Oneens. OAT is nog steeds opereren onder ICAO regels (natuurlijk!!! Welke regels anders???) maar met enkele uitzonderingen, wat het anders maakt dan GAT.Key wrote:Ik leg het nog één keer uit: OAT is per definitie niet opereren volgens ICAO-regels. Uiteraard moet ICAO het fenomeen OAT wel benoemen, maar dat is wat anders.Lightning_NL wrote:Wat jij niet wist is dat OAT een onderdeel is van het ICAO. Dat bedoel ik dus met dat je onzin zat te spuien.
Moet dit nou? Ik wil niet de stoere kerel uithangen hier ofzo want ook ik ben vergeleken met veel gasten hier onervaren, maar ga liever eerst even je strepen verdienen want je maakt geen goede eerste indruk zoLightning_NL wrote:Oneens. OAT is nog steeds opereren onder ICAO regels (natuurlijk!!! Welke regels anders???) maar met enkele uitzonderingen, wat het anders maakt dan GAT.
That's not the point...aviodromefriend wrote:Wat was er eerder OAT of de omschrijving van OAT in de ICAO regels.
We zitten nu in 't Praethuys dus eenieder kan l**len wat 'ie wil. Lightning, die inderdaad beroepsmatig met grote groene heli's te maken heeft, heeft echter aangegeven niet meer mee te doen. Toch even deze vraag beantwoorden, dan hebben anderen er nog wat aan:Misschien een ideetje deze per PM te voeren en alleen nog de uitkomst als jullie het eens zijn mee te delen?
De regels van het land in kwestie waarin OAT wordt gevlogen. Deze zijn uiteraard vergelijkbaar met die van ICAO, maar wijken er per definitie vanaf (anders was er geen reden om OAT te hanteren). De regels worden namens de minister van defensie gepubliceerd, i.t.t. regels voor de burgerluchtvaart die evt. ICAO aanvullen, want die worden namens de minister van verkeer e.d. gepubliceerd (bij ons Verkeer en Waterstaat).Lightning_NL wrote:Welke regels anders???
Wellicht zijn er de nodige verschillen tussen VS '99 en NL '06. Op dit punt kan ik alleen maar afgaan op wat anderen melden, dus ik geloof dat wat Lightning zegt best klopt, voor het hier en nu.Flanker27 wrote:IFR vliegen is volgens mij wel degelijk mogelijk in Apaches, met bewijs van gegevens trainingflight uit 1999 (VS)
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more