Persoonlijk zeg ik DOEN maar zakelijk gezien is het niet haalbaar, alle extra dagen gaan de uitgaven gewoon door en dit staat niet in verhouding tot de opbrengsten. Denk wel dat er met een entree een betere balans zal komen en dat er dan ook misschien meer mogelijk zal worden.... (maar das even een vlugge gedachte)Glidepath wrote:alles verandert, wat niet verandert staat stil.
een hogere efficientie is de opendagen langer te laten duren. vrijdag zaterdag en zondog, zodat de investeringen in man en materieel beter tot hun recht komen omdat er dan nog meer mensen in de gelegenheid zijn te komen kijken.
vroeger waren de def. open dagen ook op zondag en de ILSY-vliegfeesten gingen ook langer door dan 1 weekenddag. En die waren nota bene in de naoorlogse crisisjaren toen financiering ook een echt probleem was!
dus, minimaal 3 dagen misschien wel een hele week de poort open, met tal van activiteiten die een veel breder spectrum bedienen dan nu.
er moeten juist méér open dagen komen, niet minder.
Het is mens eigen om altijd verder te kijken naar eventuele verbeteringen, het kan altijd slechter...Thijs wrote:Wel apart dat iedereen Nederland vergelijkt met Belgie (qua opendagen). Trek eens een vergelijking met Denemarken of Duitsland, dan krijg je opeens een heel ander beeld.
Tsja, dat doen ze in Engeland en Frankrijk (Portes Ouverts) wel...Mag niet in NL, deze dagen zijn mede bedoeld om het publiek te tonen wat er met het belastainggeld gebeurd. Beetje gek als je daarvoor entree gaat vragen...
Ik had het niet over bezuinigen, ik had het over een kleine tegemoetkoming in de kosten van de open dagen....Als we het over bezuinigingen hebben dan staat die 1 miljoen niet eens achter de komma. Dat soort bedragen zetten geen zoden aan de dijk, dan kan je beter een F-16 naast de baan parkeren, dat levert meer op....
Erwin
1 miljoen / 65 miljoen = 1.54%Als we het over bezuinigingen hebben dan staat die 1 miljoen niet eens achter de komma. Dat soort bedragen zetten geen zoden aan de dijk, dan kan je beter een F-16 naast de baan parkeren, dat levert meer op....
Voor zover mij bekend gaat dit geld naar de boeren die hun weiland openstellen en niet naar defensie. Je kan natuurlijk op de fiets of met het ov gaan, dan betaal je niets...Vergeet niet dat we al geld betalen voor parkeerplek op de KLu open dag.
Onder andere ja, het gaat ook op aan de inzet van pendelbussen, etc. Het gaat er mij om dat we op die manier toch al een bijdrage leveren aan de kosten.Rene Peteri wrote:Voor zover mij bekend gaat dit geld naar de boeren die hun weiland openstellen en niet naar defensie.
Ja duh, wat maakt het uit hoe je het noemt, het gaat erom wat het oplevert. De afgelopen 20 jaar heeft defensie al vaak genoeg met de ´kaasschaafmethode´ bezuinigd, dat lukt niet erg meer. Dus gaat het om serieuze keuzes. Bijvoorbeeld de F50s eruit, bijvoorbeeld minder vervangers van de F16s en bijvoorbeeld de open dagen minder vaak houden. Een paar knaken verdienen door minder vaak het toilet door te spoelen, eerder de verlichting uit te zetten of een paar bezoekers te laten betalen gaat die miljoenen niet opbrengen.Rene Peteri wrote:Ik had het niet over bezuinigen, ik had het over een kleine tegemoetkoming in de kosten van de open dagen....Als we het over bezuinigingen hebben dan staat die 1 miljoen niet eens achter de komma. Dat soort bedragen zetten geen zoden aan de dijk, dan kan je beter een F-16 naast de baan parkeren, dat levert meer op....
Erwin
Als je het over bezuinigingen hebt ligt er dik op dat er minder en later vervangers voor de F16's aangeschaft gaan worden , dat LWD of Vkl (indien de US Forces daar gaan vertrekken) gaat sluiten. Dat ze alsnog de onderzeeers gaan schrappen, dat er een landmachtbrigade wordt opgeheven etc.... Dan hebben we het over bezuinigingen...
Maar nogmaals, daar had ik het niet over...
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more