Heb je dat personeel wel nodig op een vlucht van 30 minuten (afgezien van de piloten natuurlijk)pjotrtje wrote:Ik totaal niet. Vakbonden krijgen overal hun nagels wel tussen dus het zal wel goed genoeg zijn. En anders hebben ze toch lekker géén personeel?Maartje wrote:Ben benieuwd wat het vliegendpersoneel gaat verdienen.
Wat dacht je van mensen die een safety-briefing geven?Gietje wrote:Heb je dat personeel wel nodig op een vlucht van 30 minuten (afgezien van de piloten natuurlijk)
Welnee, tot en met 19 pax mag je zonder flight attendant vliegen.aviodromefriend wrote:Minimum in de cabine is altijd 1,
Is het niet zo dat je vanaf 51 pas met meer dan 1 cabincrew moet vliegen?aviodromefriend wrote: Minimum in de cabine is altijd 1, maar in de plannen die ze publiek hebben gemaakt met 50 zitters is dat te weinig.
1-19pax geen (dan is ook cockpit deur die op slot kan niet verplicht, bijv B1900D)B767-300ER wrote:Is het niet zo dat je vanaf 51 pas met meer dan 1 cabincrew moet vliegen?aviodromefriend wrote: Minimum in de cabine is altijd 1, maar in de plannen die ze publiek hebben gemaakt met 50 zitters is dat te weinig.
Haha ja denk je dat? Nou ga dan maar eens even bellen met mensen die voor VLM vlogen of nu voor Amsterdam Airlines vliegen. Vakkenvullen bij Appie Heijn verdient (bijna letterlijk) beter .Vakbonden krijgen overal hun nagels wel tussen
Is dat maximale capaciteit van het toestel (in de configuratie zoals die op dat moment vliegt), of is het het daadwerkelijk aantal passagiers? Met andere woorden, als er een vlucht met bijvoobeeld een Saab 340 gevlogen wordt waar maar 15 passagiers op zitten moeten er dan 1 of 2 man personeel in de cabine rondlopen?E-R-I-C wrote:1-19pax geen (dan is ook cockpit deur die op slot kan niet verplicht, bijv B1900D)
19-49pax 1 in cabine
50-99pax 2 in cabine
100-149pax 3 in cabine
enz enz
Dit gaat om de Config van het vliegtuig, dus een 737-700 met 149 stoelen moet 3 cabin crew hebben ook al hebben ze maar 10 pax.ehusmann wrote:Is dat maximale capaciteit van het toestel (in de configuratie zoals die op dat moment vliegt), of is het het daadwerkelijk aantal passagiers? Met andere woorden, als er een vlucht met bijvoobeeld een Saab 340 gevlogen wordt waar maar 15 passagiers op zitten moeten er dan 1 of 2 man personeel in de cabine rondlopen?E-R-I-C wrote:1-19pax geen (dan is ook cockpit deur die op slot kan niet verplicht, bijv B1900D)
19-49pax 1 in cabine
50-99pax 2 in cabine
100-149pax 3 in cabine
enz enz
Erwin
Ib ben er niet meer zo in thuis, maar volgens mij mag je in theorie wel degelijk een 737-700 met een config van 149 en een bezetting van 60 passagiers in theorie met 2 cabincrew vliegen. Moet je geloof ik alleen een deel van de stoelen afblokken. Maar wellicht zijn er experts op dat gebied.Chicago wrote:Dit gaat om de Config van het vliegtuig, dus een 737-700 met 149 stoelen moet 3 cabin crew hebben ook al hebben ze maar 10 pax.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more