EHAM 18-11-2010: onderhoud elders

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 360
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: EHAM 18-11-2010: onderhoud elders

Post by nick777 »

B767-300ER wrote:
Nogmaals, de goedkope prijs en de NON-ETOPS waren de reden dat er voor de A340 gekozen werd. De 777 was en te duur en moest aan ETOPS voldoen, de 744 simpelweg niet goedkoop voorhanden.
Oke helder. Zonde want er staan genoeg 747 Frames in de opslag in de US.

De A340 is vandaag trouwens AOG gegaan op AMS. Alles dik in vertraging(767 vervanging). Ben benieuwd of hij niet weer voor onderhoud naar CDG moet :wink: .
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 18-11-2010: onderhoud elders

Post by B767-300ER »

Lijnonderhoud is iets anders als groter onderhoud.
Lijnonderhoud kan gewoon ter plaatse. Als jouw auto het niet meer doet, kan jij toch ook niet naar een andere plaats rijden om hem te repareren. Zelfde met vliegtyuigen, is ie kaduuk, dan kan je niet vliegen. Wordt dus te AMS gerepareerd.

De 747 frames in de opslag zullen weinig 744 full pax zijn.
All times are local times!

Regards, N.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 360
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: EHAM 18-11-2010: onderhoud elders

Post by nick777 »

B767-300ER wrote:Lijnonderhoud is iets anders als groter onderhoud.
Lijnonderhoud kan gewoon ter plaatse. Als jouw auto het niet meer doet, kan jij toch ook niet naar een andere plaats rijden om hem te repareren. Zelfde met vliegtyuigen, is ie kaduuk, dan kan je niet vliegen. Wordt dus te AMS gerepareerd.

De 747 frames in de opslag zullen weinig 744 full pax zijn.

Dank voor aanvulling. Ik bedoelde meer zo AOG dat hij naar de hangaar moet. Ben benieuwd hoe ze dat dan oplossen :wink: . Bijvoorbeeld bij een specifiek onderdeel aan de A340.
User avatar
air-bus
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1198
Joined: 12 Mar 2008, 20:57
Location: EHAMstelveen

Re: EHAM 18-11-2010: onderhoud elders

Post by air-bus »

Ik denk dat in zo'n geval gauw genoeg een onderdeeltje van CDG naar AMS gevlogen wordt, al dan niet samen met monteurs/gwk's.

Groeten,
Arno
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 18-11-2010: onderhoud elders

Post by B767-300ER »

Als jij met je peugeot de opel garage inrijd, kan je ook geholpen worden.
Alleen onderdelen moeten even bij de peugeot garage vandaan gehaald worden, want die heeft opel niet.

Je denkt veel te moeilijk en ziet bergen die er niet zijn. Miijn laatste reactie in deze
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: EHAM 18-11-2010: onderhoud elders

Post by SPL »

En zoals je nu ziet heeft de SLM Hangar 11 ruimte 'gehuurd' bij de KLM. De, waarschijnlijk, opgestuurde onderdelen/techneuten zijn daar bezig met reparatie en/of vervanging.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 18-11-2010: onderhoud elders

Post by B767-300ER »

En is de kist anderhalf uur na schematijd vertrokken naar PBM.
Eind goed al goed
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”