B767-300ER wrote:Michel
ALS er een A380 komt op AMS en hij landt op de 27, dan MOET hij doorrollen....... (om vervolgens afgehandeld te worden op de J)
Anders kan hij nooit meer de A4 over. De combinatie van het relatieve lage gewicht tijdens de landing en de snelheid van het uitrollen zorgt ervoor dat de viaduct over de A4 dusdanig belast (de last wordt verdeeld) wordt dat het er overheen kan. In taxi snelheid zal de snelheid te laag zijn en zo het te zware gewicht teveel op 1 punt van het viaduct rusten, met alle gevolgen van dien.
Dat er andere kisten eerder afslaan doet in het geheel niet terzake, de A380 moet gewoon met redelijke snelheid over de A4.
Overigens is deze "discussie" al eerder gevoerd, mbt de AN225, maar zoals Erik (Key) hierboven al beaamt zijn bovengenoemde optiesde enige opties die er zijn.
B767-300ER wrote:De A380, AN225 of iets dergelijks zal NIET starten vanaf de 24.
Simpelweg omdat hij kwa gewicht NIET over het viaduct van de A4 kan (gewicht) en aan de andere (oost) kant kwa breedte niet afgehandeld kan worden. PUNT.
Gelukkig is het in Nederland als in het stormt meestal geen wester maar een zuidwester, wat het prima mogelijk maakt om te vertrekken vanaf de 18C in zuidelijke richting
Waar heb je het over? Over startbaan 24 (Kaagbaan) of 27 (je hebt het over N3 en N4 namelijk)? Het is nogal verwarrend voor velen denk ik.Alpha4Delta wrote:Hoe moet het in het geval het W-lijke storm is en ze op de 24 moet starten? Dan moet die ALS die helemaal uitrolt, alsnog over de A4. Daarmee zal die dus N3 misschien N4 af moeten.
Dus? Als ik Schiphol was zou ik een 2e Kaagbaan noordwest van de huidige aanleggen, noord van de A4. Is dat probleem ook weer opgelostAlpha4Delta wrote:Meestal draait de wind van ZW naar zelf NOORDWEST hoor. Bijv 22020G30 BCMG 27035G50 en dan vervolgens 31040G55KT
Jij begint zelf over een westerstorm en wat er moet gebeuren als hij in westelijke richting op moet stijgen, en dus de 24 moet nemen?Alpha4Delta wrote:
2. Waar heb JIJ het over? Hij kan toch gewoon op de J platform staan en naar de 36L/C of 18C net als de Antonov deed?
Er dwarelt hier nog n topic van AMS 15-07 in de rondte; kijk daar eens voor de gein optoppiero wrote:According to luchtvaartnieuws airbus and schiphol are planning a visit of an a380 to schiphol in the near future! A date hasn't been planned yet.
[ Post made via Mobile Device ]
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more