Hoeveel worden er genoemd?philbrands wrote: Er worden ook meer B747-400F's genoemd dan mij bekend zijn
Dit was amper een maand geleden als ik goed ben geinformeerd, lijkt mij niet dat ze opeens hun strategie weer hebben omgegooid.ehusmann wrote: Niet is zo veranderlijk ...
Erwin
Nog niet. Maar als je even puur naar de ontwikkelingen kijkt is het niet zo vreemd.B767-300ER wrote:Of kan je je mening staven me feiten/bronnen?
B767-300ER wrote:philbrands wrote: Er worden ook meer B747-400F's genoemd dan mij bekend zijn
B767-300ER wrote:Hoeveel worden er genoemd?
Sinds juni in ieder geval zwarte cijfers bij Paxehusmann wrote: Nog niet. Maar als je even puur naar de ontwikkelingen kijkt is het niet zo vreemd.
- pax Europa al een tijdje gestopt (terwijl de A320s net nieuw waren)
- pax intercontinentaal al jaren niet echt winstgevend, liet zeker geen groei zien
2 B767 gaan niet,maar zijn al weg. derde (MCJ) gaat zoweizo juni 2010. Einde leasecontract. Andere 3 staan te koop, daar deze 100% eigendom zijnehusmann wrote: - markt op dit moment voor intercontinentaal is niet florisant
- 2 van de 6 B767 gaan er uit, de andere 4 staan op de nominatie te gaan, terwijl er nog geen duidelijkheid is over vervanging
Hier praat je jezelf erg tegen. Eerst stel je dat volgens jou MP PAX niet in een paar maanden aan kisten kan komen, vervolgens stel je dat MP CARGO er "opeens" wel een hoop kisten bijkrijgt. Ik denk dus niet dat we verbaasd op moeten gaan kijken als dat voor PAX opeens ook blijkt te kunnenehusmann wrote: - geen nieuwe toestellen besteld, geen zicht op tweedehands (en die ga je volgens mij niet in een paar maanden krijgen)
- cargo gaat er opeens veel kisten bijkrijgen, genoeg werk voor huidig personeel
Wel apart dan dat hij naar Parijs is afgereisd om te onderhandelen over de A330 van AF, als dat niet in de strategie past, waarom deze reisehusmann wrote: Een directeur die dan zegt ´het heeft onze hoogste prioriteit´ is wat mij betreft een directeur van een voetbalclub die zegt voor 100% achter zijn trainer te staan... om hem de volgende dag de laan uit te sturen. Dat is alleen om de gemoederen rustig te houden. Ik denk dan ook niet dat ze hun strategie hebben aangepast, ik denk simpelweg dat ze hun echte strategie nooit naar buiten hebben gebracht.
Niets is inderdaad zo veranderlijk als de luchtvaart.ehusmann wrote: Die overgang van AF/KL cargo naar Martinair die nu aanstaande lijkt, is ook niet pas afgelopen weekend bij iemand opgekomen. Daar wordt ongetwijfeld al veel langer over gesproken. In de aankondigingen van Martinair is dat tot dusverre nooit genoemd. Waarom niet? Simpel, ze konden dat nog niet doen, omdat dan het KLM personeel op de achterste benen zou staan.
Maar, we zullen het zien. Wat ik al zei, niets is zo veranderlijk....
Erwin
Niets is inderdaad zo veranderlijk als de luchtvaart.[/quote]ehusmann wrote: Die overgang van AF/KL cargo naar Martinair die nu aanstaande lijkt, is ook niet pas afgelopen weekend bij iemand opgekomen. Daar wordt ongetwijfeld al veel langer over gesproken. In de aankondigingen van Martinair is dat tot dusverre nooit genoemd. Waarom niet? Simpel, ze konden dat nog niet doen, omdat dan het KLM personeel op de achterste benen zou staan.
Maar, we zullen het zien. Wat ik al zei, niets is zo veranderlijk....
