Polecat wrote:
Ik denk en hoop nog steeds wel dat de JSF "het" wordt...
Denken is een ding, maar hoe kun je dat nu hopen als je dit leest, en dat telkens weer de laatste tijd:
"Those findings address only the known problems; there's a huge iceberg floating just under the surface. With F-35 flight testing barely three percent complete, new problems - and new costs - are sure to emerge. Worse, only 17 percent of the aircraft's characteristics will be validated by flight testing by the time the Pentagon has signed contracts for more than 500 aircraft. Operational squadron pilots will have the thrill of discovering the remaining problems, in training or in combat. No one should be surprised if the final F-35 total program unit cost reaches $200 million per aircraft after all the fixes are paid for."
en
"If one accepts every aerodynamic promise Lockheed currently makes for it, the F-35 will be overweight and underpowered. At 49,500 pounds in air-to-air take-off weight with an engine rated at 42,000 pounds of thrust, it will be a significant step backward in thrust-to-weight and acceleration for a new fighter. In fact, at that weight and with just 460 square feet of wing area for the Air Force and Marine Corps versions, the F-35's small wings will be loaded with 108 pounds for every square foot, one third worse than the F-16A. (Wings that are large relative to weight are crucial for maneuvering and surviving in combat.) The F-35 is, in fact, considerably less maneuverable than the appallingly vulnerable F-105 "Lead Sled," a fighter that proved helpless in dogfights against MiGs over North Vietnam."
Beide uit:
http://www.huffingtonpost.com/winslow-t ... 37564.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en
"En in tegenstelling tot vorig jaar herfst, toen Bush nog aan de macht was en Staatssecretaris Gorden England er voor koos het JET rapport goeddeels stil te houden en beleidsmatig te negeren ten koste van andere projecten, zal er nu vrijwel zeker meer aandacht voor de uitkomsten zijn.
Minister Gates bemoeit zich nu zelf met de zaak, de totale houding binnen het Pentagon is veel kritischer dan vorig jaar. Oorzaak is onder andere de minimale voortgang in het testen, ieder is zich bewust dat slechts 10% van de geplande testvluchten afgelopen jaar is uitgevoerd. In FY2009 (1-oct-2008 t/m 30-sep-2009) zijn zelfs minder vluchten – maar 52 - uitgevoerd in FY2008, toen een al teleurstellend gering aantal van 59
(amper meer als een (!) per week, HR) werd uitgevoerd. Met een schamele 124 vluchten (en 150 vlieguren) na bijna 3 jaar testvliegen in een programma dat oorspronkelijk 5.000 testvluchten (11.000 vlieguren) en 6,5 jaar zou duren, wordt het voor ingewijden steeds moeilijker zich geen zorgen te maken."
Uit:
http://www.jsfnieuws.nl/?p=495" onclick="window.open(this.href);return false;
Face it, dit testprogramma zit muurvast. Hoe iemand kan verwachten dat dit tot een goed einde kan komen is beyond me....
Ik ben heel benieuwd naar positieve commentaren van bronnen uit onafhankelijke hoek....
Hans.