Het is zeker een baan met een hele grote vrantwoordelijkheid.T-O wrote:Of "de verkeersleider" teveel verdient weet ik niet. Het is een baan met nogal wat verantwoordelijkheid.
Maar als het over bezuinigen gaat....
Mee eens!
In deze moeilijkere tijd is het noodzaak dat iedereen mee doet met bezuinigen.
Naar mijn mening mogen de mensen, die het kunnen missen wat méér inleveren (lees: de hogere inkomens).
En 180.000 euro is nog steeds zo'n 5 x modaal !!!
Ben ik het wel mee eens. En uberhaupt is die grens van 180.000 per jaar nogal arbitrair. Je kan ook beargumenteren dat het voor de MP veel te laag is.Zwaan wrote:180.000 voor een verkeersleider op Schiphol met 20 jaar dienstjaren die tijdens zijn dienst shiftleader is en zodoende verantwoordelijk is voor alle vliegbewegingen op Schiphol is zeker niet veel. Zeker gezien de complexiteit van Schiphol. Dit heeft niets met graaien te maken. Dat men in het bestuur zo veel verdient is hier wel weer een gevolg van aangezien er anders geen carrière wordt gemaakt indien het salaris niet stijgt.
Ik heb zware respect als ik die gasten aan de lijn heb, zeker als het druk is of bij slecht weer. Deze kortzichtigheid typeert de Nederlandse politiek weer.
Precies.... begin altijd eerst bij een ander (die het het liefst nog zwaarder heeft dan jij), maar vooral niet bij jezelf. Stel je voor zeg....Boudewijn van Oirschot wrote:Als ze gaan bezuinigen, bezuinig dan eerst op het koningshuis en ontwikkelingshulp
Semi bij mijn weten. Qua inkomsten zijn zij afhankelijk van de start and landingsgelden. Nu zijn deze laatste bevroren door het ministerie van V&W om zo de concurrentiepositie van Schiphol te verbeteren. De inkomsten die LVNL hierdoor misloopt worden gecompenseerd door V&W.Maar even tussen door, Is de LVNL een commercieel bedrijf of enigszins staats gerelateerd?
Ik heb het opgezocht. Het betreft het jaarverslag over 2008. Op pagina 71 wordt de opsomming gegeven over de functies die de "B" norm te boven gaan. Zie: http://www.lvnl.nl/nl/actueel/publicati ... TOTAAL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;ehusmann wrote: Wat ik me alleen afvraag na het tweede stuk dat Rockville quote, wie verdient er nu eigenlijk te veel? Als ik het zo lees dan zijn het over het algemeen niet de verkeersleiders zelf, maar managers en bestuurders. Bij die groep vraag ik me wel af of het nodig is.
Check...Delta12 wrote:@: Zwaan
Met graaien bedoel ik niet de lvnl, maar met name andere grote financiële instellingen die nu een voor een tegen de lamp lopen.
Als je die lijst bekijkt dan valt het volgens mij reuze mee. De meeste van de lonen liggen maar net boven die 180.000 euro. Een aantal boven de 200.000 en dan is er één die er uitschiet. Maar zoals Thijs al aangeeft, dan moet je ook bekijken wat het oplevert, dat kunnen we nu niet.Rockville wrote:Ik heb het opgezocht. Het betreft het jaarverslag over 2008. Op pagina 71 wordt de opsomming gegeven over de functies die de "B" norm te boven gaan. Zie: http://www.lvnl.nl/nl/actueel/publicati ... TOTAAL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more