EHEH 11-09-2010

ImageImageForum for movements and news on Eindhoven airbase and airport.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

EHEH 11-09-2010

Post by flying_kiwi »

Planned today:
0805/0900        B738        EI-DLV        RYR6505/6506        LFML/LFML
____/0815        F900        PH-LCG        ____/SOX595         ____/EFHK
0825/0910        B738        EI-DHP        RYR91F/91J9         LEGE/LEGE
0840/0925        B738        EI-DAX        RYR17BT/8HL         EGSS/EGSS
0845/1030        B734        TC-TJF        CAI041/040          LTAI/LTAI
____/0855        DA42        OE-FYF        ____/OEFYF          ____/LOAN
____/0945        C650        PH-MFX        ____/SOX925         ____/EHAM
1045/1200        A320        TC-SKJ        SHY680/680          EDNY/LTAI
1105/1220        B737        PH-XRX        TRA6622/6621        LEAL/LEAL
1135/1245        B738        PH-HZJ        TRA6654/6653        LEMG/LEMG
1155/1255        B738        EI-EFN        RYR4535/4536        LIME/LIME
1250/1330        A320        HA-LPH        WZZ227K/228B        LHBP/LHBP
1335/1450        B738        PH-GGW        TRA196/195          LTFE/EHRD
1340/1430        B738        EI-DHB        RYR8507/8508        ENRY/ENRY
1400/1430        C25B        PH-FJK        JNL005/005          UKBB/EHAM
1405/1520        A320        HA-LWD        WZZ427H/428N        EPLL/EPLL
1405/1505        A320        LZ-WZB        WZZ603Z/604J        LBSF/LBSF
1405/____        CRJ2        PH-AAG        SOX909/____         EGGW/____
1550/1635        B738        EI-EKZ        RYR5528/5529        LIBP/LIBP
1645/1745        B738        PH-HZX        TRA797/797          EHGG/GCLP
1720/1755        B738        EI-DHV        RYR9231/9232        LIEA/LIEA
1750/1925        B738        TC-SKH        SHY670/670          LTAI/LTBS
Regards,
Yorden
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 360
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: EHEH 11-09-2010

Post by nick777 »

Kist op de baan. Wat is er aan de hand? Runway zeker al 30 min buiten gebruik.
weetje11
Posts: 13
Joined: 18 Dec 2007, 22:46
Type of spotter: ocasionaly
Location: The Netherlands, The Haque

Re: EHEH 11-09-2010

Post by weetje11 »

PRIO 1 : RBP (RBP: stand by call 1) Vliegbasis Eindhoven Vliegveld SPOTTERSWEG 999 poort EINDHOVEN : OVD
11-09-2010 12:16:55 - Brabant-Zuidoost - Eindhoven

AC-B SVP TEL.CONTACT MELDKAMER
11-09-2010 12:15:24 - Brabant-Zuidoost

AC-B SVP TEL.CONTACT MKB
11-09-2010 11:59:03 - Brabant-Zuidoost

URG A1 Vliegbasis Eindhoven Vliegve SPOTTERSWEG 999 poort EINDHOVEN RBP (grip: 1) 999
11-09-2010 11:42:42 - Brabant-Zuidoost - Eindhoven

PRIO 1 : RBP (grip: 1) Vliegbasis Eindhoven Vliegveld SPOTTERSWEG 999 poort EINDHOVEN : 990 991 490 781
11-09-2010 11:43:03 - Brabant-Zuidoost - Eindhoven

URG A1 Vliegbasis Eindhoven Vliegve SPOTTERSWEG 999 poort EINDHOVEN RBP 999
11-09-2010 11:40:24 - Brabant-Zuidoost - Eindhoven

PRIO 2 : RBP Vliegbasis Eindhoven Vliegveld SPOTTERSWEG 999 poort EINDHOVEN : 670 651 467 471 633 629 622 621 OVD-B AGS AC-B HOVD
11-09-2010 11:40:05 - Brabant-Zuidoost - Eindhoven
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 360
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: EHEH 11-09-2010

Post by nick777 »

http://www.ed.nl/specials/airport/72694 ... irport.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22175
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: EHEH 11-09-2010

Post by Stratofreighter »

http://www.nu.nl/binnenland/2331218/vli ... hoven.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.omroepbrabant.nl/?news/14220 ... rport.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Harder remmen

Er waren technische problemen met de 'flaps' op de vleugels, die dienen om snelheid te verminderen tijdens de landing.

''De landing verliep wat anders dan normaal'', aldus een woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij.

''Het vliegtuig landde met een grotere snelheid en moest wat harder remmen.'' Niemand raakte gewond.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
CoHaBa
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 481
Joined: 29 Jul 2009, 12:12
Type of spotter: Mil+Civ - Photography only
Subscriber Scramble: CoHaBa

Re: EHEH 11-09-2010

Post by CoHaBa »

Welke registratie?
User avatar
evdvelde
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 75
Joined: 14 Jul 2005, 18:36
Location: Strijen / EHRD

Re: EHEH 11-09-2010

Post by evdvelde »

flying_kiwi wrote: 1135/1245 B738 PH-HZJ TRA6654/6653 LEMG/LEMG
User avatar
js51672
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2279
Joined: 04 Nov 2002, 08:46
Type of spotter: ..
Subscriber Scramble: no more
Location: EHEH and EHBD area

Re: EHEH 11-09-2010

Post by js51672 »

PH-BSF Cessna was direct daartna ook met een mayday call aan de grond gezet



.

