Strange, that means it will fly under MP(dutch) AOC.....Ricardo 767-200ER wrote:B767-300ER wrote:3 year lease to Air Cargo Germany.
Will leave the MP fleet on May the 11th
I Don't think so.... That means it has to be flown by dutch pilots....
Strange, that means it will fly under MP(dutch) AOC.....Ricardo 767-200ER wrote:B767-300ER wrote:3 year lease to Air Cargo Germany.
Will leave the MP fleet on May the 11th
Hoezo dat laatste?B767-300ER wrote:Strange, that means it will fly under MP(dutch) AOC.....
I Don't think so.... That means it has to be flown by dutch pilots....
Weet niet of dit de juiste plaats is om zo ver off-topic te gaan, maar toch.....Key wrote:Hoi,
Nou maak je me nieuwsgierig:Hoezo dat laatste?B767-300ER wrote:Strange, that means it will fly under MP(dutch) AOC.....
I Don't think so.... That means it has to be flown by dutch pilots....
TIA,
Erik
Belangrijkste criterea's zijn bij mijn weten de afgesproken regels tussen de landelijke inspectiedienst en de airline AOC. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten waardoor wetleases noodzakelijk zijn in het buitenland (of omgekeerd).B767-300ER wrote:Zelfde als afgelopen jaar met de N738MA bij ArkeFly. Die mocht niet door TFL vliegers gevlogen worden, omdat deze onder de AOC van Miami Air vloog. En de PH-TFC die aan Canjet werd geleased mocht niet door Canadese vliegers gevlogen worden, omdat deze kist onder het Nederlandse (ArkeFly) AOC viel...
Of ligt dit in Europa anders en loop ik hier onzin te verkondigen?
Als IVW daar toestemming toe geeft is dat in principe mogelijk ja. Zij zijn eindverantwoordelijke voor elke kist met een NL-BvL / regieB767-300ER wrote:En dat betekend kortweg? Dat een kist met een Nederlandse regi, die valt onder de AOC van Martinair, door ACG vliegers gevlogen mag worden?
Of snap ik je nu verkeerd?
Het Canadese IVW is niet zo strikt als de Dutch. Dus mocht er op de PH-TFC wel gevlogen worden met Canadese vliegers.En de PH-TFC die aan Canjet werd geleased mocht niet door Canadese vliegers gevlogen worden, omdat deze kist onder de ArkeFly AOC viel...
En die simpele toevoeging beantwoord mijn vragen.B767-300ER wrote:IK bedoel Nederlandse piloten als zijnde piloten die in dienst zijn van een Nederlandse maatschappij.
Deze kunnen uiteraard wel een andere nationaliteit hebben.
Klopt.Hurricane wrote:Belangrijkste criterea's zijn bij mijn weten de afgesproken regels tussen de landelijke inspectiedienst en de airline AOC. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten waardoor wetleases noodzakelijk zijn in het buitenland (of omgekeerd).B767-300ER wrote:Zelfde als afgelopen jaar met de N738MA bij ArkeFly. Die mocht niet door TFL vliegers gevlogen worden, omdat deze onder de AOC van Miami Air vloog. En de PH-TFC die aan Canjet werd geleased mocht niet door Canadese vliegers gevlogen worden, omdat deze kist onder het Nederlandse (ArkeFly) AOC viel...
Of ligt dit in Europa anders en loop ik hier onzin te verkondigen?
Hurricane
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more