Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Kortom en lekker kort door de bocht: de fransen geven hun inspaningen op om hun vrachtpoot overeind te houden en zetten dus ( stilzwijgend) in op MP en de vloot die MP/KL heeft. Kwestie van stikken en/of slikken
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Ooit zijn er afspraken gemaakt dat de productie in Parijs evenredig moet toe en afnemen als in Amsterdam. Dit is ook ooit door de bonden gesteund. Nu kwam gisteren het bericht op internet dat Air France op Lima en Orlando gaat vliegen. Zou het kunnen betekenen dat de passagiers bestemmingen als wisselgeld gebruikt kunnen worden door KLM om de Martinair alle vracht binnen de groep te vervoeren en dat AF dan mag uitbreiden qua passagiers mag uitbreiden om zo de productie toch evenredig te verdelen tussen Ams en Cdg?

Martinair heeft al eerder te kunnen en te willen groeien in de vracht. Dit werd echter tegengehouden door Parijs. Niet zo zeer door de Air France zelf maar meer door de vakbonden. Door nu passagiers bestemmingen over te hevelen naar Parijs kan Martinair verder groeien als vracht.

Benieuwd hoe morgen alle puzzelstukjes in elkaar gaan vallen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ach, Amsterdam heeft Hengzhou en Entebbe toegevoegd afgelopen jaar....
All times are local times!

Regards, N.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 361
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

Gonzo wrote:PH-MPP komt terug op SPL op 14-8 aanstaande vroeg in de ochtend. Waarschijnlijk gaat deze meteen naar de spuithal om in ACG kleuren te worden gespoten.

http://avherald.com/h?article=43141686&opt=0

Na korte tijd nu al technische problemen.
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by James »

Dit zou de MPP zijn?
Artikel van de Aviation Herald

Accident: ACG B744 at Hong Kong on Sep 21st 2010, gear collapse while turning onto runway


By Simon Hradecky, created Wednesday, Sep 22nd 2010 09:37Z, last updated Wednesday, Sep 22nd 2010 18:59Z

An Air Cargo Germany Boeing 747-400, registration D-ACGD performing flight 6U-8732 from Hong Kong (China) to Karaganda (Kazakhstan), was turning onto Hong Kong's southern runway 25L for departure when the left hand main gear collapsed. No injuries occurred, the airplane received substantial damage.

Following the mishap at just before 18:00L (08:00Z) the runway was closed for approximately 10 hours causing delays of up to 70 minutes to 195 flights, the airport authority said on Tuesday (Sep 22nd).

ACG said, that the left main gear buckled causing the left hand wing and left hand engines to hang down however without contacting ground. The airplane needed to be unloaded and fuel removed from the aircraft before the airplane could be towed to a maintenance hangar. The landing gear needs to be replaced on the aircraft, that had been acquired from Martinair only 14 days ago. The airplane had been fitted with a new landing gear six weeks ago.
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
Silvester
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 147
Joined: 24 Aug 2008, 06:15

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Silvester »

Even inhaken op sommige berichten .

Martinair heeft Entebbe al jaren in het vracht routenet.
KLM heeft passage vluchten .
HGH/Hangzhou KL881 is toegevoegd dit jaar.
EBB/Entebbe wordt al een paar jaar gevlogen als KL561
KGL/Kigali zal komende winter worden toegevoegd aan de lijn Entebbe als KL563.

Ik ben niet zo op de hoogte van strikte getallen en cijfers .
Ja, de Air France hut is lang zo efficient niet, lage benuttingsgraad, laat staan winstgevend als bijv. Martinair .
Maar zo wegcijferen als hierboven vind ik wel heel erg kort door de bocht.

G1XL op CDG-west is GROOT .. heel erg GROOT .. daarbij vergeleken zijn KL/MP loodsen een tuinhuisje.
Daar zitten veel franse Francjes in .. heel veel franse Francjes ..
Ondanks dat afgelopen 1 1/2 jaar zwaar verlies gevend zijn geweest kan ik me nog niet voorstellen dat ze de faciliteiten als een hobby projectje weg gooien .
Vergeet ook niet de verwevenheid van AF met de ( chauvinistische ) franse staat.
Beide zijn afhankelijk van elkaar, militair en civiel vervoer voor de franse staat wordt geleverd door Air France en dat zullen ze stellig blijven doen.

En al had ik mezelf voorgenomen hier weinig over te zeggen, zou ik graag positieve dingen willen zeggen met name over Martinair.
De grote 'groei' gaat niet bij Martinair plaatsvinden, samenwerkingsverband met een Zuid Chinese carrier heeft veel meer potentieel.

Ciao
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Bij KLM loopt de Lima vlucht ERG goed, en zou zelfs kunnen uitbreiden.
Opzich logisch dat uitbreiding komt met een vlucht vanaf de andere Hub.
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2746
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Boudewijn van Oirschot »

het is nu definitief voorbij. Martinair pax is er klaar mee :(
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ondanks dat dat pand op CDG enorm groot is, heeft AF nog maar 2x 744F en 2x 777F. Alle 4 zijn ze in feb2011 exit.
All times are local times!

Regards, N.
Propwash
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 267
Joined: 23 Oct 2009, 08:38
Type of spotter: Female Crew
Location: Upper Dark Room

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Propwash »

Televaag artikel 'Het valt heel hard bij ons'

Best wel lullig voor deze echte Hollandse luchtvaartpioneers.

Idem overloper John B.

BTW met het inkrimpen van big T, heb ik geen moeite.
Big T heeft zich toegespitst op Tokkie transport en zwartmaken van 'collega' vliegers.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22196
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

November 2024 update at FokkerNews.nl....
Propwash
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 267
Joined: 23 Oct 2009, 08:38
Type of spotter: Female Crew
Location: Upper Dark Room

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Propwash »

Stratofreighter wrote:Oeps...
Zie post 22 Sep 2010, 11:24 ;)
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2746
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Boudewijn van Oirschot »

Propwash wrote:Televaag artikel 'Het valt heel hard bij ons'

Best wel lullig voor deze echte Hollandse luchtvaartpioneers.

Idem overloper John B.

BTW met het inkrimpen van big T, heb ik geen moeite.
Big T heeft zich toegespitst op Tokkie transport en zwartmaken van 'collega' vliegers.
Wat is big T :?: :oops:
Propwash
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 267
Joined: 23 Oct 2009, 08:38
Type of spotter: Female Crew
Location: Upper Dark Room

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Propwash »

Boudewijn van Oirschot wrote:Wat is big T :?: :oops:
Het andere zelfstandig onderdeel van de Air France - KLM Groep ;)
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Propwash wrote:Big T heeft zich toegespitst op Tokkie transport en zwartmaken van 'collega' vliegers.
En met Tokkie transport is veel geld te verdienen, zie EasyJet en Ryanair. Niks mis mee dus. En hoezo zwartmaken 'collega' vliegers? (Je hebt het toch niet over het aangeven bij de autoriteiten van verdachten van misdaden? Want daar lijkt me nou juist niks mis mee...)
Anyway, dit lijkt me echt iets voor die andere praat/discussie/speculeer corner. :ontopic:
== All is well, as long as we keep spinning ==
Post Reply

Return to “'t Praethuys”