...elke kofferslingerende part-time vakantiewerkstudent tellen als 1 baanBassie76 wrote:Leuk hoor dat men weer commercieel wil gaan vliegen vanaf Twente. Ik vraag me alleen af waar ze die 2700 arbeidsplaatsen en 1,5 miljoen passagiers per jaar vandaan willen gaan halen....
Een heliveld??? Nee, dat wordt Woensdrecht, met het meeste werk voor Stork/Fokker.Brian wrote:Ik meen ergens gelezen te hebben dat Gilze het onderhoud gaat doen voor de JSF....
Ik kan me ook niet voorstellen dat er weer fighters naar Gilze komen. Ik denk ook dat ik dat niet meer mee ga maken.aviodromefriend wrote:Een heliveld??? Nee, dat wordt Woensdrecht, met het meeste werk voor Stork/Fokker.Brian wrote:Ik meen ergens gelezen te hebben dat Gilze het onderhoud gaat doen voor de JSF....
denk ook niet dat je het in de loco's moet zoeken, eerder in twente's trots Arkefly Ik zou eerder voor een Groningen-Eelde benadering gaan dan je door een stel boefjes als Ryanairte laten "gijzelen". Dan maar iets langzamer groeien.... Die 1,2 miljoen is echt lange termijn, geloof echt niet dat dat snel zal gaan, al is het wel ideaal om tijdens een recessie de zaak voor te bereieden voor de nieuwe groeistuipen die de luchtvaart ongetwijfeld zal krijgen als de wereldeconomie weer aantrekt.Boudewijn van Oirschot wrote:Hmm, Polecat... wij hadden die discussie laatst ook, over Twenthe Airport. En die 1,5 miljoen passagiers dat is nogal een hoge verwachting. Dat zijn wel ongeveer 4100 passagiers per dag als de luchthaven 365 dagen open is. Dat halen ze niet alleen uit vakantievluchten neem ik aan. En voor easyJet is het ook niks, want die hebben over de grens al Keulen en Dortmund (toch?!) en anders was EZY al wel eerder naar Eindhoven, Groningen of Maastricht (route zelfs gestopt een paar jaar terug) gegaan. Dan zou het uit andere low cost carriers moeten komen naast Ryanair, wat dan nog het meest voor de hand ligt.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun het Oosten van NL best een nieuw vliegveld op lange autoritten te voorkomen, maar de doelen die nu gesteld worden kosten nog jaren om gerealiseerd te worden en dan nog heb ik er weinig vertrouwen in.
.
vertragend "niederrhein/weeze-lokale-wegen-gedoe"?Polecat wrote:Als je naar potentie kijkt kun je wat mij betreft naar alles in de cirkel Emmen, zwolle, apeldoorn, deventer, arnhem kijken, da's allemaal een uurtje rijden en ook nog eens alleen maar autoweg, de A1 ligt heel dicht bij het vliegveld, dus geen vertragend "niederrhein/weeze-lokale-wegen-gedoe"...
Zou kunnen hoor, maar ik ben binnen een uurtje in düsseldorf, in een goeie anderhalf uur op spl. Weeze is qua kilometers minder dan dussy, alleen schiet het niet echt op is mijn ervaring van de twee vluchten die ik daar ooit vanaf weeze gemaakt heb... (toegegeven , is wel een paar jaar geleden)Stefan wrote: vertragend "niederrhein/weeze-lokale-wegen-gedoe"?
Ik kan met meer dan 200 km/uur richting de afslag richting Weeze en dan met 100 km/uur het laatste stukje afleggen... dat lukt met de A1 niet!
Groeten,
Stefan
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more