Erwin
Naar mijn idee klopt dit aardig:philbrands wrote:18 B747-400F,2 747-200F, 2 B777F en 7 MD-11F, dus ik was in mijn eerder bericht mbt 4 B777F's verkeerd.[/url]
Martinair heeft in zijn bestaan als Cargo operator aangetoond dat ze erg fexibel zijn, hetgeen bij AF en KL niet echt lukt. KL cargo kisten gingen bijvb. weer weg van een veld terwijl er extra cargo onderweg was. Dit werd mede veroorzaakt door het feit dat KL piloten zowel vrach als pax vliegen en zij soms niet een uurtje konden wachten omdat dan bepaalde schema's in de war kwamen. MP daar in tegen doet dat wel, stelt zich flexibeler op naar de klant en op velden als hong kong zien ze liever de cargokisten van MP dan KL bij de afhandelaar mbt de flexibiliteit. Tevens speelt er naar mijn mening de ruime ervaring mee die MP heeft ten opzichte van KL en AF. Maar laten we nu gewoon hopen als spotters dat we straks wat nieuwe kisten op SPL kunnen platen die voor MP opereren......dat is mijn wens en dat MP blijft bestaan zoals ze er al 50 jaar zijn.....is goed voor mijn broer en zusehusmann wrote: Die overgang van AF/KL cargo naar Martinair die nu aanstaande lijkt, is ook niet pas afgelopen weekend bij iemand opgekomen. Daar wordt ongetwijfeld al veel langer over gesproken. In de aankondigingen van Martinair is dat tot dusverre nooit genoemd. Waarom niet? Simpel, ze konden dat nog niet doen, omdat dan het KLM personeel op de achterste benen zou staan.
Maar, we zullen het zien. Wat ik al zei, niets is zo veranderlijk....
Erwin
19?hmv wrote:19x 747-400F
Boeing 747-400BCF 4x(huidig AF)+6x(Conversion van AF PAX kisten)B767-300ER wrote:19?hmv wrote:19x 747-400F
Daarbij, wikipedia is nou niet echt de meest betrouwbare bron
Waarom zou AF 6 van haar 744 pax ombouwen tot BCF terwijl MP zelf al 4x BCF in de woestijn heeft staan.hmv wrote: Boeing 747-400BCF 4x(huidig AF)+6x(Conversion van AF PAX kisten)
Wat ik heb begrepen is dat de kisten van KL en AF zuiniger zijn dan de MP B744's.B767-300ER wrote:Waarom zou AF 6 van haar 744 pax ombouwen tot BCF terwijl MP zelf al 4x BCF in de woestijn heeft staan.hmv wrote: Boeing 747-400BCF 4x(huidig AF)+6x(Conversion van AF PAX kisten)
Het ophalen van die kisten zal allicht (veel) goedkoper zijn dan ombouwen.
KL en MP gebruiken CF-6-80's voor hun kisten dus die zijn allen gelijk; wellicht dat een originele 744F wat logischer in elkaar steekt dan een omgebouwde 744 (en t lijkt me ook wel logisch dat een cargo-deur-inbouw wat impact heeft op een frame) en dat die zo 'beter' functioneert ??philbrands wrote:Wat ik heb begrepen is dat de kisten van KL en AF zuiniger zijn dan de MP B744's.B767-300ER wrote:Waarom zou AF 6 van haar 744 pax ombouwen tot BCF terwijl MP zelf al 4x BCF in de woestijn heeft staan.hmv wrote: Boeing 747-400BCF 4x(huidig AF)+6x(Conversion van AF PAX kisten)
Het ophalen van die kisten zal allicht (veel) goedkoper zijn dan ombouwen.
Daarnaast hebben geloof ik KL en AF de zelfde motoren onder de 747's hangen en MP 747's hebben andere motoren.
Dus misschien zijn dit de redenen waarom het gedaan wordt.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more