TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
adz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2315
Joined: 01 Dec 2003, 21:23
Type of spotter: S2
Subscriber Scramble: ja
Location: Delft

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by adz »

B767 wrote:Volgens mij voor het eerst in het leven van de TFA dat deze terugkeert naar AMS naar Airborne te zijn geweest?
Bij mijn weten keert hij bijna altijd terug naar AMS, hoor. Alleen meestal is ie in de tussentijd een keer ergens geland. :twisted:

(sorry, deze was te makkelijk. Verder sluit ik me vwb dit topic bij Eric en Martijn aan, vwb vakantiekeuze niet; Arkefly staat erg laag op mijn lijstje van voorkeuren)
# But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake #
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767 »

adz wrote:
B767 wrote:Volgens mij voor het eerst in het leven van de TFA dat deze terugkeert naar AMS naar Airborne te zijn geweest?
Bij mijn weten keert hij bijna altijd terug naar AMS, hoor. Alleen meestal is ie in de tussentijd een keer ergens geland. :twisted:

(sorry, deze was te makkelijk. Verder sluit ik me vwb dit topic bij Eric en Martijn aan, vwb vakantiekeuze niet; Arkefly staat erg laag op mijn lijstje van voorkeuren)
:lol: :wink:
Regards
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Bank_angle »

Weet er nog iemand iets over ArkeFly charters van de week?? Toevallig vandaag een Manchester voor thomson. Voor de komende week nog iets .. Greetz
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Rockville »

Langs deze weg heb ik een vraag. Onlangs heb ik de ervaring gehad om met ArkeFly te vliegen van AMS naar CUN.
Voor mijn album zou ik graag een foto willen hebben van de twee birds. Heenweg was dat PH-AHQ en de terugweg was PH-AHY.
Is er misschien iemand die mij kan helpen?

Bvd,

Lex aka Rockville.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

Rockville wrote:Langs deze weg heb ik een vraag. Onlangs heb ik de ervaring gehad om met ArkeFly te vliegen van AMS naar CUN.
Voor mijn album zou ik graag een foto willen hebben van de twee birds. Heenweg was dat PH-AHQ en de terugweg was PH-AHY.
Is er misschien iemand die mij kan helpen?

Bvd,

Lex aka Rockville.
uiteraard. Stuur maar een PM
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

B767 wrote: Qatari 6056 schreef:

Gaat OR trouwens in de zomer een B752 (TOM?) inplannen?
Op de slot-coordinatie site staan er namelijk meerdere gemeld ...



Dit is inderdaad een van de plannen van OR, ik kan je melden dat er nog meer plannen zijn... Maar dat moet nog even stil blijven in afwachting of het ook doorgaat Maar keep them in the picture!

_________________
Regards,
Tom
Nu maak je ons wel erg nieuwsgierig. :wink: :( Post gewoon wat je weet, maar ga aub geen dingen posten die vragen oproepen die je niet kan beantwoorden omdat eea "onder embargo" of nog niet zeker is.... :wink:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ErikFB »

Uit betrouwbare bronnen weet ik dat OR voorlopig blijft vliegen met de huidige vloot met eventuele inhuur. Inhuur zal plaats vinden vanuit België en Engeland. Als de huidige frames vervangen zullen gaan worden zal die vervanging bestaan uit kisten van ThompsonFly. Alles onder voorbehoud dus
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767 »

Vandaag 10feb TFA vertrokken naar BRU voor charter.

0730 0729A OR 0063PBRU --> PHTFA

Returning 11feb from LIS:

0820 OR 0064P BRU LIS --> PHTFA
Regards
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

B767 wrote:
Returning 11feb from LIS:

0820 OR 0064P BRU LIS --> PHTFA
Maak daar maar 12.00lt van :wink:
1200 OR 0356 @LIS LIS B13 73H PH-TFA 1300E

Na de geplande charter vliegt de PH-TFA door naar Lissabon. (LIS)
Deze pikt daar de via TAP aangekomen passagiers uit Fortaleza (FOR) op, welke oorspronkelijk op 10-02 in Amsterdam zouden aankomen met de OR354 uit Fortaleza (FOR), maar de kist staat stuk op Natal (NAT) De Passagiers uit Fortaleza (FOR) zijn daarom overgeboekt via Lissabon. :wink:
All times are local times!

