Ik pik deze er even uit, maar wil hem aanpassen naar hoe ik het zou doen (heb zelf overigens geen SBS):GoldenAce007 wrote:2. Met behulp van SBS-1 achterhaalde registraties als je toestel hebt gezien landed of vertrekkend van een airport in de buurt (voorbeeld Hoofddorp -SPL mag, een toestel op weg naar Beek gezien boven Hoofddorp telt niet) tellen ook mee, toestel is dus niet zelf gelezen.
Inderdaad!Michel wrote:Ik pik deze er even uit, maar wil hem aanpassen naar hoe ik het zou doen (heb zelf overigens geen SBS):GoldenAce007 wrote:2. Met behulp van SBS-1 achterhaalde registraties als je toestel hebt gezien landed of vertrekkend van een airport in de buurt (voorbeeld Hoofddorp -SPL mag, een toestel op weg naar Beek gezien boven Hoofddorp telt niet) tellen ook mee, toestel is dus niet zelf gelezen.
Met behulp van SBS-1 (of CISS, of logjes van anderen) achterhaalde registraties als je toestel hebt gezien landed of vertrekkend op een airport, waar je op dat moment ook zelf bent.
En dan wil ik er ook nog eens redelijk bij in de buurt zijn. Als ik bijvoorbeeld op SPL bij de Kaagbaan sta, en ik zie iets interessants van de Aalsmeerbaan wegklimmen is dat erg jammer, maar daar doe ik al niks mee. Verkeer wat ik voor mijn neus zie landen/starten en die ik zelf terug kan vinden in het CISS of in logjes, neem ik wel mee. Al het overige niet.
Overvliegers doe ik sowieso niks mee. Leuk dat ik misschien een A380 van wie dan ook over zie komen, maar die gaat zeker niet de boeken in bij mij. Ook al is de registratie voor 100% zeker, ik laat hem voor wat het is.
Doe mij deze maarGoldenAce007 wrote: 4. Alles via SBS-1 achterhaald tellen mee, dus ook op 38000 ft, vanzelfsprekend moet je nog wel gezien hebben van wie die is.
Als ik het een beetje gevolgd heb, is dit een misverstand. Hij heeft de code van B767 26205, maar in de db die SBS gebruikt staat nog de oude ID. Verbeter mij als ik het mis heb!Seagull wrote:Tsja die heeft nog zijn oude Portugeese code...
Bij deze tijd voor een verbeteringKey wrote:Als ik het een beetje gevolgd heb, is dit een misverstand. Hij heeft de code van B767 26205, maar in de db die SBS gebruikt staat nog de oude ID. Verbeter mij als ik het mis heb!Seagull wrote:Tsja die heeft nog zijn oude Portugeese code...
Erik
Aha! Dus de Chilenen hebben de mode-S transponder van die 767 laten staan op de code die bij de Portugese regi hoort (dat zei je ook al ). Dan is het rondvliegen met vorige ID van kisten dus geen SBS-db-fout maar wel degelijk een nalatigheid van de operator. Da's nieuw voor me, thx.Seagull wrote:De code hangt niet aan een kist/frame maar aan een registratie.
Misschien weer terug on-topic?Hans wrote: were not quite what this thread was about, so they have been moved
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more