Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Enig idee wie wel met dit frame gaat werken ? De MPS dus :-)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

wordt weggezet in een dry lease. Maatschappij onbekend.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Ok, jammer wat ik denk gezien de huidige marktontwikkelingen dat men binnen ons land er nog wel raad mee zou weten
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dat vindt heel Martinair jammer, evenals de Martinair vliegers ( en sommige KLM-vliegers 8) ) MPS gaat weg, net als die andere 2 BCF's, in een DRY lease....
Helaas is Parijs wil's wet. met andere woorden, we geven het werk liever uit handen aan de concurrent en laten die geld verdienen op gebieden waarin wij sterk staan, maar dan houden we de Franse bonden te vriend.
Te zot voor worden als je het mij vraagt....
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3418
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gietje »

B767-300ER wrote:Dat vindt heel Martinair jammer, evenals de Martinair vliegers ( en sommige KLM-vliegers 8) ) MPS gaat weg, net als die andere 2 BCF's, in een DRY lease....
Helaas is Parijs wil's wet. met andere woorden, we geven het werk liever uit handen aan de concurrent en laten die geld verdienen op gebieden waarin wij sterk staan, maar dan houden we de Franse bonden te vriend.
Te zot voor worden als je het mij vraagt....
Tja, het zijn Fransen he, dan kan je alles verwachten :?
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

MPS blijft nog een maandje langer in China, uitloop D-check.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Lange D Check ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF. :evil:
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Ik ben benieuwd in welke kleuren het toestel zal worden voorzien tijdens de D-check...
Gonzo wrote:In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF. :evil:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Gonzo wrote:In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF. :evil:
Hadden ze dan niet beter kunnen wachten met die D-Check?
Duur geintje!
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:
Gonzo wrote:In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF. :evil:
Hadden ze dan niet beter kunnen wachten met die D-Check?
Duur geintje!
Idd een duur geintje als AF op het laatste moment besluit dat wij geen gebruik mogen maken van deze kist.
Onze concurrenten gaan wel uitbreiden op de routes waar wij de MPS hadden willen inzetten vanaf SPL.
15 maart staat nu als einde D-check, in de hoop dat hij eventueel voor 6mnd verhuurd kan worden om alsnog wat geld op te leveren. Echter er zijn geen gegadigden op dit moment dus kans is groot dat hij in MP kleuren terug gaat de woestijn in. :cry:
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

nemaco wrote:Ik ben benieuwd in welke kleuren het toestel zal worden voorzien tijdens de D-check...
Gonzo wrote:In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF. :evil:
Ik zie nergens iets staan over andere kleuren schema's of wat dan ook, in wat ik heb geschreven.
Ik begrijp dan ook niet jouw quote.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

Gonzo wrote:
nemaco wrote:Ik ben benieuwd in welke kleuren het toestel zal worden voorzien tijdens de D-check...
Gonzo wrote:In september wordt bekeken of de MPS alsnog terug mag komen bij MP.
MPS gaat niet in dry lease, wordt na de D-check terug gevlogen naar de woestijn.
En bedankt fijne jongens van AF. :evil:
Ik zie nergens iets staan over andere kleuren schema's of wat dan ook, in wat ik heb geschreven.
Ik begrijp dan ook niet jouw quote.
Misschien omdat tijdens een D-check de kist ook van nieuwe verf wordt voorzien en maatschappijen er wel eens niet zo blij mee zijn als toestellen in al te duidelijk hun kleuren op de woestijngrond staan te staan (omdat dat niet altijd als al te goede reclame wordt gezien)?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Hij staat alweer ruim een jaar in de woestijn in MP kleuren en nu gaan we hem omschilderen omdat het slechte reclame zou zijn. Wat ik heb begrepen vandaag is dat hij in full MP c/s terug gaat en over een half jaar wordt er gekeken door onze AF vrienden of we hem mogen gaan gebruiken. Ondertussen kunnen we gaan genieten van een toenemend aantal concurrenten van MP cargo die wel mogen uitbreiden en SPL gaan gebruiken op routes die MP cargo graag had willen vliegen maar dat niet mag van AF.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

Gonzo wrote:Hij staat alweer ruim een jaar in de woestijn in MP kleuren en nu gaan we hem omschilderen omdat het slechte reclame zou zijn.
Nee, dat er sowieso een nieuwe laag verf op moet is onderdeel van een D-check (of misschien beter gezegd, als je de oude er niet afhaalt, kan je geen D-check uitvoeren). Dan kan ik mij voorstellen dat je dan wel iets aan het schema doet en (verdere) slechte reclame ontloopt, terwijl eerder nieuwe verf niet nodig was en je het dan voor lief neemt om niet te hoeven investeren in nieuwe verf.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Post Reply

Return to “'t Praethuys”