Wat je hoort is een elektrisch aangedreven hydraulische pomp (deze maken altijd zo'n pleuris herrie) en waarschijnlijk word deze gebruikt om de speed-brake open te houden (andere hydraulische afnemer is dr niet)Delta12 wrote: Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ZY0Y72-kFww" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand een idee wat het is?
Is er geen HYD brake system? Hoe wordt dit systeem aangestuurd bij een BAe?Hurricane wrote: een andere hydraulische afnemer is dr niet
De brakes zijn maar een heel kleine afnemer van t systeem; de Speed Brake is de grootste (dat had ik even anders moeten formuleren) dus misschien dat hierdoor de motoren niet voldoende leveren en dat zo de elektrische pomp moet bijspringen.ssb-spotting wrote:Is er geen HYD brake system? Hoe wordt dit systeem aangestuurd bij een BAe?Hurricane wrote: een andere hydraulische afnemer is dr niet
(indien er ergens een manual online beschikbaar is, kun je de link dan delen, eventueel via een PM?)
Geluid is altijd sterker in de cabine want je zit dan relatief dicht bij de pomp (soms zit er alleen n vloerplaat tussen); bij de grotere kisten zit er meer ruimte /beplating /geluidswerende materialen waardoor je het minder goed hoort. En voor in de kist zal je het minder goed horen dan achterin, maar dat is in deze kist niet zo'n groot verschil.Delta12 wrote:Maar waarom klinkt hij andere nooit zo hard en dan nu wel. Is daar misschien nog een logische verklaring voor? Het lijkt net alsof hij droogloopt ofzo?
Het zou inderdaad zeer goed mogelijk kunnen zijn dat er een tijdelijk tekort was waardoor er een extra (elektrische) pomp is ingeschakeld om zo het tekort op te heffen.Hurricane wrote: De brakes zijn maar een heel kleine afnemer van t systeem; de Speed Brake is de grootste (dat had ik even anders moeten formuleren) dus misschien dat hierdoor de motoren niet voldoende leveren en dat zo de elektrische pomp moet bijspringen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more