Een JAL2 komt er dus niet. De JAL zoals nu blijft gewoon voortgaan in een nieuwe vorm.ehusmann wrote:Bij JAL weet ik niet precies of JAL te groot is, of gewoon slecht geleid, dus of JAL2 net zo groot zal worden zal de vraag zijn.
Het reddingsplan is er al. En de executie komt er niet.ehusmann wrote:Als er een reddingsplan komt voor JAL (met bijvoorbeeld een fikse kapitaalinjectie en reorganisatie) dan kan dat beter zijn dan de boel te laten klappen. Als er geen goed reddingsplan komt dan is de vraag wat meer oplevert, executie of door blijven gaan. Alle drie zijn mogelijk op dit moment.
De aandeelhouders zijn er zelfs reeds mee akkoord gegaan.
Het reddingsplan omvat 3 jaren, waarin tussentijds verschillende zaken zullen worden doorgevoerd om e.e.a.te herzien binnen de organisatie.
In grove lijnen kan je het volgende verwachten;
-overcapaciteit eruit (lees: B747-400. Dat proces wordt deze maand reeds ingang gezet)
-reductie personeelsbestand, grotendeels in Japan
-eventuele toetreding tot een ander samenwerkingsverband/alliantie
-eventueel daaruit voortvloeiend, maar anders ook, een herziening van netwerk, frequenties en materieel
Grt,
Eric