Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
AD ON REQ AVBL AS ALTN FOR A380.
LTD FAC AVBL ON REMOTE PARKING PSN P10, P11 AND J81.
DESIGNATED RWYS 18C/36C AND 18R/36L. RWY 27 AVBL FOR LDG ONLY. 20 AUG 12:22
2008 UNTIL PERM. CREATED: 20 AUG 12:27 2008
Met andere woorden, Schiphol kan dus een alternate zijn voor (Singapoore?) A380
De genoemde banen en parkeer plaatsten lijken mij ook betrekking te hebben op de viaducten over de A4
James wrote:Volgens mij kunnen de viaducten de kist wel hebben maar uiteraard net zoals met de 340-600 heeft niemand een towbar natuurlijk
Goed mogelijk hoor, ik dacht eraan omdat de 27 expliciet wordt aangegeven als Landing only. Wat dus betekend dat bij Take off (groter gewicht dus) alleen de banen ten Westen van de A4 gebruikt kunnen worden. En dan nog ook de parkeer plaatsen welke meen ik ook ten westen van de A4 zijn.
Beetje overeenkomstig An225 verhaal. Dat was dus mijn opvatting.
Hoe dan ook, bottomline is :het monster kan EHAM als alternate gebruiken!
Joost, al je aannames zijn correct. En als iemand verder de details wil weten over wat er kan, niet kan, niet mag en misschien toch mag met super heavies over de A4, dan verwijs ik graag naar een topic van een pagina of 50 in 't Praethuys
Key wrote:Joost, al je aannames zijn correct. En als iemand verder de details wil weten over wat er kan, niet kan, niet mag en misschien toch mag met super heavies over de A4, dan verwijs ik graag naar een topic van een pagina of 50 in 't Praethuys
Erik
Ik neem aan dat je de 57 pagina's op http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... sc&start=0 bedoelt? Voor dit onderdeel hoef je niet verder dan pagina 2 te zoeken, daarna is het voor dit onderdeel een heleboel herhalingen en (Net even helemaal doorgelezen of ik me daarin niet heb vergist).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
kiwi wrote:Dan is het nu wachten op de eerste operationele vlucht van de A380 op Schiphol
Dit gaat alleen over een mogelijkheid om uit te wijken, en dan ook nog op verzoek. Dan heb je het over iets heel anders dan een lijndienst op EHAM (misschien een idee dat je de eerste, laten we zeggen, 20 pagina's door gaat ploegen in dat praethuys topic? Daar wordt ook zijdelings over een eventuele A380 op EHAM gesproken).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
kiwi wrote:Dan is het nu wachten op de eerste operationele vlucht van de A380 op Schiphol
Dit gaat alleen over een mogelijkheid om uit te wijken, en dan ook nog op verzoek. Dan heb je het over iets heel anders dan een lijndienst op EHAM (misschien een idee dat je de eerste, laten we zeggen, 20 pagina's door gaat ploegen in dat praethuys topic? Daar wordt ook zijdelings over een eventuele A380 op EHAM gesproken).
Ik heb het dan ook niet over een reguliere, geplande aankomst, maar over inderdaad een diversion o.i.d. Nergens in mijn post heb ik het over een lijndienst op EHAM
Neem aan dat de SQ A380 naar FRA uitwijkt, of CDG. Indien er 1 naar AMS komt is dat rond 1900 uur.
Dan zal de lucht in LHR al wel gecleared zijn?
Zowel voor SQ als voor EK is Schiphol de primary alternate!!!
Mochten ze dus moeten uitwijken komen ze als eerste hier naartoe, althans dat is de info die ik van de luchthaven heb gekregen 2 maanden geleden!
Dus wie weet....
En gezien het feit dat we hier geen gate hebben waar een A-380 aankan, en dus meteen de nodige problemen, denk ik dat alleen in uiterste nood er een A-380 naar Schiphol komt. LHR zal zeker de A-380 toelaten en er voor kiezen reguliere kisten te laten uitwijken, en mogelijk van maatschappijen die toch al op Schiphol vliegen. Kijk maar naar de uitwijkers van vanmorgen, BA, NW, en UA, ook nog met bekende type's.
330/340 wrote:En gezien het feit dat we hier geen gate hebben waar een A-380 aankan, en dus meteen de nodige problemen, denk ik dat alleen in uiterste nood er een A-380 naar Schiphol komt. LHR zal zeker de A-380 toelaten en er voor kiezen reguliere kisten te laten uitwijken, en mogelijk van maatschappijen die toch al op Schiphol vliegen. Kijk maar naar de uitwijkers van vanmorgen, BA, NW, en UA, ook nog met bekende type's.
J platform kan altijd wel een A380 staan.
Persoonlijk vind ik de A380 ook al een reguliere kist op LHR, 3 airlines (SQ 2x QF 1x EK 2x) met 5 verschillende A380s op 1 dag. Er zijn types die er minder komen op LHR.