsterdam

Post by Sky »

Vergeet niet dat ze ook heel erg veel pech hebben gehad op de 767:

- Vogel in de motor op Bunjul
- Baanverlichting problemen op St. Maarten
- Slecht weer in Brazilië

Dat heeft tijdens hele drukke periodes en zomer vorig jaar voor erg veel problemen geleid.

Maar inderdaad er zijn ook regelmatig techinisch problemen, maar denk dat ze het momenteel allemaal aardig op een rijtje hebben.

Als ze eenmaal de Dreamliner hebben wordt het vast een maatschappij om als Nederlander trots op te zijn.
hmv
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 335
Joined: 19 Jun 2007, 18:55

Post by hmv »

Sky wrote:- Vogel in de motor op Bunjul
- Baanverlichting problemen op St. Maarten
- Slecht weer in Brazilië
-Marshaller die het vliegtuig tegen een paal aan laat taxiën op Kreta
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

hmv wrote:
Sky wrote:- Vogel in de motor op Bunjul
- Baanverlichting problemen op St. Maarten
- Slecht weer in Brazilië
-Marshaller die het vliegtuig tegen een paal aan laat taxiën op Kreta
Kleinigheidje hou je toch :wink:

Maar dit wat je hierboven noemt was wel 80% van de problemen rond kerst en oud en nieuw...

Maar vergeet de technische AOG's
Ruim 3 dagen op de dominicaanse (begin dec 07)
Motorvervangeing op CUR (eind januari/begin februari)

En zo kan ik nog wel even doorgaan. 2007 was dat betreft een slecht jaar voor TFL, maar vanaf februari zijn de problemen eigenlijk nagenoeg weg geweest, behalve dan tot 2x aan toe absurde weersomstandigheden in Brazillie (welke bestemming per nov 2009 verdwijtn uit het ArkeFly programma)

Als je kijkt naar de OPS van de europese vloot (738/739/739/320) is die rustig vergelijkbaar met andere maatschappijen, en denk dat de komst van de 787 dreamliner meer rust zal brengen Bij ArkeFly. helaas laten die toestellen nog minstens 2 jaar op zich wachten, maar uiteindelijk zal TFL ook de ICA op orde krijgen, en denk ik dat we naast MP en HV een goede derde charterpartij hebben
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Post by James »

B767-300ER wrote:
cHabu wrote:
B767-300ER wrote: Bij mijn weten was deze omwisseling gecancelled
James zit waarschijnlijk het dichts bij de info dan ieder ander, tenzij de info van Arke zelf niet correct is....
Chris,

Mee eens, jullie zitten dichter op het vuur dan een ieder ander.
Werkt James bij TFL??

Ik heb de info van me pa, werkt bij TFL, maar ook die kan dingen fout hebben natuurlijk ;)
Schijnbaar weet je vader er innderdaad weer niets vanaf...nieuwe kist wordt de EC-IZK :wink:
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Post by Bank_angle »

Maar als brazillie in 2009 van het OR programma verdwijnt komen er dan nieuwe bestemmingen bij ? vanaf november 7 x per week CUR dat weet ik wel!
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3005
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: jfaltena
Location: Home or @ any Airfield

Post by jfaltena »

Bank_angle wrote:Verder gaat het heel goed met OR en met de kisten bijna niet meer stuk ik denk dat dat ook komt door de nieuwe technische dienst TECH4JETS van Arkefly!
Uit zeer betrouwbare bron kan ik melden dat bij de "nieuwe" TD van Arke ook een paar mensen werken die voorheen bij Stella Aviation zaten ;)

Grtz, John
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3005
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: jfaltena
Location: Home or @ any Airfield

Post by jfaltena »

hmv wrote:
Sky wrote:- Vogel in de motor op Banjul
- Baanverlichting problemen op St. Maarten
- Slecht weer in Brazilië
-Marshaller die het vliegtuig tegen een paal aan laat taxiën op Kreta
- Flap/slat/leading edge problemen in Egypte

Grtz, John
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

James wrote:
B767-300ER wrote:
cHabu wrote: James zit waarschijnlijk het dichts bij de info dan ieder ander, tenzij de info van Arke zelf niet correct is....
Chris,

Mee eens, jullie zitten dichter op het vuur dan een ieder ander.
Werkt James bij TFL??

Ik heb de info van me pa, werkt bij TFL, maar ook die kan dingen fout hebben natuurlijk ;)
Schijnbaar weet je vader er innderdaad weer niets vanaf...nieuwe kist wordt de EC-IZK :wink:
James,

Je hebt helemaal gelijk :wink:
Bedankt voor de info.... Kan het voortaan beter aan jou vragen, LOL :wink:
Alleen waarom "WEER" ??
Post Reply

Return to “'t Praethuys”