Wie moet 'm vliegen?

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Wie moet 'm vliegen?

Post by B767-300ER »

Edit: split from EHAM
Ricardo 767-200ER wrote:
B767-300ER wrote:3 year lease to Air Cargo Germany.
Will leave the MP fleet on May the 11th
Strange, that means it will fly under MP(dutch) AOC.....
I Don't think so.... That means it has to be flown by dutch pilots....
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11250
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Inside the Hangars at Schiphol Airport

Post by Key »

Hoi,
Nou maak je me nieuwsgierig:
B767-300ER wrote:Strange, that means it will fly under MP(dutch) AOC.....
I Don't think so.... That means it has to be flown by dutch pilots....
Hoezo dat laatste?

TIA,
Erik
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Inside the Hangars at Schiphol Airport

Post by B767-300ER »

Key wrote:Hoi,
Nou maak je me nieuwsgierig:
B767-300ER wrote:Strange, that means it will fly under MP(dutch) AOC.....
I Don't think so.... That means it has to be flown by dutch pilots....
Hoezo dat laatste?

TIA,
Erik
Weet niet of dit de juiste plaats is om zo ver off-topic te gaan, maar toch..... ;)

IK bedoel Nederlandse piloten als zijnde piloten die in dienst zijn van een Nederlandse maatschappij.
Deze kunnen uiteraard wel een andere nationaliteit hebben.

Misschien zit ik compleet verkeerd, maar als deze kisten onder een PH-registratie blijven vliegen, vallen ze onder een AOCvan een Nederlandse maatschappij,in dit geval Martinair.
In dat geval mag er alleen door vliegers gevlogen worden die bij die Nederlandse maatschappij in dienst zijn, dus Martinair. (Die heeft klm vliegers nu ook die 744's vliegen, maar die zijnomgeschoold naar Martinair)
Of zie ik dat nu helemaal verkeerd en begrijp ik er echt niets van?

Zelfde als afgelopen jaar met de N738MA bij ArkeFly. Die mocht niet door TFL vliegers gevlogen worden, omdat deze onder de AOC van Miami Air vloog. En de PH-TFC die aan Canjet werd geleased mocht niet door Canadese vliegers gevlogen worden, omdat deze kist onder de ArkeFly AOC viel...

Of ligt dit in Europa anders en loop ik hier onzin te verkondigen?

EDIT: Verduidelijking nav post Hurricane
Last edited by B767-300ER on 04 May 2010, 21:40, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Inside the Hangars at Schiphol Airport

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:Zelfde als afgelopen jaar met de N738MA bij ArkeFly. Die mocht niet door TFL vliegers gevlogen worden, omdat deze onder de AOC van Miami Air vloog. En de PH-TFC die aan Canjet werd geleased mocht niet door Canadese vliegers gevlogen worden, omdat deze kist onder het Nederlandse (ArkeFly) AOC viel...

Of ligt dit in Europa anders en loop ik hier onzin te verkondigen?
Belangrijkste criterea's zijn bij mijn weten de afgesproken regels tussen de landelijke inspectiedienst en de airline AOC. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten waardoor wetleases noodzakelijk zijn in het buitenland (of omgekeerd).

Hurricane
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Inside the Hangars at Schiphol Airport

Post by B767-300ER »

En dat betekend kortweg? Dat een kist met een Nederlandse regi, die valt onder de AOC van Martinair, door ACG vliegers gevlogen mag worden?
Of snap ik je nu verkeerd?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Inside the Hangars at Schiphol Airport

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:En dat betekend kortweg? Dat een kist met een Nederlandse regi, die valt onder de AOC van Martinair, door ACG vliegers gevlogen mag worden?
Of snap ik je nu verkeerd?
Als IVW daar toestemming toe geeft is dat in principe mogelijk ja. Zij zijn eindverantwoordelijke voor elke kist met een NL-BvL / regie
Groeten,
Ron
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 360
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Inside the Hangars at Schiphol Airport

Post by nick777 »

En de PH-TFC die aan Canjet werd geleased mocht niet door Canadese vliegers gevlogen worden, omdat deze kist onder de ArkeFly AOC viel...
Het Canadese IVW is niet zo strikt als de Dutch. Dus mocht er op de PH-TFC wel gevlogen worden met Canadese vliegers.
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11250
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Inside the Hangars at Schiphol Airport

Post by Key »

B767-300ER wrote:IK bedoel Nederlandse piloten als zijnde piloten die in dienst zijn van een Nederlandse maatschappij.
Deze kunnen uiteraard wel een andere nationaliteit hebben.
En die simpele toevoeging beantwoord mijn vragen. 8)

Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Wie moet 'm vliegen?

Post by B767-300ER »

HaHa oke, dacht dat ik in eerste instantie al duidelijk was,kennelijk niet :D
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

Re: Wie moet 'm vliegen?

Post by flying_kiwi »

Hurricane wrote:
B767-300ER wrote:Zelfde als afgelopen jaar met de N738MA bij ArkeFly. Die mocht niet door TFL vliegers gevlogen worden, omdat deze onder de AOC van Miami Air vloog. En de PH-TFC die aan Canjet werd geleased mocht niet door Canadese vliegers gevlogen worden, omdat deze kist onder het Nederlandse (ArkeFly) AOC viel...

Of ligt dit in Europa anders en loop ik hier onzin te verkondigen?
Belangrijkste criterea's zijn bij mijn weten de afgesproken regels tussen de landelijke inspectiedienst en de airline AOC. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten waardoor wetleases noodzakelijk zijn in het buitenland (of omgekeerd).

Hurricane
Klopt.
En in dit geval zouden de B744s onder Nederlandse regi kunnen vliegen op een Duitse AOC met vliegers van ACG. Die zullen een JAR-FCL hebben waardoor ze op toestellen kunnen vliegen die geregistreerd staan in andere landen die de JAR-FCL erkennen.

Yorden

edit: even wat duidelijker gemaakt (kunnen)
Last edited by flying_kiwi on 10 May 2010, 21:51, edited 1 time in total.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Wie moet 'm vliegen?

Post by B767-300ER »

En toch krijgen deze kisten een Duitse regi ;)
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”