. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
RVR = Runway Visual Referencepoldertoren wrote:bepaalde 'decision height' een hoogte waarop een vlieger de baan moet zien, als hij hem dan niet ziet moet hij een go around maken wat in dit geval waarschijnlijk gebeurde.
Runway Visual Rangegatso76 wrote:RVR = Runway Visual Reference
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
Sorry snap niet helemaal wat je met deze opmerking bedoeld aangaande mijn verhaal over decision height??gatso76 wrote:RVR = Runway Visual Referencepoldertoren wrote:bepaalde 'decision height' een hoogte waarop een vlieger de baan moet zien, als hij hem dan niet ziet moet hij een go around maken wat in dit geval waarschijnlijk gebeurde.
Dit is waar het omdraait, het horizontale en verticale zicht. En de CAT is niet alleen airport afhankelijk maar ook vliegtuig afhankelijk!Gerard wrote:Simpel gezegd:
RVR's drukken het horizontale zicht op de baan uit en de hoogte van de bewolking het vertikale zicht.
Groet,
Gerard
CAT is voornamelijk nog crew afhankelijk. Een vlieger is gekwalificeerd voor een bepaalde CAT, geen CAT, CAT1, CAT2 of CAT 3.B767 wrote: Dit is waar het omdraait, het horizontale en verticale zicht. En de CAT is niet alleen airport afhankelijk maar ook vliegtuig afhankelijk!
skycruiser wrote:CAT is voornamelijk nog crew afhankelijk. Een vlieger is gekwalificeerd voor een bepaalde CAT, geen CAT, CAT1, CAT2 of CAT 3.B767 wrote: Dit is waar het omdraait, het horizontale en verticale zicht. En de CAT is niet alleen airport afhankelijk maar ook vliegtuig afhankelijk!
Is een captain slechts CAT2 bevoegd, dan mag een CAT3 landing niet uitgevoerd worden, ook al zijn de mogelijkheden daarvoor aanwezig (bijv. luchthaven facaliteiten, vliegtuiginstrumenten etc.)
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more