Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
js51672
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2279
Joined: 04 Nov 2002, 08:46
Type of spotter: ..
Subscriber Scramble: no more
Location: EHEH and EHBD area

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by js51672 »

Gonzo wrote:Volgens de planning komt de PH-MPR op 24 november weer naar AMS rechtstreeks van BAD (Barksdale AFB) om 6:35.

Wel of niet via EIN?
Malolo LaiLai daarvoorbij gaan is dichterbij komen..
.
.
Cargofreak
Posts: 14
Joined: 22 Feb 2009, 18:27
Type of spotter: S1

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Cargofreak »

js51672 wrote:
Gonzo wrote:Volgens de planning komt de PH-MPR op 24 november weer naar AMS rechtstreeks van BAD (Barksdale AFB) om 6:35.

Wel of niet via EIN?

Veranderd in direkt naar AMS.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

PH-MPR zal na aankomst 's ochtends meteen 's middags om 12:35 UTC via SHJ naar HKG vertrekken.
Hij kan dus meteen vol aan de bak.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by SPL »

In the Dutch newspaper the Noord-Hollands Dagblad, was a article over Martinair. The director talked about the fact that an 74Y was back from the desert and that before the end of this year a second one is back from the desert.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Daar heb ik nog niks van gehoord, het enig wat ik nu weet is dat MP samen met KL en VNV in onderhandeling is om de twee over gebleven 747ERF's van KL onder te brengen bij MP. Dit betekent tevens dat er 25 KL captains en 25 KL First Officers meegaan met deze kisten die dan onder MP coordinatie gaan werken. Tevens gaan er steeds meer geruchten in de gang, ik herhaal geruchten, dat er in december informatie naar het personeel komt omtrent passagiersvluchten, het zou hier dan gaan om de mogelijke vervanging van de 767's van MP.

Gr.
Gonzo
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
Millman
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 260
Joined: 26 Dec 2007, 20:46

Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Millman »

Iemand enig idee of de "PH-MPR" nog vliegt deze week?
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4658
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Re: EHAM 11-01-2010

Post by frank kramer »

Volgens het "inside the hangars" topic staat de MPR in hangar 12 voor een portie onderhoud. Dan is 't dus maar de vraag hoe snel dat weer voorbij is... weet iemand meer?
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: EHAM 11-01-2010

Post by Hurricane »

frank kramer wrote:Volgens het "inside the hangars" topic staat de MPR in hangar 12 voor een portie onderhoud. Dan is 't dus maar de vraag hoe snel dat weer voorbij is... weet iemand meer?
Omdat die kist uit de woestijn komt is het geheel afhankelijk van de bevindingen die gedaan worden voordat zij weer actief op pad gaat.

Adios, H.
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 11-01-2010

Post by B767-300ER »

Hurricane wrote:
frank kramer wrote:Volgens het "inside the hangars" topic staat de MPR in hangar 12 voor een portie onderhoud. Dan is 't dus maar de vraag hoe snel dat weer voorbij is... weet iemand meer?
Omdat die kist uit de woestijn komt is het geheel afhankelijk van de bevindingen die gedaan worden voordat zij weer actief op pad gaat.

Adios, H.
Ze is sinds eind november alweer volledig operationeel voor MP. Lijkt mij stug dat de woestijn-check dan nu pas gedaan wordt?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Millman
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 260
Joined: 26 Dec 2007, 20:46

Re: EHAM 11-01-2010

Post by Millman »

B767-300ER wrote: Ze is sinds eind november alweer volledig operationeel voor MP. Lijkt mij stug dat de woestijn-check dan nu pas gedaan wordt?
Is dat bevestigd? Of zijn de laatste vluchten puur voor onderzoek gedaan?
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: EHAM 11-01-2010

Post by SPL »

Millman wrote:
B767-300ER wrote:Ze is sinds eind november alweer volledig operationeel voor MP. Lijkt mij stug dat de woestijn-check dan nu pas gedaan wordt?
Is dat bevestigd? Of zijn de laatste vluchten puur voor onderzoek gedaan?
En hoe bedoel je dat precies? Ben de vlucht de laatste weken zeer geregeld tegengekomen in het CISS. Gewoon op de reguliere cargo routes van de MP. Dus lijkt me stug dat dat onderzoek vluchten zijn... Of begrijp ik je verkeerd?


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
Millman
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 260
Joined: 26 Dec 2007, 20:46

Re: EHAM 11-01-2010

Post by Millman »

SPL wrote:
Millman wrote:
B767-300ER wrote:Ze is sinds eind november alweer volledig operationeel voor MP. Lijkt mij stug dat de woestijn-check dan nu pas gedaan wordt?
Is dat bevestigd? Of zijn de laatste vluchten puur voor onderzoek gedaan?
En hoe bedoel je dat precies? Ben de vlucht de laatste weken zeer geregeld tegengekomen in het CISS. Gewoon op de reguliere cargo routes van de MP. Dus lijkt me stug dat dat onderzoek vluchten zijn... Of begrijp ik je verkeerd?

Groeten Martijn
De PH-MPR kwam eigenlijk (voor een aantal forumbezoekers) onverwacht terug op SPL.
Ook is er meerdere malen op het forum gevraagd waarom dit was en dit is, zover ik kan
teruglezen, nooit volledig beantwoord. Vandaar mijn opmerking.

Maar goed, mijn eerste vraag blijft voorlopig dus onbeantwoord wanneer de kist in hangar 12 blijft staan.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: EHAM 11-01-2010

Post by SPL »

De MP 747's waren toendertijd in de woestijn geparkeerd vanwege overcapaciteit. Zou de cargo weer aantrekken, dan konden de kisten weer teruggehaald worden. Dit is dus met de PH-MPR gebeurt. Mogelijk komt er binnenkort ook nog een tweede kist terug...


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
Millman
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 260
Joined: 26 Dec 2007, 20:46

Re: EHAM 11-01-2010

Post by Millman »

SPL wrote:De MP 747's waren toendertijd in de woestijn geparkeerd vanwege overcapaciteit. Zou de cargo weer aantrekken, dan konden de kisten weer teruggehaald worden. Dit is dus met de PH-MPR gebeurt. Mogelijk komt er binnenkort ook nog een tweede kist terug...


Groeten Martijn
OK, dank je... maar verder geen nieuws over huidige status dus?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 11-01-2010

Post by B767-300ER »

We dwalen erg af, wellicht dat een moderator dit kan verplaatsen naar het martinair speculeer corner??
Om antwoord te geven, de MP-MPR staat gewoon in de schuur voor wat regulier onderhoud, niks meer, niks minder. Geen C-Check of D-Check en heeft al helemaal niets met de woestijn te maken of de gevolgen daarvan. Sinds ze terug is in Amsterdam is ze zeer frequent (volledig operationeel) ingezet op reguliere routes van MP, geen test of oefenvluchten dus, reeds door Martijn al aangegeven.
De kist is in de woestijn alweer gereed gemaakt voor volledig operationeel gebruik, door de Fa. Evergreen. Hetzelfde gaat gebeuren met de PH-MPQ, de eerstvolgende kist die terugkomt naar AMS. Ook na terugkomst op AMS zal deze direct volledig operationeel ingezet worden. Uiteraard moet er daarna wel regulier onderhoud gepleegd worden, zoals nu aan de PH-MPR
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”