Erik,Key wrote:Hartelijk dank voor deze zinnige bijdrages. Piet's lezing is voor mij tot op heden de meest waarschijnlijke, het is de enige theorie waar alle feiten bij lijken te passen.
Nog een laatste woord over wake turbulence e.d.: een 757 is voor ATC 'medium van voor en heavy van achter'. Dat wil zeggen dat een 757 zelf 5NM achter een heavy gezet wordt (of 2 minuten) en dat een medium ook 5NM (of 2 minuten) achter een 757 gezet wordt. Zie lijstje S&B Extra voor alle getallen. In een radar-omgeving als wij die hebben worden inbounds altijd in afstand gesepareerd.
De NW die voor de TK zat heeft bij mijn weten geen enkele rol gespeeld in het ongeluk. De spacing was meer dan het vereiste qua wake, en dan zit je ook op een ILS-bescherming (verstoring LLZ bij afdraaien van de baan) die goed is voor een CAT-II-nadering.
Erik
Vol aandacht lees ik dit topic door.
Nog 1 vraagje, als ik teveel off topic ga dan svp in een PM reageren.
Wat zijn CATI, CAT II etc. heeft met weersomstandigheden te maken maar neem aan dat het bepaalde grenzen zijn (zoveel meter zicht etc. wat zijn die grenzen)
Wat is LLZ?
Groetjes