[ Post made via Mobile Device ]
Malolo LaiLai daarvoorbij gaan is dichterbij komen..
.
.
User avatar
Stephan Lodewijks
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5058
Joined: 13 Jun 2005, 12:54
Type of spotter: I shall say this only once: (ex-)MILITARY!!!! :-)
Subscriber Scramble: Stephan Lodewijks
Location: Eindhoven

Re: EHEH 11-09-2010

Post by Stephan Lodewijks »

Dit zijn mijn teksten op EWAS hierover:

- 'Transavia 6654' heeft een flap-probleem en gaat zometeen 'n landing zonder flaps maken. Ze moeten dus met hogere snelheid landen en na touch-down flink in de ankers. Soms veroorzaakt dit harde remmen een klapband, dus ze vragen om assistentie van de brandweer.
- Landing is goed verlopen, kist staat stil op de baan met draaiende motoren. Brandweer heeft landingsgestel gecheckt, piloten zeggen dat alles in orde is. Brandweer ziet zo snel ook niets bijzonders.
- Crew wil naar 't platform taxiën, maar ziet ineens mannen met wielblokken lopen. Tower geeft aan dat ze de wielblokken niet zullen laten plaatsen.
- Brandweer vraagt of motoren uit kunnen om dichter bij 't landingsgestel te kunnen komen. Crew geeft aan dat ze geen Auxiliary Power Unit hebben, en dat dan alle lichten en power uit gaat in 't toestel; en ze willen geen paniek veroorzaken dat mensen denken dat er geëvacueerd moet worden. Motoren hoeven (nog) niet uit.
- Brandweer zegt nu dat 't toestel rechts toch hot breaks heeft. Crew denkt even na wat te doen.
- Brandweer geeft nu links ook hot-breaks aan.
- Crew weet zo snel niet welke temperaturen acceptabel zijn en wil daarom even wat tijd uit zitten met draaiende motoren en dan 't liefst terug taxiën.
- Brandweer adviseert linker motor uit te zetten en passagiers te laten evacueren, maar crew wil nog even nadenken.
- Crew heeft linkermotor uitgezet en brandweer mag nu van die kant bij het toestel komen. Passagiers gaan er uit verwacht ik.
- Tower rapporteert dalende temperatuur aan linker landinggestel.
- 12:22u: Crew laat tower weten dat bij oververhitte remmen 'n uur afkoelen wordt geadviseerd. Landing was om 1149LT, dus om 1249LT kan er pas weer worden getaxied, en pas dan is dus de baan weer vrij.
- 'n Tweede noodgeval: 'PHBSF' verklaart mayday mayday mayday vanwege electrical (failure/fire?). Kistje zat ergens in 'n VFR holding pattern vanwege de situatie op de baan met de TRA 6654, maar moet nu zelf rap terugkomen omdat ie in de problemen zit. Krijgt toestemming om te landen op 't voorste deel van de baan (de Transavia staat op dat moment dus nog ergens op de tweede helft van de baan)....
- PH-BSF is veilig geland, taxiet zelf terug naar de Aero Club, maar krijgt wel een brandweerwagen met zich mee. Dus weer verder met de TRA 6654:
- Airliners die inmiddels in de holding zitten worden ongeduldig en vragen via Eindhoven Arrival of er snel gewerkt kan worden.
- Tower vraagt aan 6654 hoe lang 't duurt ná 1249LT voordat ze power hebben om weg te taxiën. 6654 zegt dat ze om 1249LT een APU nodig zullen hebben voor de linkermotor, of een towtruck om 'm weg te slepen.
- Na enig beraad geeft 6654 aan dat er NU een towtruck kan komen om hen metéén van de baan te slepen, zodat hun "holdende" collega's hun approaches kunnen beginnen. Iedereen blij dus.
- Towtruck rijdt zeer langzaam, dus er verstrijkt toch nog aardig wat tijd.
- Tower laat 6654 alvast weten dat ze achteruit Echo East op worden geduwd (dat is de taxibaan naar 't hot cargo apron). Vanaf daar mogen ze straks starten en wegtaxiën.
- 6654 middels towtruck runway vacated: aerodrome condition Black is dus canceled. Holdende toestellen beginnen nadering.

(Had puur toevallig scanner aan staan, heb ik eigenlijk nooit op zaterdag, want dan gebeurt er doorgaans weinig militairs...)

Gr,

Stephan
Last edited by Stephan Lodewijks on 11 Sep 2010, 19:20, edited 1 time in total.
User avatar
jimmy van drunen
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6511
Joined: 23 Dec 2006, 22:32
Type of spotter: Photographer
Location: Tilburg, near EHGR RWY28

Re: EHEH 11-09-2010

Post by jimmy van drunen »

Netjes verwoord Stephan!, Klasse!
User avatar
Stephan Lodewijks
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5058
Joined: 13 Jun 2005, 12:54
Type of spotter: I shall say this only once: (ex-)MILITARY!!!! :-)
Subscriber Scramble: Stephan Lodewijks
Location: Eindhoven

Re: EHEH 11-09-2010

Post by Stephan Lodewijks »

Hey Jimmy,

Haha, tja, 't begon eerst heel klein en kort, maar 't werd gaandeweg een heel verslag doordat de communicatie de hele tijd via de towerfrequentie liep. 'k Heb één scanner 'vast' op de towerfrequentie gezet, en een andere scanner de overige frequenties laten scannen. :wink: Zo kon ik de meeste conversaties horen.

Stephan
Post Reply