Regards, N.
ivo de groot

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ivo de groot »

de passagiers voor de lpa/tfs vlucht van arke moeten daar nu ruim 4 u op wachten zou vertrekken 10.20u nu uitgesteld naar 14.30u

gaat dus weer goed eigen arke passagiers weer de dupe ~!!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

Ivo,

Eigen passagiers de dupe van wat???
Als je doelt op "een ACMI-Charter en dat er eigen passagiers moeten wachten omdat er elders geld verdiend moet worden" moet ik je teleurstellen :wink:

De eigen passagiers zijn in dit geval de dupe van ook andere eigen passagiers, die door een technisch mankement vastzitten in Fortaleza

De vlucht naar Lissabon is bedoeld om eigen passagiers op te halen, omdat de PH-AHX TEC stond in Natal.
Een gedeelte van de passagiers van die vlucht uit Natal en Fortaleza zijn overgeboekt op TAP, via Lissabon, en vanaf Lissabon met de PH-TFA naar Amsterdam. Dat is de reden waarom de TFA niet om 10.20 uur op Schiphol kan zijn voor vertrek naar LPA/TFS :wink:
All times are local times!

Regards, N.
ivo de groot

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ivo de groot »

en dat komt door het tech.mankement wat veel te vaak voor komt vin ik.en oude vliegtuigen gaan dan steeds meer gebreken vertonen en dant kost op den duur te veel.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ErikFB »

Ook met nieuwe kisten kan je gebreken hebben die tot vertragingen kunnen leiden. Nu is het wel zo dat de frames van OR redelijk veel cycles maken tov van andere frames van bijv KLM en MP. Dus het aantal gebreken ligt dan structureel wat hoger.

Echter, de gegevens van de andere companies vinden we hier niet terug. We hebben het hier alleen over OR en dan is het wel erg makkelijk om te veronderstellen dat zij dan meer problemen hebben. Kan mij nog herinneneren dat er onlangs schade werd gereden op SPL tussen een 747 van CP en een MD-11 van KLM. 744 vertrok met behoorlijke vertraging door verwijderen van de winglet en de MD-11 kon direct terug naar Oost voor reparatie.

Ga structureel eens kijken naar schadegevallen en vertragingen tov van het aantal uitgevoerde vluchten en dan valt het totale beeld van uitval van OR best mee.

En voor alle duidelijkheid: techniek is ook niet onfeilbaar dus alles kan kapot hoe goed je er onderhoud aan pleegt
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

ivo de groot wrote:en dat komt door het tech.mankement wat veel te vaak voor komt vin ik.en oude vliegtuigen gaan dan steeds meer gebreken vertonen en dant kost op den duur te veel.
Wat is veel te vaak? Lees bovenstaande post van ErikFB nog eens.....
Daarbij heb jij, naar mijn idee, net als velen met ons geen inzicht in de kosten binnen ArkeFly.
Wist je dat het leasen van bijvoorbeeld een nieuwere A330 tot wel 3x meer kost dan de leasekosten van de B767 die ArkeFly heeft? Dus meer onderhoud en lagere leasekosten zouden bij elkaar dan wel eens veel goedkoper kunnen zijn dan minder onderhoud en veel hogere leasekosten.

En dat oudere vliegtuigen vaak stuk zijn? De F100 en de 737-classic vloot van KLM is gemiddeld ouder dan de 767 vloot van ArkeFly, alleen als er bij de KL 1 stuk is, rollen ze gewoon een andere vanaf het platform. Dat gaat ook wat makkelijker als je 150+ vliegtuigen in je vloot hebt, tegenover 4 bij ArkeFly (Vanaf april 6)

Heb je wel eens gekeken hoeveel KLM vluchten er op een dag vertraagd of uiteindelijk helemaal niet vertrekken (Annuleringen) door technische gebreken? Arke annuleert, in tegenstelling tot KLM, zelden vluchten. Martijn heeft dat in eerdere posts ook al eens aangekaard, Ga dat voor de gein eens een maandje bijhouden, en zet dat af tegen de cijfers van ArkeFLy B767's. Veel verschil zal je, procentueel (dus in verhouding), niet merken.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ErikFB »

Aanvullend hierop nog even het volgende ( en dat heb hier al eens gemeld bij mij weten): de 767-en van OR zijn in principe al afgeschreven inzake boekwaardes. Dus alles wat ze er nu mee vliegen is winst. Dat er dan regelmatig reparatiekosten zijn is ingecalculeerd. Daarnaast is de 767 voor OR het werkpaard voor de lange afstand en is het leasen van een afwijkend type ( zoals de A330) niet logisch gezien de niet-inzetbaarheid van het eigen personeel.

Als de frames van OR echt op zijn komt er vervanging vanuit Thomson die ook nog een groot aantal 767's hebben vliegen en het zich zelfs kunnen permitteren kisten voor de Hadj uit lenen en na afloop van dat contract te kunnen parkeren in de woestijn ( zie Scramble 357).

En inderdaad met 3 767's die hun werk trouw doen kan er wel eens iets kapot gaan ( ook buiten schuld van OR om, zie incident op Malta / Kreta waar de wingtip er afgereden werd na een verkeerd push-back actie van het grondpersoneel )
Post Reply

Return to “'t Praethuys”