QRA's zijn het enigste met toestemming voor >Mach 1 snelheden en dat is id alleen voor onderscheppingen.Serval_nl wrote:Via Google zag ik deze klacht die beweert dat een vliegtuig door de geluidsbarrière ging.
http://www.klachtenradar.nl/geluidsover ... sbarriere/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorop gesteld dat dat waar is, denk ik dat het dan om een onderschepping moet gaan.
Of zijn er nog andere situaties waarin toegestaan is de geluidsbarrière te doorbreken?
Ik heb gehoord dat het geoorloofd is voor elke tactische reden die het vereist om zo hard te vliegen, daar valt ook oefening onder.Hurricane wrote:QRA's zijn het enigste met toestemming voor >Mach 1 snelheden en dat is id alleen voor onderscheppingen.Serval_nl wrote:Via Google zag ik deze klacht die beweert dat een vliegtuig door de geluidsbarrière ging.
http://www.klachtenradar.nl/geluidsover ... sbarriere/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorop gesteld dat dat waar is, denk ik dat het dan om een onderschepping moet gaan.
Of zijn er nog andere situaties waarin toegestaan is de geluidsbarrière te doorbreken?
Of het in dit geval ook waar is laat ik even in het midden, weet ik niet...
Adios, Hurricane
Stukje RT van de testvlucht met DM op 285.050 MISSION 2922joost wrote:Ja die is er,
Tijdens een testvlucht gaat men regelmatig door de bariere. echter het heeft de voorkeur dat dit boven de Noordzee gebeurd.
Nu wil het wel voorkomen dat het ook boven Nederland gebeurd op de track Steenbergen-Tiel (uit mijn hoofd) als bijv de sea state van de Noordzee out of limits is.
Als men de Mach run boven Nederland doet is dat altijd op grote hoogte, minimaal FL400 (40000 Ft) meen ik, vanwege de geluidsoverlast.
En ik denk ook dat dit vandaag het geval is geweest, en ik denk zelfs dat het "Mission 2922" is geweest. Dat is of een F-16 vanaf Woensdrecht of Volkel geweest.
ook gebeurd het wel eens dat men per ongeluk door de bariere heen gaat, vaak zal je niet lang erna een persbericht naar buiten zien komen dat een en ander dan gebeurd is.
Grtz
Nice, Mach 1.54 gehaald! Snelste vorig jaar was mach 2.05BerendBotje wrote:Stukje RT van de testvlucht met DM op 285.050 MISSION 2922joost wrote:Ja die is er,
Tijdens een testvlucht gaat men regelmatig door de bariere. echter het heeft de voorkeur dat dit boven de Noordzee gebeurd.
Nu wil het wel voorkomen dat het ook boven Nederland gebeurd op de track Steenbergen-Tiel (uit mijn hoofd) als bijv de sea state van de Noordzee out of limits is.
Als men de Mach run boven Nederland doet is dat altijd op grote hoogte, minimaal FL400 (40000 Ft) meen ik, vanwege de geluidsoverlast.
En ik denk ook dat dit vandaag het geval is geweest, en ik denk zelfs dat het "Mission 2922" is geweest. Dat is of een F-16 vanaf Woensdrecht of Volkel geweest.
ook gebeurd het wel eens dat men per ongeluk door de bariere heen gaat, vaak zal je niet lang erna een persbericht naar buiten zien komen dat een en ander dan gebeurd is.
Grtz
Kan me herinneren dat een aantal jaar geleden boven Amsterdam een F-16 door de geluidsbarriere is gegaan. Geen QRA, ook geen onderschepping, maar een decompressie tijdens een normale oefenvlucht, waardoor de kist zo snel mogelijk naar lage hoogte moest om het voor de vlieger overleefbaar te houden zonder uit te moeten stappen.Hurricane wrote:QRA's zijn het enigste met toestemming voor >Mach 1 snelheden en dat is id alleen voor onderscheppingen.
Hehe, net op het nippertje gehaald ja en niemand kon het dat jaar meer verbeteren. Zag er leuk uit die FCF.Nice, Mach 1.54 gehaald! Snelste vorig jaar was mach 2.05
Was ook een Nederlander...J-018 meen ikBerendBotje wrote:Klonk in mijn oren niet als een Noor achter de knuppel, wat denk jij?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more