Heb je het slecht getroffen, kom eens aan boord bij de KL cargo bakken en de MP BCF's, heerlijke stoelen en vriendelijke crew, en als je geluk hebt, dat had ik, wordt je bediend door de co!! Ik zeg je, ik vlieg alleen nog maar met cargo kisten i.v.m. de serviceskycruiser wrote:Ik snap het idee erachter hoor... maar als ik even de andere kant van het verhaal mag zeggen (zelf JA401J meegevlogen AMS-FRA-NRT);Millman wrote:Het zou voor mij ook weleens leuk zijn om met de crew mee te vliegen
-het is een gewone B747-400.
-je stoelen hebben geen IFE
-je moet je eigen maaltje opwarmen
In principe zal je natuurlijk niet de hele tijd op de jumpseat zitten, officieel mag het sowieso niet, maar daar wordt op een freighter over het algemeen niet zo moeilijk over gedaan.
Grtz,
Eric
Dat zei ik ook niet... het eten was bij JAL ook heerlijk (maar zelf klaarmaken, geen probleem hoor), de stoelen bij JAL zijn ook heerlijk (maar geen IFE natuurlijk), en de jumpseat is voor mij ook bereikbaar op in principe iedere vlucht in ons netwerk...Gonzo wrote:
Heb je het slecht getroffen, kom eens aan boord bij de KL cargo bakken en de MP BCF's, heerlijke stoelen en vriendelijke crew, en als je geluk hebt, dat had ik, wordt je bediend door de co!! Ik zeg je, ik vlieg alleen nog maar met cargo kisten i.v.m. de service
Daarnaast met regelmaat de vlucht gewoon in de cockpit gezeten en dat is helemaal perfect, echt genieten.
Vertel eens verder?skycruiser wrote:Dat zei ik ook niet... het eten was bij JAL ook heerlijk (maar zelf klaarmaken, geen probleem hoor), de stoelen bij JAL zijn ook heerlijk (maar geen IFE natuurlijk), en de jumpseat is voor mij ook bereikbaar op in principe iedere vlucht in ons netwerk...Gonzo wrote:
Heb je het slecht getroffen, kom eens aan boord bij de KL cargo bakken en de MP BCF's, heerlijke stoelen en vriendelijke crew, en als je geluk hebt, dat had ik, wordt je bediend door de co!! Ik zeg je, ik vlieg alleen nog maar met cargo kisten i.v.m. de service
Daarnaast met regelmaat de vlucht gewoon in de cockpit gezeten en dat is helemaal perfect, echt genieten.
Werk je bij deze bedrijven? Skycruiser werkt bij JAL en hij zal de regels toch zeker wel weten. Ook lijkt het me niet dat hij er over gaat liegen.Silvester wrote:Sorry hoor ..
But I don't buy this, tenzij je als loadmaster of animalattendant of ieder ander die mee reist ter behoeve van een zending tot de crew behoort, kom je er bij KL als passagier in een vrachtbak niet in.
In ieder geval strikt tegen de regels.
En bij de Japanners ook niet, bijna iedere vlucht Cargo Aircraft Only gevaarlijke stoffen aan boord en zijn passagiers niet toegestaan .
Inderdaad heb ik een functie bij MP maar wat ik doe doet er verder niet aan toe, er zijn hier genoeg mensen die weten wie ik ben en wat ik doe.nuckleuz wrote:Werk je bij deze bedrijven? Skycruiser werkt bij JAL en hij zal de regels toch zeker wel weten. Ook lijkt het me niet dat hij er over gaat liegen.Silvester wrote:Sorry hoor ..
But I don't buy this, tenzij je als loadmaster of animalattendant of ieder ander die mee reist ter behoeve van een zending tot de crew behoort, kom je er bij KL als passagier in een vrachtbak niet in.
In ieder geval strikt tegen de regels.
En bij de Japanners ook niet, bijna iedere vlucht Cargo Aircraft Only gevaarlijke stoffen aan boord en zijn passagiers niet toegestaan .
Grt, Erik
Bij MP geldt nog een andere regel, dat piloten van MP mogen familie mee nemen op vrachtvlucht, zij lopen dan in een uniform mee, krijgen een securitycheck eerst en heb een tijdelijk crewpas achtig iets bij zich. Familie mag ook een goede vriend zijn nadat hij door de securitycheck is gehaald. Het kost de piloten twee vakantiedagen of zoiets. Hoe die regel in elkaar zit verder weet ik niet maar heb al een paar keer zoiets gezien.skycruiser wrote:@ Millman; ik kan me voorstellen dat je mee wilt op een vrachtbak, maar dat lukt niet als je geen cargo-attendant bent (bijv. van levende have of waarde-zendingen). Het zou ook nog kunnen als je werknemer bent en de functie van loadmaster of flight operations uitvoert. Toevallig ben ik beide ...
En anders kom je er niet op mee. Een vrachtvlucht is geen passagiersvlucht, en de maatschappij heeft geen rechten om betalend passagiersvervoer te vliegen op de vrachtvluchten.
Grt,
Eric
Silvester dat is eigenlijk wel jammer dat ze in het blauw blijven vliegen, want de enige plek waar genoeg blauw op "straat" (platform) te zien is, is op SPL.Silvester wrote:( P. S . ja ik werk voor KL en kan ook nog vertellen dat de 747-400ERF's vanaf februari definitief in KLM blauw blijven, en incidenteel ook weer onder KL vluchtnummer ingezet kunnen worden )
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more