blu109 wrote:Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat vliegveld twenthe 3 crashtenders mac06 s heeft gekocht, en deze wagens worden door de firma kenbry uit waalwijk gereviseerd.
Er gloort weer hoop aan de horizon voor de tukkers.
Een vraagje: wat moeten we met MAC06's? Er stonden op Twenthe toch ook E-One's? Hoeveel weet ik niet precies, maar heb er ooit 1 of 2 zien staan bij de grote Blokker brand in Hengelo. Haal ze terug! Soesterberg gaat toch dicht en die hebben vast ook nog wel iets over (behalve die ene die op zijn kant is gegaan).
Bassie76 wrote:Nadelen:
- Schiphol zal de kosten voor brandweer, bemannen verkeerstoren e.d. voor zijn rekening moeten nemen.
Ik zie niet helemaal in wat Schiphol en Luchtverkeersleiding Nederland hiermee te maken heeft. Het wordt een militaire aangelegenheid dus wordt het een zaak van Defensie/Luchtmacht.
ebauer wrote:Soesterberg heeft een langere startbaan....
Tijdens de baanrenovatie is de start-/landingsbaan ook verlengd, dus de baan zal mijns inziens niet te kort zijn voor een KDC-10. De baan is ongeveer 2900 meter lang waarvan 2700 meter bruikbaar is, Soesterberg heeft volgens het AIP/AIS geen start/landingsbaan meer.
Bron:
http://www.ais-netherlands.nl
Van mij mogen ze per direct verhuizen, graag zelfs. Brabant heeft nog bases zat (Volkel, Gilze-Rijen en Woensdrecht).
Nog een fijne dag!!!
Zwaai!