TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

De volgende 3 kisten gaan de oude B767's van ArkeFly vervangen:

B767-304ER-WL G-OBYH cn28883/ln737
B767-304ER-WL G-OBYI cn29138/ln783
B767-304ER-WL G-OBYJ cn29384/ln784

Bron: Thomson Airways

Verder heeft TAN (Tui Airlines Netherlands) in het luchtvaartregister enkele extra registraties vastgelegd begin maart.

Vastgelegd waren de PH-TFA t/m PH-TFF en de PH-TUI
Toegevoegd zijn de PH-TFG t/m PH-TFN

De PH-TFA t/m PH-TFF zullen worden gebruikt voor de Boeing 737-800's
PH-TUI zal de registratie zijn van de eerste ArkeFly 787-8, gevolgd door de TFJ en TFK
PH-TFG, TFH en TFI zullen gebruikt worden voor eerder genoemde Thomson 767's.
De PH-TFL, TFM en TFN zijn nog type onbekend. Wellicht worden deze gebruikt als de eerste 738 in 2015 vervangen gaat worden.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Custom addict »

XBag wrote:Zoals het er deze week naar uit ziet, wordt het als volgt;

3x eigen 737; PH-TFA, B, C.
2x lease 737 van Miami Air; waarschijnlijk N738MA en N739MA.
3x eigen 767; PH-AHQ, AHX, AHY.

De 757 gaat (momenteel) zeer waarschijnlijk niet door.

Ook zal er op korte termijn een oplossing moeten komen voor de 767's, aangezien de PH-AHY aan zijn maximum start en landingen komt, en deze binnenkort een C check moet ondergaan. Als het even kan wordt deze kist nog voor de C-check er uit gezet.

Hoe het zit met de Thomson 767 en de PH-TFD die dit jaar zouden komen heb ik geen nieuws.
Voorspellende gave?? Want Skyservice staat momenteel aan de grond vanwege betalingsachterstanden en dat
was volgens mij de grootste kanshebber om de 757 te leveren.
Always a different day with aviation
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Eerste Thomson 767 komt in okt 2010, daarna gaat de AHY er direct uit,ondergaat een C-Check, en gaat terug naar de lessor.

De 757 plannen kwamen van ThomsonAirways
All times are local times!

Regards, N.
jet380
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 244
Joined: 09 Apr 2009, 16:18
Type of spotter: f4 civille luchtvaart
Subscriber Scramble: jet380

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by jet380 »

Weet iemand toevallig waneer de tfc weer terug komt???
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Rond de 25e van April...
All times are local times!

Regards, N.
XBag
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 28
Joined: 12 Mar 2010, 23:27
Type of spotter: During work

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by XBag »

Zomervloot staat nu zo goed als vast.
Naast de eigen vloot van 3x 738 en 3x 763 dus twee 738 van Miami Air; N738MA en N739MA.

TFC komt de 27e terug en wordt de 28e weer omgezet naar LY indeling (84/96).
De N738MA en N739MA zullen tevens beide een LY indeling krijgen gelijkwaardig aan de eigen toestellen.

Dan nog een update met oog op de toekomst;
De 767's die van Thomson komen gaan een 2-4-2 config gebruiken (totaal dus 292 passagiers) en de star class zal gaan verdwijnen.
Wél wordt er nog een drie klassen service aangeboden; Economy, Comfort en Comfort Plus.
Ik geloof dat het Noorse zusje al zoiets heeft.
Ook wil Arkefly meer richting Asië gaan uitbreiden, en is (nog steeds ja) bezig met het onderzoeken van een route naar Florida, klein veldje iets ten noorden van Orlando.

Stay tuned...
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

zonder starclass zouden in de huidige arkefly kisten al 281 passagiers passen. Met een 2-4-2 dus alleen maar het "aantal rijen" meer.
Komen er dan minder rijen in de kist? Of komt die 2-4-2 alleen in de economyclasse? Net zoals in die **bak van Martinair (PH-MCJ)

TuiFly nordic heeft ook een ex thomson 767, die prakken er 328 in een 763....

Verder: Thomson 767's krijgen Personal IFE en winglets
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Lees ik dat goed? 2-4-2? Dit is niet zo best voor de gezondheid van waarde -300ER. :wink:

"Klein veldje iets ten noorden van Orlando" kan alleen maar Sanford zijn. Vliegen alle Britse charters al op.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by SPL »

PH-TFC is coming back, see topic of the 27th:

http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=62299" onclick="window.open(this.href);return false;


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:Lees ik dat goed? 2-4-2? Dit is niet zo best voor de gezondheid van waarde -300ER. :wink: .
Ik zat al te wachten op je reactie ;) ;)
Het duurde nog vrij lang ;)

DRAMA!!!...

Maar wel 33" in Economy en 36" in Comfort.... Nu jullie weer ;)
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:53, edited 1 time in total.
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by skycruiser »

76-er wrote:
B767-300ER wrote: Maar wel 33" in Economy en 36" in Comfort.... Nu jullie weer ;)
Van inches etc heb ik geen verstand, maar ik had begrepen dat in de veelgeroemde MCJ 2-4-2 achterin de beenruimte wat meer was dan standaard in eco. Die 36" in CC, is dat dan bij 2-3-2 of 2-4-2?
Da's wel goed. Bij KLM krijg je maar 31'' achterin. Kan je nagaan ;)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:
B767-300ER wrote: Maar wel 33" in Economy en 36" in Comfort.... Nu jullie weer ;)
Van inches etc heb ik geen verstand, maar ik had begrepen dat in de veelgeroemde MCJ 2-4-2 achterin de beenruimte wat meer was dan standaard in eco. Die 36" in CC, is dat dan bij 2-3-2 of 2-4-2?

Martinair heeft in eco 30, comfort 33. De MCJ heeft eco 31.
ArkeFLy krijgt 33" in eco, 2-4-2 en 36" bij 2-4-2 in comfortclasse
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Duidelijk, hoeveel stoelen totaal hou je dan over? En welke deurenconfiguratie hebben de Thomsonbakken?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

293 stoelen komen erin
Deurenconfig 4 aan elke zijde ipv de huidige 2

Plaatje toesturen?
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”